14 Reacties

5 jaar geleden

Is een bekende bijwerking van ascal. Ze hadden eigenlijk meteen maagbeschermers erbij moeten voorschijven. Gelukkig merk je al wat verbetering.

5 jaar geleden

Thanks! Ik twijfel sowieso of ik gEen omeprazol erbij moet hebben ter preventie

5 jaar geleden

Reactie op 19Laura85

Is een bekende bijwerking van ascal. Ze hadden eigenlijk meteen maagbescher ...
Gynaecoloog had gevraagd hoe ik reageerde op b.v. ibuprofen en morfine en zo en mij kun je eigenlijk van alles er in stoppen馃槀

5 jaar geleden

Thanks! Ik twijfel sowieso of ik gEen omeprazol erbij moet hebben ter preve ...
Ik heb wel zakjes bijgekregen voor ostipatie maar dan de movicolon voor om alles weer even op de rit te krijgen

5 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Gynaecoloog had gevraagd hoe ik reageerde op b.v. ibuprofen en morfine en z ...
馃ぃ馃ぃ klinkt herkenbaar maar merk nu wel dat ik moeite krijg met pillen doorslikken. Dat had ik voorheen nooit.

5 jaar geleden

Ik slik ook ascal. Heb gelukkig nergens last van !

5 jaar geleden

Ik gebruik er omeprazol bij om maagpijn te voorkomen (voorgeschreven door de gynaecoloog). Door sommige voeding nog steeds maagpijn, als dat zo blijft vraag ik om een hogere dosering van de omeprazol.

5 jaar geleden

Reactie op 19Laura85

Is een bekende bijwerking van ascal. Ze hadden eigenlijk meteen maagbescher ...
Ik werk bij een huisarts en slik ze zelf ook. Dit doen ze niet standaard, alleen als je bekend bent met maagklachten. Er wordt ook niet standaard een maagbeschermer voorgeschreven bij bepaalde pijnstillers. Alleen bij bekende kalchten en boven de 70

5 jaar geleden

Reactie op Vlinder1982

Ik werk bij een huisarts en slik ze zelf ook. Dit doen ze niet standaard, a ...
Omeprazol verandert ook echt de werking van de maag... maagzuur is belangrijk. Als ik nu moet spugen, is het neutraal, niks zuurs meer te bekennen. Voelt ergens toch ook niet goed. Ik snap dat ze het alleen bij klachten voorschrijven. Onnodig extra medicatie slikken, lijkt me niet wenselijk. Ben blij als ik in januari weer mag stoppen met alles. Ik vind het maar niks...

5 jaar geleden

Reactie op Vlinder1982

Ik werk bij een huisarts en slik ze zelf ook. Dit doen ze niet standaard, a ...
Dat is zo tegenstrijdig met mijn werk, werk in de drogisterij. Wij zijn juist verplicht klanten hierop te attenderen bij nsaids. Zo jammer dat niet overal dezelfde richtlijnen zijn.

5 jaar geleden

Ja hier ook de eerste dagen flink beroerd en erge maagpijn. Met maagbeschermers is het vol te houden en ben ik alleen af en toe misselijk. Nog 16 weken en dan ben ik ervan af

5 jaar geleden

Reactie op Lonneke_1991

Ja hier ook de eerste dagen flink beroerd en erge maagpijn. Met maagbescher ...
Slik ze al 7 weken nooit geen last. Ben bekend met ostipatie dus de verloskundige gooide het gauw daarop. Maar die pijn van afgelopen dagen was anders als anders. Alles wat in mijn maag kwam gaf zo n pijn. Ook de maagzuur was zeer extreem. Denk de vk kan me wat ik bel de huisarts馃槄

5 jaar geleden

Ook altijd goed met eten innemen en veel water als je pillen langere tijd in moet nemen, maakt niet uit wat voor pillen

5 jaar geleden

Reactie op 19Laura85

Dat is zo tegenstrijdig met mijn werk, werk in de drogisterij. Wij zijn jui ...
Jawel attenderen, dat bedoelde ik ook maar niet standaard voorschrijven