14 Reacties
5 jaar geleden
Wat bijzonder dat je de energie van je kindje(s) al zo goed voelt. Er komen nu hele bijzondere kinderen aan. Ik ben zelf ook heel sensitief en wat mij helpt is magnesium. Ik vond het volgende stukje voor je :' Er wordt steeds meer van ons verwacht in de onze drukke, rusteloze en overprikkelde maatschappij, er ontstaat sneller stress, je moet véél prikkels verwerken en magnesiumwaarde daalt snel. En daardoor krijg je weer sneller stress en raak je meer en meer overprikkeld. Het is dus een vicieuze cirkel.'
Daarnaast kunnen edelstenen je misschien nog helpen om je af te schermen. Je zou je bij een winkel kunnen laten adviseren. Ik draag zelf vaak labradoriet om me af te schermen maar bij jou moet ik ook denken aan een amethist. Geen idee waarom :)
5 jaar geleden
Reactie op Cleoi
En je zou nog jezelf in een piramide kunnen visualiseren aan het begin van ...
Bedankt voor de tips. Edelstenen gebruik ik al, net als aromatherapie (etherische olie). Magnesium ben ik , op advies van mijn mesoloog, een poos geleden mee gestopt. Na jaren slikken vanwege fibromyalgie werkt dat momenteel ook niet meer. Een oefening om de dag te starten kan niet altijd ivm mijn dochter van 18 mnd. Waar een wil is... 😉
5 jaar geleden
Reactie op Cleoi
Wat bijzonder dat je de energie van je kindje(s) al zo goed voelt. Er komen ...
Ik zou wel amethist onder mijn kussen kunnen leggen. Dan krijg ik dit 's nachts ook mee 🙏
5 jaar geleden
Zelf ben ik erg hoogsensitief en voel ook heeeell erv de verbinding met mensen. Zelf voel ik de verbinding met mijn kind nog niet en voel ik mij ook niet echt zwanger, omdat ik hiervoor een miskraam had en nu erg voorzichtig ben in het hechten. Verder heb ik zelf nog geen manier om mijn mijn hooggevoeligheid om te gaan🤔 heeft iemand tips?
5 jaar geleden
Reactie op MommyToBeInFebruari
Zelf ben ik erg hoogsensitief en voel ook heeeell erv de verbinding met men ...
Ik zou je berichtje in 'contact met gelijkgestemde gezocht' theekransje neerzetten. Dit topic loopt niet meer. Die andere zijn nog vele hsp mama's die je wellicht tips kunnen geven.
Ik heb zelf de vorige keer ook een miskraam ervaren. En merk ook dat hechting langzaam gaat. Hoe ver ben je? Ik ben nu 11 weken en heb het gevoel dat ik pas na 12 weken echt blij kan zijn. Maf hè? Ik kreeg de tip om de baby actief welkom te heten. Hij/zij kan er niks aan doen dat het nu wat moeizamer voelt. Vertel dit letterlijk aan je baby terwijl je je handen op je onderbuik legt. Vertel kort hoe je de vorige zwangerschap hebt ervaren. En heet je kleintje welkom. Het is een nieuw begin. Iedere kans mag er zijn. Dit heeft voor mij veel gebracht. Sindsdien voel ik het contact ook beter. Over omgaan met hooggevoeligheid heb ik wel1001 tips 😂 🙈 ik ben zelf net afgestudeerd en officieel ook mindfulness & ACT coach. Waar loop je tegen aan?
5 jaar geleden
Zelf ben ik erg hoogsensitief en voel ook heeeell erv de verbinding met men ...
Ook hoog sensitief hier! Ik merk dat ik meer dan ooit op mijn strepen sta en heel goed voel wat me energie kost. Ik doe eigenlijk wat ik altijd al deed (veel slapen en genoeg bewegen) om te ontprikkelen alleen nu nog sneller en meer. Gelukkig heb ik een partner die dat ook aanmoedigt. Mensen om mij heen merken ook op dat mijn grenzen heel duidelijk zijn momenteel. Werk op crisisafdeling in psychiatrie, dus wel zo belangrijk! Wat echter niet betekent dat dingen me soms niet meer dan ooit kunnen raken. Relativeren dat er naast de gevoeligheid ook hormonen meespelen nu (en dit omarmen/accepteren) helpt bij mij!
