17 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Je kan je borsten strak inpakken in bijvoorbeeld een sportbh. Zo zitten ze stevig ingepakt en bewegen ze niet bij iedere draai wat je nu extra voelt door stuwing.
Ik ga ook slapen met zakjes stroop in een washandje die ik in m’n bh duw. Dan kan ik blijvend koelen tot ik in slaap val.
Ofja deed. Ik denk dat ik klaar ben met afkolven en stuwing en weer alles back to normal is.
5 jaar geleden
Reactie op ChickenANDnugget
Je kan je borsten strak inpakken in bijvoorbeeld een sportbh. Zo zitten ze ...
Ze zitten inderdaad al straks ingepakt in een sportbh. Ben net ook even onder de douche gaan staan.
Zakjes met stroop ga ik proberen, dank je. Ik hoop er snel vanaf te zijn of dat het in ieder geval dragelijk wordt.
5 jaar geleden
Reactie op Sabrinavd
Ze zitten inderdaad al straks ingepakt in een sportbh. Ben net ook even ond ...
Warme douche er op werkt bij mij averechts. En onder de douche bh aanhouden. Verder idd appelstroop en paracetemol. Succes!
5 jaar geleden
Warme douche er op werkt bij mij averechts. En onder de douche bh aanhouden ...
Bedankt, ik heb tijdens douchen inderdaad een bh aangehouden. Tijdens het afdrogen druppelde een heel klein beetje melk uit, dit heeft wel een beetje druk weggehaald. Ik ga straks de stroop proberen en paracetamol blijf ik gebruiken
5 jaar geleden
Op je rug slapen idd en een sportbh gevuld met gekneusde koolbladeren uit de koelkast 😊
5 jaar geleden
Dit zelf 2 weken geleden ook gehad. Enorm vervelend. Ik las de tip op internet die mij enorm geholpen heeft. Een luier helemaal nat maken met heet water en deze op je borsten/ tussen je bh doen. Afwisselend met koude compressen. Nadat ik dit gedaan had nam de druk enorm af. En zoals meerdere schrijven je borsten strak inpakken.
5 jaar geleden
Ik zit nu op dag 3 met stuwing, en wat bij mij werkt is strakke bh aan , er niet aan zitten. Ook met douchen bh aan laten en je borstel af spoelen met koud/lauw water. En ijscompressen van je kraam verband maken en die met handdoekje en dan 15 min koelen paar keer per dag. Warmte helpt bij mij juist averechts. Ook als mijn dochter op me ligt moet ik soms even op mn tanden bijten 🙈.
Moet zeggen mijn borsten zijn op dit moment echt zacht en voelen comfortabel aan.
5 jaar geleden
Reactie op Laura_Isabelle
Ik zit nu op dag 3 met stuwing, en wat bij mij werkt is strakke bh aan , er ...
En idd op je rug proberen te blijven liggen :)
5 jaar geleden
Beetje kunnen slapen vannacht?
Omdat je flesvoeding geeft niet gaan kolven hea! Dan breng je het op gang. Dat mag alleen als je borstvoeding geeft.
5 jaar geleden
Beetje kunnen slapen vannacht?
Omdat je flesvoeding geeft niet gaan kolven ...
Ik heb vannacht redelijk geslapen, vooral op mijn rug, alleen met onverwacht draaien in slaap werd ik wel gelijk weer wakker. Verder gekoeld en paracetamol de ergste druk is er nu gelukkig wel vanaf.
Ik ben inderdaad niet gaan kolven. De kraamzorg gaf vandaag ook aan dat ik de piek gister waarschijnlijk wel gehad heb en dat het nu alleen maar minder wordt. Dus we blijven koelen het doet al minder pijn als ik de kleine tegen me aan heb liggen gelukkig want dat vond ik gister nog wel het ergste, niet lekker kunnen knuffelen van de pijn