9 Reacties

5 jaar geleden

Ik laat de navelstreng uitkloppen. De baby heeft daar direct iets aan. Het opslaan van stamcellen uit de navelstreng is ook nog omstreden en niet zonder risico omdat het commerciële bedrijven betreft waarbij het volstrekt onduidelijk is wat er met de stamcellen gebeurt in bijvoirbeeld het geval van een faillissement. Ook zijn er al gevallen gemeld van het verdwijnen van batches. Ik heb liever dat mijn kind direct de vruchten plukt van wat hij bij het uitkloppen nog meekrijgt van de navelstreng.

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Ik laat de navelstreng uitkloppen. De baby heeft daar direct iets aan. Het ...
Same. Doktoren raden het opslaan ook (nog) niet aan, is nog teveel iets commercieels en niet per se medisch. En vrij duur ook

5 jaar geleden

Uitkloppen sowieso, dat is wetenschappelijk bewezen ook. Doen we op de OK bij een keizersnede ook. Opslag van stamcellen heb ik ooit een klinische les over gehad en het kan voordelen hebben bij bepaalde ziektes, maar lang niet bij alles en de kans dat dat gebeurt is klein. Toch zou je het jezelf nooit vergeven als jouw kind een van die gevallen zou zijn. Het is een overweging die je moet maken. Daarnaast is het heel goed mogelijk, als je de navelstreng laat uitkloppen, dat er niet voldoende bloed resteert om opgeslagen te worden. Mocht dit het geval zijn krijg je wel je geld terug van het afnamepakket. Ik zou zeggen, lees je vooral in en maak een keuze die goed voelt. Alles wat hieronder vernoemt staat kan ik niet bevestigen maar ik zou eerst onderzoek doen voordat je aannames gelooft.

5 jaar geleden

Opslaan wilde ik in eerste instantie maar het prijskaartje kunnen we helaas niet dragen. Daarom nu uitkloppen.

5 jaar geleden

Wij doen lotus geboorte

5 jaar geleden

Wij laten het wel doen bij de stamcelbank Nederland. Hebben het bij ons zoontje ook laten doen en vinden het een fijn idee mochten ( laten we het niet hopen ) als ze ooit ziek worden en stamcellen nodig hebben, deze beschikbaar zijn. Wie weet wat er in de toekomst nog meer mogelijk is, voor ons voelt het goed dat we het nu op laten slaan.

5 jaar geleden

Reactie op Mommytobe2

Wij doen lotus geboorte
Wauw bijzonder zeg

5 jaar geleden

Ik had laast dit gesprek met de verloskundige... maar heb liever dat de placenta uitgeklopt word me baby heeft de vitamine nodig

5 jaar geleden

Wij wilden dat eerst ook doen maar hebben ons wat meer ingelezen. Heb begrepen dat het vaak in een ander land word opgeslagen en soms kwijt raakt. Ook dat het maar ongeveer 20 jaar bruikbaar blijft. Om deze rare verhalen uiteindelijk toch gekozen voor uit laten kloppen omdat doneren niet kan nu tijdens corona