Tav het kindje voel ik me op drukke dagen soms wat "schuldig". Ik voel me eigenlijk wel continu zwanger (pik zo alle dingetjes in mijn lijf die ik anders niet voel...dus ook als ik werk bv), maar realiseren dat er dus een klein mensje groeit moet in dit stadia (10+4) ook nog echt met vol bewustzijn. Lukt dus niet de hele dag door. Komt wel als er een buikje is denk ik. Ik probeer er steeds momentjes voor te vinden op de bank, en vooral voor het slapen in bed. Handen op mijn buik, dankbare dingetjes denken en fluisteren richting de kleine. Mijn lief gaat daar echt in mee, die verteld nu al hele verhalen tegen mijn onderbuik, dus dat vind ik heerlijke momentjes. We verwonderen ons samen dan over alles wat er zich aan te ontwikkelen is en proberen ons er een voorstelling van te maken. Voor mij helpt dat om me meer verbonden te voelen!
5 jaar geleden
Reactie op KarijnT
Ook hoog sensitief hier! Ik merk dat ik meer dan ooit op mijn strepen sta e ...
Wauw! Zo te lezen weet je goed met je hsp om te gaan. Hormonen spelen zeker een grote rol en vergeet niet dat je niet altijd 100% gericht kunt zijn op de kleine in je. Er is meer in het leven 😉 mijn partner is bijzonder nuchter en vind connecten met de baby lastig. Voelt het niet. Is het jullie eerste kindje?
5 jaar geleden
Wauw! Zo te lezen weet je goed met je hsp om te gaan. Hormonen spelen zeker ...
Hier harde lessen in gehad met een ontzettend dieptepunt al zo'n 16 jaar terug inmiddels. Dus nu inderdaad veel bewuster in hoe ik er mee om kan gaan :-) ik weet ook dat je aandacht maar bij 1 ding tegelijk kan zijn, dus kan dat "schuldig voelen" ook wel relativeren. Het is denk ik dan ook meer het besef dat ik er mij er bewuster van zou willen zijn dan dat mogelijk is in de drukte van de dag. Het is inderdaad ons eerste kindje samen. Ik vind het dan ook echt bijzonder om te merken hoe hij er al mee bezig is! Genieten!
5 jaar geleden
Ik zou je berichtje in 'contact met gelijkgestemde gezocht' theekransje nee ...
Heeyy ik ben zelf 11 weken en 2 dagen🙏 ohhh lijkt me een hele leuke opleiding om te volgen gefeliciteerd met je afstuderen!! Zelf loop ik heel erg tegen de vermoeidheid aan die de prikkels mij door de dag geven. Ik sta op en ben altijd moe als ik opsta en de hele dag door het gevoel van uitgeslapen en gerust gevoel ken ik helaas niet😞 terwijl hoogsensitiviteit ervaar ik zelf als een kracht maar ook absoluut als een last. Veel mensen begrijpen mij hierin niet en vinden mij soms zweverig🤷♀️ zelf maakt het mij vaak erg onzeker, ook omdat ik altijd de emotie van andere voel in mijn aura, maar het ook niet altijd op mezelf wil betrekken. Snap je een beetje wat ik bedoel?
5 jaar geleden
Heeyy ik ben zelf 11 weken en 2 dagen🙏 ohhh lijkt me een hele leuke opleid ...
Ik ben vandaag ook 11 wk en 2 dagen. Naaa wat leuk 😃 Als coach besef ik heel goed dat ik zelf ook altijd wat te sleutelen heb. Nooit klaar ermee 😉
Ik begrijp je precies. Iets wat ik lange tijd ook erg lastig vind. Ervaar je hinder van de prikkels alleen van buiten af of nu ook van binnenuit door de baby en hormonen e.d.?
5 jaar geleden
Reactie op KarijnT
Hier harde lessen in gehad met een ontzettend dieptepunt al zo'n 16 jaar te ...
Een mens heeft soms meerdere harde lessen nodig om tot verandering te komen. Ondanks 2 burn-outs blijf ik zelf het gevoel houden iets over het hoofd te zien waardoor mijn leven niet in een flow komt. Lastig.
Het is je eerste kindje. Gefeliciteerd! Dat maakt het wellicht ook dat je alles zo bewust mogelijk wilt mee maken. Dat gaat inderdaad niet. Ik heb hier overdag een koter van 1,5. Weinig bewuste aandacht voor wat dan ook 😂
5 jaar geleden
Lees en fb tip; Het boek de Vrije Geboorte is een absolute aanrader. Ik had graag gewild dit eerder te weten bij mijn eerste zwangerschap... Dan had ik vast geen trauma opgelopen. Er is dus ook een fb groep van. Het gaat over de regie behouden tijdens je zwangerschap en bevalling. Iets wat voor ons erg belangrijk is.