26 Reacties
5 jaar geleden
Eerst even je flesjes wassen met een sopje. Of eventueel in de vaatwasser (pas wel op met bijvoorbeeld pastasaus op borden/pannen, want dan wordt alles oranje)
Je brengt een grote pan water aan de kook (eventueel een scheutje keukenazijn erbij). Dan doe je de flesjes en spenen erin en laat je het voor 10 minuten koken. Niet te vol doen, want dan komen je materialen tegen je pan aan en smelten ze.
Wij hebben om deze reden een magnetronsterilisator gekocht. Waren toen ineens met 2-3 minuten klaar 😅 (flesjes etc afwassen, in de sterilisator en dan in de magnetron, af laten koelen en klaar).
5 jaar geleden
Vertelt de kraamzorg allemaal. Alles in een ketel met water. 5 min laten koken en dan onder de kraan met koud water. Vervolgens in bijv. Een schone hydrofiele doek leggen en opbergen.
5 jaar geleden
Even opzoeken op internet. Wij hebben difrax flessen, de spenen en onderkanten mogen daarvan namelijk maar 3 minuten koken.
5 jaar geleden
Ik kook alles uit in een grote pan. Harde onderdelen 5 minuten en zachte onderdelen 2 minuten. Als het water eenmaal kookt, doe je de harde onderdelen eerst 3 minuten daarna doe je de zachte onderdelen erbij. Let wel op de productomschrijving.
5 jaar geleden
Wat voor flessen heb je? Dr brown mogen namelijk niet uitgekookt worden... wel gesteriliseerd met een magnetron sterilisator.
5 jaar geleden
Ik heb een flesje van mam easy start anti-colic kan die ook in de pan om uit te koken?
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Of even kort in een pannetje met kokend heet water. Zo ‘koken’ wij ze uit. ...
Oke.. ik las op de site van dr brown dat uitkoken niet mag 🤷♀️ dit omdat er dan kleine plastic deeltjes vrij kunnen komen.. vooral bij het "tutje" zeg maar
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Of even kort in een pannetje met kokend heet water. Zo ‘koken’ wij ze uit. ...
Sorry ik lees het nu goed..
Bedoel ook dan het in een pannetje al kokend niet mag
5 jaar geleden
Oke.. ik las op de site van dr brown dat uitkoken niet mag 🤷♀️ dit omdat ...
Je mag ze wel in een bak met gekookt water liggen.
En het gaat echt alleen om het groene.
Op de site staat idd dat ze niet uitgekookt mogen worden. Maar in het boekje wat bij de fles zit staat dus dat je het wel gewoon in gekookt water mag leggen.
5 jaar geleden
Het wisselt per merk en onderdeel wat het kan hebben qua temperatuur. Vergeet dus niet goed te lezen in de instructies wat wordt aangeraden. Is zonde als je dure flessen krom trekken van de hitte
5 jaar geleden
Wat voor flessen heb je? Dr brown mogen namelijk niet uitgekookt worden... ...
Waarom mogen die niet uitgekookt worden???