19 Reacties

4 jaar geleden

Wat is de temperatuur? Misschien hoef je er niks aan te doen. Verder kan je er voor kiezen om het bedje voor te verwarmen en ook nog een kruik hij het slapen te leggen. Mutsje op, dekentje lekker hoog, romper met lange mouwen en een pyama.

4 jaar geleden

Je hebt winter slaapzakjes qua TOG waarde. Kijk daar maar even naar, dat helpt denk ik wel :)

4 jaar geleden

Dat hebben wij ook, wij hebben wel van radiator knoppen gekocht waarbij we toch elke kamer individueel kunnen instellen. Onze eerste sliep overdag altijd beneden in de avond zetten we de verwarming van boven aan zodat de kamer opwarmde en als wij naar bed gingen zetten we de verwarming heel zacht op het laagste standje. Zodra we wakker waren en de baby mee naar beneden ging gooide we het slaapkamer raam open en de verwarming uit. (Onze eerste dochter is in december geboren).

4 jaar geleden

Wij hebben ook vloerverwarming en door dat die altijd op 20 staat slaat de cv niet aan en dus boven geen verwarming. De meneer die bij ons alles doet onderhouden van cv en dergelijke raden ons aan een aparte termostaat op de kamer te hangen zodat ja daar de temp apart kan instellen en mocht het dan te koud worden de cv wel aanslaat

4 jaar geleden

Het wordt aangeraden om de babykamer tussen 15 en 18 graden te houden. Als het nog kouder is dan 15 graden is het misschien een idee om een klein elektrische kacheltje te kopen. Zoiets:

4 jaar geleden

We hebben beneden convectoren met warmtepomp. Boven zelfde probleem, radiator in badkamer staat wel aan de rest staat uit. We hebben een infraroodpaneel aangeschaft wat we op de babykamer hangen met een app. Deze is natuurlijk wel elektrisch maar hebben genoeg zonnepanelen die het opvangen. Misschien is dit een oplossing. We hebben de radiator zelfs in de kinderkamer weggehaald omdat we het via deze manier gaan opwarmen. Daarnaast de tog waardes goed in de gaten houden.

4 jaar geleden

Wij hebben beneden een houtkachel die onze woning verwarmd. Helaas zit er op de babykamer en onze slaapkamer geen kachel. Dus daar is het niet warm maar ook niet overdreven koud. Het is precies goede temperatuur om in te slapen. Hopelijk ook voor de kleine straks 😅

4 jaar geleden

Wij hebben toevallig van de week een offerte opgevraagd voor losse thermostaatknoppen boven die je als het goed is ook met een app kunt bedienen. Dat leek ons het makkelijkste

4 jaar geleden

Heb al een zoontje van 2. Geboren in september 2018. Kraamhulp zei dat het op de kamer de 1ste weken altijd 21 graden moet zijn. Ben dus ook nu van plan de thermostaat in onze slaapkamer te zetten en altijd 21 graden te vragen. In de rest van het huis draaien we de thermostaten dan minder of uit.

4 jaar geleden

Reactie op Elke28

Heb al een zoontje van 2. Geboren in september 2018. Kraamhulp zei dat het ...
Dat is dus echt niet meer, tegenwoordig adviseren ze een temp van 16-18.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op wiebb

Dat is dus echt niet meer, tegenwoordig adviseren ze een temp van 16-18.
11 jaar geleden adviseerden ze bij mijn dochter al dat het rond de 18 graden moest zijn....

4 jaar geleden

Dan zou ik dus eerder een koude kamer doen en een kruikje bij het bedje leggen. Wij hebben overigens een tado systeem waarmee we welke kamer afzonderlijk kunnen instellen. Zo hebben we dus een aparte temperatuur voor de woonkamer, slaapkamers, badkamer en woonkeuken met ieder een eigen schema. De badkamer gaat bijvoorbeeld een half uur voor we opstaan verwarmen en een half uur nadat we klaar zijn zodat de handdoeken drogen. Ook voor de babykamer kunnen we dus een contante temperatuur van 16-18 graden instellen! Het is even een aanschaf maar uiteindelijk is het het ZO waard!

4 jaar geleden

Reactie op wiebb

Dan zou ik dus eerder een koude kamer doen en een kruikje bij het bedje leg ...
Wij hebben inderdaad nu ook net om deze reden een Tado systeem geïnstalleerd, superfijn om het nu apart te kunnen regelen!

4 jaar geleden

Wij leven in een oude boerderij die 1verwarmingssysteem heeft met heel veel radiatoren.. Wanneer je de radiator aan zet staat dus alles aan. (Slimme knoppen werken niet aangezien we oude radiatoren hebben) we zijn van plan de eerste weeken bij de stoken met een elektrische verwarming op de slaapkamer..

4 jaar geleden

Wij lossen het op met een elektrisch kacheltje (met lage stand) en een babyfoon die de kamertemperatuur aangeeft. De eerste periode ben je waarschijnlijk vaak genoeg wakker om er een dekentje af of bij te doen 😋

4 jaar geleden

Ideale temperatuur voor een babykamer is tussen de 16 en 20 graden (lees en hoor ik overal). Onze verwarming staat hier maximaal op 19° omdat ik erg warmbloedig ben. In onze slaapkamer staat hij standaard uit. Toen onze dochter geboren was (bijna 3 jaar geleden) moest van de kraamhulp alles hier op 20°, het leek wel een sauna zo warm. Ik kan daar niet tegen en ga dan bijna van mijn graat. Ik zorg wel altijd dat de temperatuur bij onze dochter in haar kamer op 18° staat. Ben benieuwd wie we dit keer als kraamhulp krijgen en wat zij gaat zeggen qua temperatuur.

4 jaar geleden

Wij hebben 2 airco's laten installeren waarmee we ook kunnen verwarmen. We slapen zelf op zolder (steenkoud) en de kleine voorlopig ook en zo kunnen we de exacte temperatuur instellen. Ik vind de warmte van een radiator echt verschrikkelijk op een slaapkamer dus hopelijk voelt dit een stuk lekkerder aan.

4 jaar geleden

Radiatoren in de andere slaapkamers dichtdraaien en alleen op de babykamer op een gemiddelde stand?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ideale slaapkamertemp is 18 graden. Echter woonden wij met de eerste 2 in een oud jaren 30 huis, waar het soms ‘s nachts harder binnen vroor dan buiten. Ijs op de ramen aan de binnenkant! 🙈 Zo zijn hele generaties groot geworden, gewoon warmer aankleden ‘s nachts. Nu wonen we in nieuwbouw en is het mij persoonlijk echt te warm boven 18-20 graden. Ik hoop dat de kraamverzorgster tips heeft hoe de beeb het beste aan te kleden ‘s nachts in die temperaturen. Deed ze ook bij de vorige in het ijskoude huis, dus heb er nu weer alle vertrouwen in 😊