17 Reacties

5 jaar geleden

Je kan je borsten strak inpakken in bijvoorbeeld een sportbh. Zo zitten ze stevig ingepakt en bewegen ze niet bij iedere draai wat je nu extra voelt door stuwing. Ik ga ook slapen met zakjes stroop in een washandje die ik in m’n bh duw. Dan kan ik blijvend koelen tot ik in slaap val. Ofja deed. Ik denk dat ik klaar ben met afkolven en stuwing en weer alles back to normal is.

5 jaar geleden

Reactie op ChickenANDnugget

Je kan je borsten strak inpakken in bijvoorbeeld een sportbh. Zo zitten ze ...
Ze zitten inderdaad al straks ingepakt in een sportbh. Ben net ook even onder de douche gaan staan. Zakjes met stroop ga ik proberen, dank je. Ik hoop er snel vanaf te zijn of dat het in ieder geval dragelijk wordt.

5 jaar geleden

Geen onmiddellijke oplossing maar de vroedvrouw stelde voor salie thee te drinken om dit te laten afnemen. Ik start hier morgen mee.

5 jaar geleden

Reactie op Sabrinavd

Ze zitten inderdaad al straks ingepakt in een sportbh. Ben net ook even ond ...
Warme douche er op werkt bij mij averechts. En onder de douche bh aanhouden. Verder idd appelstroop en paracetemol. Succes!

5 jaar geleden

Warme douche er op werkt bij mij averechts. En onder de douche bh aanhouden ...
Bedankt, ik heb tijdens douchen inderdaad een bh aangehouden. Tijdens het afdrogen druppelde een heel klein beetje melk uit, dit heeft wel een beetje druk weggehaald. Ik ga straks de stroop proberen en paracetamol blijf ik gebruiken

5 jaar geleden

Bij mij heeft kool op mijn borsten erg geholpen 🤗 Even in de koelkast leggen, bladeren knakken en dan op je borsten. Verder paracetamol nemen.. succes. Even paar dagen volhouden!

5 jaar geleden

Het beste kun je op je rug slapen, ik probeerde ook een beetje op mijn zij maar was soms erg pijnlijk! En zakjes appelstroop in de vriezer ja! Elke fles wisselen in de nacht en je moet het uitzitten helaas hoe pijnlijk het ook is!

5 jaar geleden

Op je rug slapen idd en een sportbh gevuld met gekneusde koolbladeren uit de koelkast 😊

5 jaar geleden

Op je rug! Ik heb er nog steeds last van en mijn dochter is vandaag 10 dagen oud. Ik heb ook gewoon veel melk. Ik kreeg de tip om 1x per dag na een voeding ze helemaal leeg te kolven en dat geeft enorme verlichting.

5 jaar geleden

Met je handkolven

5 jaar geleden

Dit zelf 2 weken geleden ook gehad. Enorm vervelend. Ik las de tip op internet die mij enorm geholpen heeft. Een luier helemaal nat maken met heet water en deze op je borsten/ tussen je bh doen. Afwisselend met koude compressen. Nadat ik dit gedaan had nam de druk enorm af. En zoals meerdere schrijven je borsten strak inpakken.

5 jaar geleden

Ik zit nu op dag 3 met stuwing, en wat bij mij werkt is strakke bh aan , er niet aan zitten. Ook met douchen bh aan laten en je borstel af spoelen met koud/lauw water. En ijscompressen van je kraam verband maken en die met handdoekje en dan 15 min koelen paar keer per dag. Warmte helpt bij mij juist averechts. Ook als mijn dochter op me ligt moet ik soms even op mn tanden bijten 🙈. Moet zeggen mijn borsten zijn op dit moment echt zacht en voelen comfortabel aan.

5 jaar geleden

Reactie op Laura_Isabelle

Ik zit nu op dag 3 met stuwing, en wat bij mij werkt is strakke bh aan , er ...
En idd op je rug proberen te blijven liggen :)

5 jaar geleden

Citroensap drinken! Verse citroenen uitknijpen en aanlengen met water. Heeft mij goed geholpen! Koolbladeren zou je kunnen proberen maar stinkt wel. Ik heb alleen op mijn rug geslapen en houd goed in de gaten dat je geen knobbeltjes krijgt.

5 jaar geleden

Ohja en saliethee werkt goed!

5 jaar geleden

Beetje kunnen slapen vannacht? Omdat je flesvoeding geeft niet gaan kolven hea! Dan breng je het op gang. Dat mag alleen als je borstvoeding geeft.

5 jaar geleden

Beetje kunnen slapen vannacht? Omdat je flesvoeding geeft niet gaan kolven ...
Ik heb vannacht redelijk geslapen, vooral op mijn rug, alleen met onverwacht draaien in slaap werd ik wel gelijk weer wakker. Verder gekoeld en paracetamol de ergste druk is er nu gelukkig wel vanaf. Ik ben inderdaad niet gaan kolven. De kraamzorg gaf vandaag ook aan dat ik de piek gister waarschijnlijk wel gehad heb en dat het nu alleen maar minder wordt. Dus we blijven koelen het doet al minder pijn als ik de kleine tegen me aan heb liggen gelukkig want dat vond ik gister nog wel het ergste, niet lekker kunnen knuffelen van de pijn