8 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben de speen samen begraven en toen 3x per dag water gegeven voor 2 dagen. Op de 1e ochtend had ik een sateprikker in de grond gestoken (met punt in aarde) en vertelt dat er een lolly aan zal groeien. Volgende dag had ik een spekje op een sateprikker gerold als ‘lolly’ hij was door het dolle. 1x gevraagd en toen gezegt dat speen een lolly zou gaan worden en daarna nooit meer om de speen gevraagd.

2 jaar geleden

We hebben de speen aan een heliumballon geknoopt... zijn broertje is overleden met een zwangerschap van 37 weken afgelopen april... dus we hebben gezegd je broertje heeft hem nodig... 1ste nacht wel ff miepen daarna niks meer 😬

2 jaar geleden

Wij zijn ineens gestopt met de speen toen onze dochter 1,5 jaar was. Inslapen ging vooral moeilijk de eerste paar dagen maar was snel over. Is iets waar je echt even doorheen moet maar het komt goed!

2 jaar geleden

Wij waren een paar dagen weg en heb daar een verhaal bedacht over de baby elfjes in het bos die een speentje nodig hebben. Elke keer zei mijn zoontjes. Sst de baby slaapt. De laatste dag van onze vakantie heeft hij zelf zijn speen in het bos achtergelaten en hij heeft nooit meer gevraagd om zijn speen. Mijn advies is om je kindje zelf de speen weg te doen. Slapen was daarna een beetje ruk, maar niet omdat hij vroeg om de speen

2 jaar geleden

Wij hebben onze dochter vrij makkelijk van de speen afgekregen met behulp van het boek ‘de lummies zoeken een speen’. Twee weken voorgelezen totdat ze zelf de speen aan de Lummies wilde geven. Er zit een doosje bij voor de speen die je moet begraven. Daarna even snel afleiden, cadeautje van de Lummies erin (er zit een lichtgevende sticker bij - Lummies gaan lichtgeven als ze blij zijn). Eerste slaapje 3x moeten troosten, 2e slaapje 2x, 3e slaapje 1x. Is ons echt meegevallen. Haar speendoekje mocht ze overigens houden en slaapt ze nog mee.

2 jaar geleden

Wij hebben hem toen ze bijna 2 was gewoon weg gepakt. 1 avond gemiept met inslapen daarna niet meer. In dezelfde week kreeg ze een koortsstuip toen wel even getwijfeld om een nieuwe te geven maar niet gedaan. Ze vroeg er toen niet om

2 jaar geleden

Hier rond de 2jr gestopt toen een vriendin een baby kreeg. Ze heeft hem zelf aan de baby gegeven (heb ik nog foto van gemaakt om s avonds te laten zien). 1 nacht wat gerommeld maar verteld dat de baby hem nu had en toen was het goed.

2 jaar geleden

2.5 en krijgt de speen nu alleen nog bij slapen. Als hij speen vraagt zeggen we ...oh ga je slapen? Dan wilt hij ze niet. Volgende stap is helemaal weg.