15 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er ook last van mijn hele buik zit er vol mee. Jeukt erg ik lees even mee!

4 jaar geleden

Koelzalf????

4 jaar geleden

Ik heb het alleen als ik mn kleding erover aandoe, vermoed dat het mn wasmiddel is waad mn huid nu op reageert

4 jaar geleden

Misschien een olie gebruiken, is vetter dan een crème of uierzalf. En veel water blijven drinken en fruit eten. Meer is er niet echt te doen denk ik. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik word ook heeeelemaal gek soms hahah 🤣 ik gebruik koelzalf. Tot nu toe het enige dat een beetje werkt..

4 jaar geleden

Ik gebruik inmiddels deze en ben er zelf heel tevreden over! Bij mij gaat de jeuk dan heel snel weg😊

4 jaar geleden

Pfff word er ook heeeeeeelemaal gek van!! Smeer al 2x per dag met bio-olie, vanaf het begin van de zwangerschap maar helpt echt precies niks. 😬

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds 2 weken baobab body butter van het merk Epoch, dat had ik eerder moeten uitvinden... alle jeuk weg, s ochtends en s avonds voor het slapen gaan smeer ik. Wat een uitkomst!

4 jaar geleden

Ik heb geen last van striae, maar wel van een heel geïrriteerde huid aan de bovenkant van mijn buik, met rode bultjes etc. Het jeukt en brandt. De vorige zwangerschap had ik dit ook en niets hielp, ik werd er helemaal gek van. Nu gebruik ik afwisselend Cetomacrogol crème met 50% vaseline (online of apotheek, let online wel op het percentage vaseline: https://m.drogisterij.net/verzorging/lichaamsverzorging/lichaamsverzorging-verzorging/creme/fagron-cetomacrogol-creme-50-vaseline-bestekoop-8717564009968?mode=tag) en de Lipikar Baume AP crème van La Roche-Posay. Cetomacrogol wordt ook aangeraden door de huisarts bij eczeem. Ik smeer ‘s ochtends en ‘s avonds. Deze combi houdt het deze keer goed onder controle. Ik weet niet of je één van deze opties al had geprobeerd, maar mogelijk helpt het ook voor jou.

4 jaar geleden

Ik heb zalf gekregen van de huisarts en na een week smeren zijn de bultjes ter hoogte van mn beha band ingedroogd en is de jeuk weg. Koelzalf etc hielp werkelijk niets dus dan maar grover geschut.

4 jaar geleden

Ik heb er ook al 2 maanden continu last van. Hele nachten wakker en overdag word je er ook gek van. Heb zelf bio oil sudocreme en vloeibare vaseline geprobeert maar het werkt niks. Heb iedere nacht een icepack in een washandje naast me bes om het te koelen. En overdag een hydrofiele doek nat maken met koud water en dat er op. Helpt voor eventjes. Maar jeuk is mentaal echt slopend. Kleine mag er echt wel uit. Maar die vind het denk ik juist lekker dat ik zijn ruggetje masseer tijdens het krabben🤣😊

4 jaar geleden

Olie!!! Bio oil gebruik ik zelf.

4 jaar geleden

Wanneer mijn buik wat jeukte smeerde ik olijfolie of kokosolie erop. 👍🏻

3 jaar geleden

Hallo allemaal, ik heb hier ook ontzettend last van. Het zet op en dan jeukt het heel erg, doet ook pijn. Ik weet niet meer wat ik er tegen moet doen. Ik smeer al met de beste middelen die bij mijn klanten wonderlijk goed werken. Lijkt wel alsof ik allergisch ben voor striae 😂

3 jaar geleden

Reactie op AshleyMel

Hallo allemaal, ik heb hier ook ontzettend last van. Het zet op en dan jeuk ...
Dit lijkt een best wel veel op netelroos. Dat is ook een allergische reactie en kun je zelfs door stress op komen zetten. Maar ook weersverandering, wasmiddel, eten, noem maar op. Misschien even langs dokter?