19 Reacties

5 jaar geleden

Precies dit heb ik! En toevallig een topic geopend gister maar geen enkele reactie. Wellicht te lang om te lezen mn bericht hehe. Ik ben 33weken en dit is ook onlangs bij mij geconstateerd. Nu 2x per week hartfilmpje en 1x pw een doppler controle om.de doorbloeding te checken. Verder aan mij de "taak" om alert te zijn op activiteit. Maar maak me er ook zorgen om vooral omdat ik hem.al niet goed voelde va het begin. Mn placenta zit ook voor...

5 jaar geleden

Reactie op Dshana89

Precies dit heb ik! En toevallig een topic geopend gister maar geen enkele ...
Ik ben ook heel onzeker hierdoor en vind het eng

5 jaar geleden

Bedankt voor het delen van de link. Bij onze eerste dochter kregen we tijdens deze zwangerschap te horen dat de placenta niet goed bleek te zijn; te klein , te licht, infarctjes zijn er gevonden en nauwe toevoer. Met die reden gebruik ik nu bloedverdunners, maar wederom weer een kleine baby. 1e groeimeting p47, 2e groeimeting p10. Morgen de 3e groeimeting. Mijn oudste dochter is gezond en was klein bij de geboorte, verder doet ze het super. Ze wordt in februari 2 jaar. Kleine baby’s zit bij ons in de familie. Het komt vast goed

5 jaar geleden

Wij hebben dit vorig jaar bij een familielid meegemaakt. Uiteindelijk kwamen ze er te laat achter dat de placenta niet ver genoeg was, de navelstreng zat op 2 plekken bekneld en de aanhechting naar de buik van de baby werd ook geblokkeerd😥 Het is goed dat ze dit bij jou optijd geconstateerd hebben. Nu kunnen ze het streng monitoren. 😘 wellicht kun je je zorgen bespreken met de artsen, en bespreken wat een behandeling zou zijn waar jij je prettig/gerust bij voelt.

5 jaar geleden

Reactie op S-R-

Wij hebben dit vorig jaar bij een familielid meegemaakt. Uiteindelijk kwame ...
Is het wel goed gekomen met het kindje van je familielid? En voor nu gaan ze mij inleiden rond de 37 weken mits het ongeveer hetzelfde blijft als nu dat is voor nu het plan

5 jaar geleden

Reactie op Dshana89

Precies dit heb ik! En toevallig een topic geopend gister maar geen enkele ...
Ik snap je helemaal! Hier ook idd 2 x per week ctg en 1 x per week doorbloeding checken en om de week groei echo. Maar ben zo bang dat ze ineens niet meer ademt of iets geen idee het lijkt me echt alles behalve goed dat de doorbloeding niet goed is ookal weer ik dit sinds 28 weken al begin me steeds meer zorgen te maken. Bij mij ligt placenta achter, maar soms voel ik haar weinig en soms veel dus heel onregelmatig al de hele zwangerschap eigenlijk😔

5 jaar geleden

Reactie op MommyToBeInFebruari

Ik snap je helemaal! Hier ook idd 2 x per week ctg en 1 x per week doorbloe ...
Ohh dat is vervelend dat je haar ookal onregelmatig voelt! Bij ons is het ontdekt met 30weken en 2 hierna is het alleen maar afgebogen. Ik ben ook bang dat het straks misgaat, het kan zomaar te laat zijn. Die paar x controles zijn ook maar moment opnames. Lijkt alsof ze het zo "aankijken", tot het evt misgaat of tot ik de 37weken heb gehaald. Voor evt inleiden. Ze zeggen wel streng monitoren maar voor mijn gevoel voelt het niet zo streng.. pffff

5 jaar geleden

Reactie op Dshana89

Ohh dat is vervelend dat je haar ookal onregelmatig voelt! Bij ons is het o ...
Neeee precies wat je zegt! Het zijn maar moment opnames nier meer😓 vreselijk vind ik het heb liever dat ze nu al plannen wanneer ze word gehaald ipv afwachten elke week of het toevallig slechter gaat tijdens zo'n controlle pfff

5 jaar geleden

Is het wel goed gekomen met het kindje van je familielid? En voor nu gaan z ...
Nee bij hun is het mis gegaan met 30 weken. Ze wisten toen ook nog niet waar dat aan kon liggen. Uit de latere onderzoeken bleek het om de navelstreng en placenta te gaan.

5 jaar geleden

Reactie op S-R-

Nee bij hun is het mis gegaan met 30 weken. Ze wisten toen ook nog niet waa ...
Omggg😩 wat een heftig verlies😭 wat erg dat ze niet wisten wat er aan de hand was eerst zh maakt ook veel fouten hoor

5 jaar geleden

Omggg😩 wat een heftig verlies😭 wat erg dat ze niet wisten wat er aan de h ...
Ja inderdaad, hopelijk blijven jouw controles goed gaan 😘 ik was er in het begin ook heel bang voor en vroeg bij elke controle/echo of ze even wilden kijken. Maar onze kleine is een dikkerd die ruim 2 weken voor ligt op zijn groei. Dus zal ook eerder gehaald worden. Aftellen nu 🤞🏼

5 jaar geleden

Ik ben nu opgenomen omdat de baby te weinig groeit en de navelstreng doorbloeding niet goed is. Wel al 2x vandaag een ctg gehad en die was wel goed. Wij zijn er 5 dagen geleden achtergekomen dat ons kindje het syndroom van down heeft. Ze schatten hem nu met 35+5 op 2100 gram.

5 jaar geleden

Schrijven ze daar niet meestal aspirine/Ascal voor voor om de placenta beter te laten doorbloeden? Veel sterkte!

5 jaar geleden

Schrijven ze daar niet meestal aspirine/Ascal voor voor om de placenta bete ...
Geen idee nog niks van gehoord🙈

5 jaar geleden

Geen idee nog niks van gehoord🙈
Ik kan het mis hebben hoor en verschilt misschien ook per persoon. Je kunt het even met je arts overleggen. Succes!

5 jaar geleden

Dir heb ik idd ook al vanaf week 18, ik ben nu 34 weken en elke week een doppler meten en om de week groei meting want ze groeit ook niet zo goed.. heb hiervoor vanaf het begin bloedverdunners zodat het bloed makkelijk door kan stromen, sinds een maand ben ik wel dagelijks voor een ctg, dat is meer omdat de doorbloeding al nouwer word.. maar alles gaat goed, zoniet word er gelijk ingegrepen. Ik maakte me vanaf het begin niet zo veel zorgen, maar allert blijven op bewegingen is wel een must.. als jij minder zorgelijk bent is dat ook beter voor je baby.. dont worry, ze weten wat ze doen

5 jaar geleden

Schrijven ze daar niet meestal aspirine/Ascal voor voor om de placenta bete ...
Deze gebruik ik wel volgens mij va ongeveer 12weken, maar dit mocht helaas ook niet baten😔

5 jaar geleden

Reactie op Baby fever

Ik ben nu opgenomen omdat de baby te weinig groeit en de navelstreng doorbl ...
Wat heftig! Hoe zijn ze er achter gekomen dat hij het syndroom van down heeft? Ik ben net 33weken en ons kleintje zou ongv 1700gr wegen

5 jaar geleden

Reactie op Dshana89

Deze gebruik ik wel volgens mij va ongeveer 12weken, maar dit mocht helaas ...
Ohh deze medicatie had kreeg ik voorgeschreven ivm eerdere zwangerschap vergiftiging, mn dochtertje had ook een gaatje in dr hart alleen weet ik niet of dit ermee te maken heeft