34 Reacties

4 jaar geleden

Hoe strak is strak? Ik krijg echt geen gewone broek meer aan. daarnaast zit je baby beschermt in vruchtwater en daaromheen heb je nog een vet reserve dus genoeg bumper ter bescherming.

4 jaar geleden

Maar als je zo weinig buiten kom. Waarom draag je dan juist strakke broeken? 🤨

4 jaar geleden

Ik draag zelf alleen nog joggingsbroeken/leggings. Ik zou het jezelf in ieder geval niet (meer) aan doen om strakke broeken te dragen.

4 jaar geleden

Maar als je zo weinig buiten kom. Waarom draag je dan juist strakke broeken ...
Omdat al mijn broeken nu strak vallen, die zijn van voor de zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op ChickenANDnugget

Hoe strak is strak? Ik krijg echt geen gewone broek meer aan. daarnaast z ...
Inprincipe pas ik de broeken nog prima maar vallen ze strak bij mijn buik, maar niet dat ze extreem knellen dat ook weer niet 😂

4 jaar geleden

Ik draag zelf alleen nog joggingsbroeken/leggings. Ik zou het jezelf in ied ...
Die vallen bij mij ook strak helaas 😩

4 jaar geleden

Reactie op mariAm128

Omdat al mijn broeken nu strak vallen, die zijn van voor de zwangerschap.
Maar. Waarom haal je dan niet een goedkope joggingsbroek of legging voor thuis / en die 3uurtjes dat je buiten bent😆

4 jaar geleden

Ik denk dat het tot op heden weinig kwaad kan er zit veel vruchtwater om heen. Ik heb begrepen dat ze vanaf 28 weken je buikholte gevuld hebben met.dr groei, daarna gaan ze dus echt de boel naar buiten duwen om verder te groeien. Zou nu dus wel echt iets anders gaan dragen zodat je dat niet tegen gaat houden oid. Lijkt me voor zowel jou als de baby ook niet lekker als het elke x op je broekland zit een hoofdje of de armpjes. Koop lekker bij zo een 2 pak met 2 leggings bij H&M of lidl shop. Niet duur, lekker lang vest of shirt erop...als je toch weinig buiten komt. Lekker comfortabel :-)

4 jaar geleden

Reactie op mariAm128

Inprincipe pas ik de broeken nog prima maar vallen ze strak bij mijn buik, ...
Ik weet niet of het schadelijk kan zijn alleen vroeg ik me wel af wat voor broeken je nu momenteel draagt? Jeans lijk me persoonlijk niet echt fijn. Heb ik ook gedragen tot een dat die knopen niet meer dicht konden. Snap dat je misschien niet veel uit wil geven maar ik draag leggings vd action 4e ps, joggingsbroeken en van die stretch broeken. En dit is mn 3e zwangerschap en wilde ook eens zwangerschapsleggings geproberen en deze vind ik het fijnst zitten van allemaal! Denk omdat je ze ook een groot gedeelte om je buik kan doen. Ook had Muki fashion actie van die pakjes joggings/trainingspak 10e deze vind ik ook super fijn zitten stretch materiaal en de hoodys/vesten vallen over mn buik. Fijn voor buiten of gwn binnen. Velvetstof oa

4 jaar geleden

Lijkt me niet echt comfortabel voor jouzelf 😋 gewoon lekker een legging of joggingbroek aandoen joh, die zijn ook niet duur... Wat de baby betreft lijkt het me niet veel uitmaken want er zit ook nog bot omheen daar onder om de baby en baarmoeder te beschermen, maar waarom niet gewoon meer relaxed lossere comfortabele broeken aan doen, al loop je in je pyjamabroek 🤷‍♀️😋

4 jaar geleden

Maar. Waarom haal je dan niet een goedkope joggingsbroek of legging voor th ...
Waar ik het over heb is buitenkleding niet voor thuis. Thuis heb ik gewoon losse kleding en die ga ik niet op straat dragen.. het gaat mij niet om goedkoop maar dacht al die tijd dat het biet nodig zal zijn want vond het prima zo totdat ik er echt stil bij stond dat het misschien toch niet goed is. Het gaat mij er nu om of het schadelijk is geweest voor mijn kind maar ik ga nu sws zwangerschaps broeken halen, nu ik er angstig over ben geworden.

4 jaar geleden

Reactie op mariAm128

Die vallen bij mij ook strak helaas 😩
Je hebt van noppies een zwangerschapslegging die echt GODDELIJK zif voor €20, en anders bristol joggingsbroeken 2 voor 15 euro bijv. Lekker budget! 💓

4 jaar geleden

Ik zou trouwens ook al mn normale broeken niet willen uitrekken, want dan zijn ze straks na je zwangerschap allemaal uitgelubberd 😖

4 jaar geleden

ik denk dat als de broeken tot nu toe voor jou nog acceptabel aanvoelden, het niet schadelijk is voor de baby. Als iets echt te strak zit om de buik, dan merk je dit wel omdat het gewoon super onaangenaam is. maar iedereen is daar ook weer anders in. De éen zal gevoeliger zijn dan de ander. Ik vind bv soms een zwangerschapsbroek ook onaangenaam strak om de buik zitten en soms zelfs ook een topje.

4 jaar geleden

Ongeacht t onderwerp: als je je zorgen maakt altijd even je verloskundige bellen. Zij is de enige die je volgens mij echt gerust kan stellen en zeker als je (in t weekend) overdag belt hoef je je echt niet schuldig te voelen dat je d’r stoort, voor haar een kleine moeite voor jou een grote opluchting. Zorgeloze moeder =zorgeloze baby ;) sterkte! (En dat je je zorgen maakt is volgens mij nu al een teken dat je een hele liefdevolle moeder gaat zijn)

4 jaar geleden

Niet moeilijk doen. Genoeg andere (goedkope ) leggings , zwangerschapsbroeken, trainingsbroek/ joggingbroeken

4 jaar geleden

Ik denk niet dat het kwaad heeft gedaan voor jouw kindje. Ik verwacht dat ze dat dan al wel op een echo gezien zouden hebben. Niet te druk om maken en bij twijfel even met de verloskundige overleggen.

4 jaar geleden

Lijkt mij niet. Ze vroegen me wel in het ziekenhuis had een bepaalde broek aan vonden ze nogal strak bij mijn liezen. En aangezien ik verschijnselen had dat iets afknelde dachten ze misschien zit de broek te strak. Nooit hebben ze over kindje gehad. Als je toch zo zorgen maakt bel je verloskundige dat is beter dan ons allemaal vragen want dan weet je het zeker 😊

4 jaar geleden

Zwangerschaps broeken zitten ook relatief strak. Zal me daar geen zorgen over maken!

4 jaar geleden

On topic: ik zou het met de verloskundige bespreken als je je echt zorgen erover maakt. Denk zelf dat het wel meevalt hoor