32 Reacties

5 jaar geleden

Ja! Ik heb er ook last van.. Ik ben 24+4 dagen zwanger. Mijn moeder en mijn zus hebben dit ook gehad tijdens hun zwangerschappen. Denk dat ik er niet onderuit kom. Ik lees mee met de tips 😊

5 jaar geleden

Yes me 2.. En helaas helpt helemaal niets.. Het is genetisch bepaald en de onderhuid scheurt.. Smeren kan lekker zijn maar gaat helaas niet tegen.. Ik had t bij mn dochter ook en eenmaal terug op gewicht zag je het bijna niet meer..

5 jaar geleden

Tegen houden kan je het niet. Vaak is het erfelijk en ligt het aan je huidstructuur. Het is onderliggend weefsel dat scheurt door rekken. Wel zal een droge huid eerder kans hebben om te scheuren, maar aanleg is zeker een factor. Sommige mensen die heel hard en groeit groeien hebben nergens last van en de ander met een kleine buik zit helemaal onder de striae. Je kan je lichaam extra voeden met bio oil.

5 jaar geleden

Ik heb ook sinds week 22 striae op mijn borsten. Ik smeer wel met creme en olie al besef ik wel dat het geen zin heeft.

5 jaar geleden

Vervelend! Ik zit onder de striae van mn puberteit, van de zwangerschap nog niet, verwacht het dus wel. Je kan er niks tegen doen, maar smeren voelt wel meer prettig en soepel. Ik gebruik zo'n creme voor onder de douche, scheelt weer lang in je nakie moeten lopen mbt intrekken (en kouddd)

5 jaar geleden

Hier ook. Die van de puberteit worden ook weer zichtbaarder. Tips nee heb ik niet. Vind wel prettig om te smeren, ruikt lekker en maakt de huid zachter. Maar jah ik omarm maar mijn tiger stripes :)

5 jaar geleden

Hier ook helaas.. Had het met m'n eerste en nu weer.. Smeer me wel dagelijks in, 's ochtends en 's avonds maar dat is meer voor het jeukerige gevoel want tegen de striae helpt het toch niet 😒

5 jaar geleden

Reactie op Lapop

Vervelend! Ik zit onder de striae van mn puberteit, van de zwangerschap nog ...
Haha ik zie t helemaal voor me.. Van top tot teen ingesmeerd naakt door t huis lopen omdat t voor geen meter intrekt.. Zo herkenbaar..

5 jaar geleden

Reactie op Each2

Haha ik zie t helemaal voor me.. Van top tot teen ingesmeerd naakt door t h ...
Juist 🤣🤣

5 jaar geleden

Reactie op Lapop

Juist 🤣🤣
Dit 😂 ik dus ook. Volgens mn man komt er als ik over drie jaar in een zwembad spring nog een vetvlek van mn lijf van al die zalf en olie die erin getrokken is 🙈. Was bij de eerste ook. Smeerde echt veel, of het verschil heeft gemaakt? 🤷🏼‍♀️ Kwam toen zonder strepen mn zwangerschap door terwijl ik die in mn puberteit op benen en billen had. Misschien dat mn velletje 15 jaar later toch al wat slapper wordt 😂

5 jaar geleden

Hier ook meer striae erbij. Smeer het wel altijd na het douchen in met crème wat meer vettig is. Maar puur voor droge huid dat je krijgt door het rekken en jeuk wat je hier van kan krijgen. Maar je kan er echt niks aan doen omdat dit in de onderste huidlaag scheurd. Maar als je weer straks op eigen gewicht bent zie je er steeds minder van. Van de jongste zoon een grote X op mijn navel en die je nu heel goed weer. Man noemt het tijgerstrepen, en ik zit er ook niet echt mee. Herinnert me aan een van de mooiste dingen die ik heb mogen doen😊

5 jaar geleden

Er zijn geen tips. Bij mijn eerste kreeg ik ze ook aan de zijkanten van mn heup maar ben hier heel gevoelig voor. En de laatste week van de zwangerschap kreeg ik ze op mijn buik maar die kon ik niet zien dus was een verassing na de bevalling. Verder niks gelukkig en tot nu toe ook niet 🥰 let’s keep it that way

5 jaar geleden

Ik ook op mijn heupen! Maar het zijn geen strepen maar meer puntjes / stippen, iemand die dat ook heeft?

5 jaar geleden

Ik heb nog geen striae maar m’n moeder had het ook niet met beide zwangerschappen. Ik smeer met een shea & kokosolie m’n buik borsten en bovenbenen in om het hopelijk gehydrateerd en soepel te houden, maar verder is het genetisch bepaald of je echt striae krijgt of niet

5 jaar geleden

Ik had al striae van het in een korte tijd heel veel aangekomen in me pubertijd maar tot nu toe niets extra's erbij gekregen maar ik weet dat ik het toch wel krijg maar vind het smeren gewoon lekker en een momentje met de baby 😇

5 jaar geleden

Tot nog toe zijn alleen mn borsten gehavend de strijd uitgekpmen na een enorme groeispurt in de eerste weken. Ik heb uit mn puberteit 3 miniscule streepjes op mn heupen, dus er is hoop voor mn buik. En anders zien we dat na de zwangerschap wel weer.

5 jaar geleden

Ik heb wat striae van mijn eerste zwangerschap en die zijn nu beter zichtbaar en er komen nieuwe bij in mijn onderbuik. Wat mij opviel bij de eerste zwangerschap, is dat je niet alle striae tijdens de zwangerschap ziet. Ik was verrast toen ik de striae na de bevalling zag. Dan is het beter zichtbaar. Ik gebruik nu amandelolie en arganolie, maar ik heb er gewoon aanleg voor. Hoewel ik me eraan stoor, maak ik me er niet druk om. Na de bevalling wordt het vanzelf minder zichtbaar, als je op je voeding let en sport, dus weer een strakker lichaam hebt.

5 jaar geleden

Yess ik ook! (gelukkig) nog niet heel veel,heb nu 4 kleine streepjes links onder mijn navel, maar verwacht het wel, aangezien ik een tweeling verwacht en mijn benen, heupen en borsten al erg gehavend zijn door lipoedeem en veel aan komen in de pubertijd

5 jaar geleden

Onder m’n borsten en wat op m’n billen🙈 heb ook het idee dat de strepen vanuit m’n puberteit nu veel zichtbaarder zijn. Ik smeer met een zelfgemaakte crème en merk dat de kleur al lichter roze wordt. Gelukkig! Dus dat zal vast minder zichtbaar gaan worden. En voor van de zomer op het strand zit er toch stof over heen 😝

5 jaar geleden

Reactie op EvdPlas

Onder m’n borsten en wat op m’n billen🙈 heb ook het idee dat de strepen va ...
In theorie zou collageen poeder (lichaams eigen stof) het ergste moeten kunnen voorkomen. Maar dit is nog niet getest tijdens zwangerschap. Ik ga er na mijn zwangerschap en borstvoeding mee beginnen.