14 Reacties

5 jaar geleden

Google zegt: Vitamine D-supplementen tot maximaal 2.000 IE (= 50 microgram) per dag worden als veilig beschouwd tijdens de zwangerschap. Het wordt ten stelligste afgeraden om meer dan 4000 IE (= 100 microgram) per dag te nemen. Omdat ik nu zelf ook nieuwsgierig was 鈽猴笍

5 jaar geleden

Ik slik niets extras.. Tot 10 wk foliumzuur met vit D.. Bloed is gecontroleerd en m'n waardes waren in orde.. Als 't goed is wordt je vit d nog gecontroleerd of is al gecontroleerd?

5 jaar geleden

Ik heb mama fit gehaald

5 jaar geleden

Ik moet wel vit D blijven slikken maar komt omdat ik bekend ben met vit D tekort. Als ik niet slik keldert het naar beneden. Anders verloskundige vragen

5 jaar geleden

Ik slik op aanraden van mijn verloskundige in totaal 60 mcg per dag (50 extra en 10 in de standaard multivitamine). Dit omdat mijn waarde te laag was bij bloed prikken (49). Mijn verloskundige geeft aan dat de waarde minimaal 75 moet zijn.

5 jaar geleden

Ik slik ook 50mcg vit D. Mijn waardes waren ook te laag. Evenals de vit B12. Hiervoor slik ik ook extra

5 jaar geleden

Reactie op Nathalieke82

Google zegt: Vitamine D-supplementen tot maximaal 2.000 IE (= 50 microgram ...
Dank je wel! Ik had zelf ook even gezocht maar ik zag overal een ander antwoord 馃槵

5 jaar geleden

Heel veel mensen hebben ook nog eens een vitamineD tekort van zichzelf dus wat extra kan sowieso geen kwaad en al helemaal nu niet 馃槉 25mg is helemaal prima 馃憣馃徏

5 jaar geleden

Wat ik me afvraag he.. Vit D krijg je via de zon toch? De afgelopen weken heeft ie knallend aan de lucht gestaan.. Zou m'n vit D daardoor hoger zijn dan anders? :)

5 jaar geleden

Reactie op Each2

Wat ik me afvraag he.. Vit D krijg je via de zon toch? De afgelopen weken h ...
Ik woon in California (12 maanden per jaar zon) en zo鈥檔 40% van de bevolking hier heeft een VitD tekort. Als je je insmeert met zonnebrandcr猫me, je dus beschermt tegen de schadelijke UV stralen en zo, dan neemt je huid/lichaam al geen vitD op. Dus het ligt eraan hoeveel je daadwerkelijk met je huid in de zon bent. Veel mensen hebben in elk geval een (ernstig) vitD tekort, dus wat extra kan geen kwaad

5 jaar geleden

Ik heb mijn vit d inname afgestemd met de huisarts. Assistente zei dat 10mg geadviseerd wordt bij zwangere, tenzij je bloed een lage vit d waarde heeft kan dat anders zijn. Dit is dan weer anders dan wat ik hierboven gelezen heb qua waarde... Als je echt twijfelt, zou je met je verloskundige kunnen bellen.

5 jaar geleden

Ik woon in California (12 maanden per jaar zon) en zo鈥檔 40% van de bevolkin ...
Ah ok茅... Ik vroeg 't me ineens af... Nu kunnen wij hier in NL echt niet op tegen de zon in Florida 馃槀 Dus moeten maar braaf bij blijven slikken :)

5 jaar geleden

Reactie op Each2

Ah ok茅... Ik vroeg 't me ineens af... Nu kunnen wij hier in NL echt niet op ...
Ik had vroeger (toen ik 16-17 was) altijd enorm moeite met de wintermaanden in NL met weinig (zon)licht en ik had toen een vitD lamp van Philips. Dat hielp enorm goed, daar moest je zo鈥檔 30min per dag bij zitten en er zo nu en dan in kijken en dat gaf een giga boost aan energie. Ik kon dat echt niet doen na 6u 鈥榮 avonds want dan sliep ik 鈥榮 nachts niet 馃槅

5 jaar geleden

Ik had vroeger (toen ik 16-17 was) altijd enorm moeite met de wintermaanden ...
馃ぃ 馃ぃ Ik zie 't helemaal voor me