19 Reacties
5 jaar geleden
Wat is de temperatuur? Misschien hoef je er niks aan te doen. Verder kan je er voor kiezen om het bedje voor te verwarmen en ook nog een kruik hij het slapen te leggen. Mutsje op, dekentje lekker hoog, romper met lange mouwen en een pyama.
5 jaar geleden
Dat hebben wij ook, wij hebben wel van radiator knoppen gekocht waarbij we toch elke kamer individueel kunnen instellen.
Onze eerste sliep overdag altijd beneden in de avond zetten we de verwarming van boven aan zodat de kamer opwarmde en als wij naar bed gingen zetten we de verwarming heel zacht op het laagste standje. Zodra we wakker waren en de baby mee naar beneden ging gooide we het slaapkamer raam open en de verwarming uit. (Onze eerste dochter is in december geboren).
5 jaar geleden
Wij hebben ook vloerverwarming en door dat die altijd op 20 staat slaat de cv niet aan en dus boven geen verwarming. De meneer die bij ons alles doet onderhouden van cv en dergelijke raden ons aan een aparte termostaat op de kamer te hangen zodat ja daar de temp apart kan instellen en mocht het dan te koud worden de cv wel aanslaat
5 jaar geleden
We hebben beneden convectoren met warmtepomp. Boven zelfde probleem, radiator in badkamer staat wel aan de rest staat uit. We hebben een infraroodpaneel aangeschaft wat we op de babykamer hangen met een app. Deze is natuurlijk wel elektrisch maar hebben genoeg zonnepanelen die het opvangen. Misschien is dit een oplossing. We hebben de radiator zelfs in de kinderkamer weggehaald omdat we het via deze manier gaan opwarmen.
Daarnaast de tog waardes goed in de gaten houden.
5 jaar geleden
Wij hebben beneden een houtkachel die onze woning verwarmd. Helaas zit er op de babykamer en onze slaapkamer geen kachel. Dus daar is het niet warm maar ook niet overdreven koud. Het is precies goede temperatuur om in te slapen. Hopelijk ook voor de kleine straks 😅
5 jaar geleden
Heb al een zoontje van 2. Geboren in september 2018. Kraamhulp zei dat het op de kamer de 1ste weken altijd 21 graden moet zijn. Ben dus ook nu van plan de thermostaat in onze slaapkamer te zetten en altijd 21 graden te vragen. In de rest van het huis draaien we de thermostaten dan minder of uit.
5 jaar geleden
Dan zou ik dus eerder een koude kamer doen en een kruikje bij het bedje leggen. Wij hebben overigens een tado systeem waarmee we welke kamer afzonderlijk kunnen instellen. Zo hebben we dus een aparte temperatuur voor de woonkamer, slaapkamers, badkamer en woonkeuken met ieder een eigen schema. De badkamer gaat bijvoorbeeld een half uur voor we opstaan verwarmen en een half uur nadat we klaar zijn zodat de handdoeken drogen. Ook voor de babykamer kunnen we dus een contante temperatuur van 16-18 graden instellen! Het is even een aanschaf maar uiteindelijk is het het ZO waard!
5 jaar geleden
Reactie op wiebb
Dan zou ik dus eerder een koude kamer doen en een kruikje bij het bedje leg ...
Wij hebben inderdaad nu ook net om deze reden een Tado systeem geïnstalleerd, superfijn om het nu apart te kunnen regelen!
5 jaar geleden
Wij leven in een oude boerderij die 1verwarmingssysteem heeft met heel veel radiatoren.. Wanneer je de radiator aan zet staat dus alles aan. (Slimme knoppen werken niet aangezien we oude radiatoren hebben) we zijn van plan de eerste weeken bij de stoken met een elektrische verwarming op de slaapkamer..
5 jaar geleden
Ideale temperatuur voor een babykamer is tussen de 16 en 20 graden (lees en hoor ik overal). Onze verwarming staat hier maximaal op 19° omdat ik erg warmbloedig ben. In onze slaapkamer staat hij standaard uit. Toen onze dochter geboren was (bijna 3 jaar geleden) moest van de kraamhulp alles hier op 20°, het leek wel een sauna zo warm. Ik kan daar niet tegen en ga dan bijna van mijn graat. Ik zorg wel altijd dat de temperatuur bij onze dochter in haar kamer op 18° staat. Ben benieuwd wie we dit keer als kraamhulp krijgen en wat zij gaat zeggen qua temperatuur.
5 jaar geleden
Wij hebben 2 airco's laten installeren waarmee we ook kunnen verwarmen. We slapen zelf op zolder (steenkoud) en de kleine voorlopig ook en zo kunnen we de exacte temperatuur instellen. Ik vind de warmte van een radiator echt verschrikkelijk op een slaapkamer dus hopelijk voelt dit een stuk lekkerder aan.
5 jaar geleden
Radiatoren in de andere slaapkamers dichtdraaien en alleen op de babykamer op een gemiddelde stand?
5 jaar geleden
Ideale slaapkamertemp is 18 graden. Echter woonden wij met de eerste 2 in een oud jaren 30 huis, waar het soms ‘s nachts harder binnen vroor dan buiten. Ijs op de ramen aan de binnenkant! 🙈 Zo zijn hele generaties groot geworden, gewoon warmer aankleden ‘s nachts. Nu wonen we in nieuwbouw en is het mij persoonlijk echt te warm boven 18-20 graden. Ik hoop dat de kraamverzorgster tips heeft hoe de beeb het beste aan te kleden ‘s nachts in die temperaturen. Deed ze ook bij de vorige in het ijskoude huis, dus heb er nu weer alle vertrouwen in 😊