16 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het boek ‘Positief over bevallen’ van Milli Hill wel gelezen en heb hier absoluut veel fijne informatie uitgehaald. Zeker een aanrader!
5 jaar geleden
Reactie op Mariekjen
🥰 You’re welcome! En als je nog aanvullingen hebt: brand los 😄
Oke.. komen ze haha!
Ik vind alles van Kiind magazine heel fijn! Dus hun instagram(s) (ze hebben een algemene en eentje speciaal voor zwager zijn/baby periode) en hun magazines en boeken. Vooral het boek 'wat baby's nodig hebben' vind ik echt heel fijn en mooi!
Milli Hill heeft ook bij kind een webinar gegeven over positief bevallen, was top!
Een aanrader: Kiindspeeltuin, een plek voor ouders om met elkaar te sparren, contact te zoeken etc. En dan vooral in het teken van natuurlijke ouderschap. Je krijgt er ook mooie cursussen en bijzondere webinars!
Mijn lievelingsfilmpje van een hypnobirthing badbevalling is het filmpje van de geboorte van Billie Iona te vinden op de instagram van @rewildherbirth 😊 onderandere dit filmpje werd bij onze hypnobirthingcursus laten zien.
Ook de instagtam van @howaboutmom vind ik heel interessant, zij hebben ook een app! Gewoon te vinden onder 'how about mom'
Verder..
Ik heb affirmatiekaartjes gemaakt en ook gevraagd aan mijn beste vriendinnen en oma en moeder of zij een affirmatie voor mij willen maken!
Ook heb ik 3 verschillende playlists gemaakt:
1 met rustige muziek (hypnobirthing)
1 met vrolijke muziek (lekker dansen, fijne gevoelens)
1 met wat snellere muziek (beetje hardstyle achtig)
Zo kan ik ieder moment kiezen welke lijst ik wil en dan meteen mn favoriete nummers bij elkaar heb! 🎧
Ook ben ik deze weken echt met mijn man bezig met oxitocine aanmaken (lekker veel knuffelen, liefde..) zodat we dit gevoel sneller op kunnen roepen tijdens de geboorte, oxitocine helpt namelijk als een malle bij de geboorte zeggen ze! ♥️
Verder.. op mijn lichaam vertrouwen, het zien als een heel bijzondere levenservaring en daarna mogen we ons kindje vasthouden! 😍
5 jaar geleden
Reactie op JLF
Oke.. komen ze haha!
Ik vind alles van Kiind magazine heel fijn! Dus hun i ...
Jaaa, super! Goeie tips! Kiind en How about mom zijn inderdaad heel fijn ❤️ Ik volg ook @mama.lotje op insta, zij is een paar weken geleden bevallen van haar tweede meisje en is heel eerlijk over alle struggles én mooie momenten 🥰
5 jaar geleden
Ik heb een spotify lijst gemaakt met muziek waar ik altijd blij van wordt. Liedjes met een lekker ritme vooral voor het begin van de bevalling, waarin ik hoop lekker veel te gaan bewegen (dansen) om zo de boel een beetje sneller te laten vorderen. Ook liedjes met een beetje power, waar ik me door aangemoedigd zal voelen, hoop ik 🤣. En ik heb leuke/grappige filmpjes in een mapje gezet, iets om me af te leiden als ik dat nodig heb.
Misschien foto’s van de echo’s neerzetten, zodat je eraan herinnert wordt waar je het voor doet. En misschien een goeie om een soort “happy place” te bedenken, bijv. een picknick in de lente met je gezinnetje, iets waar je vrolijk van wordt als je eraan denkt.
Geen idee of dit mij allemaal gaat helpen haha. Is de eerste keer. Ik ga het op me af laten komen! (Wel een cursus gedaan en meerdere boeken gelezen, vind het moeilijk om controle los te laten, dus wat ik kon voorbereiden heb ik zoveel mogelijk gedaan)
5 jaar geleden
Ik heb een spotify lijst gemaakt met muziek waar ik altijd blij van wordt. ...
Happy place bedenken vind ik echt een goeie ja! Zoals mijn hypnobirthingconsulente ook zei: met je ogen dicht kun je overal zijn. Als jij een bepaalde plek met een positief gevoel associeert geloof ik zeker dat dat kan bijdragen. Mooi!
5 jaar geleden
Leuk om tips uit te wisselen!! Haha herkenbaar over haar interview techniek. Ook steeds dat onderbreken haha.
Maar goede tips idd! Ik heb ook affirmatiekaartjes gemaakt: ik word gedragen/ kaken ontspannen/ handen los/ het leven zorgt altijd voor mij. Ik vond positief over bevallen, wat meer naar een wat rigide manier toe neigen. Maar dat is persoonlijk. Vrije geboorte is mooi!
En mijn tip is vooral: in het NU blijven. In het nu zorgen dat je ontspannen bent, uitrust etc. Hoe mooi/handig voorbereidend werk ook is, kan het toch neigen tot controle. En zorgen dat je alleen maar in de toekomst bezig bent. Bevallen is naar mijn idee toch overgave.
Vertrouwen hebben dat je op de juiste plek en juiste tijd bent en precies krijgt nodig is.
Let’s gooooo💫🌈
5 jaar geleden
Ik heb het boek Relaxed bevallen van Georgina Kwakye gelezen. Leest lekker makkelijk weg :-) Daar komen ook hypnobirthing thema's naar voren zoals ademhalingstechnieken, positieve affirmaties, ontspannen.
Een playlist van relaxte muziek staat al klaar en ik ga nog een maken met wat meer ritme nu ik jullie tips heb gelezen. Dank👍
De rest van de youtube&insta tips ga ik ook bekijken.
We kunnen dit meiden!💪
5 jaar geleden
Dit is ook echt een leuke ministerie van een super leuke vrouw op youtube: https://youtu.be/1g83vk-H0pU
5 jaar geleden
Ik heb deze affirmatie kaarten die zaten in mn natuurlijke kraampakket van dalalou, Verder lees ik nu het boek van milli hill zeker een aanrader staan veel hersenspinsels in van vrouwen tijdens de bevallingen. Heb ook een zwangerschaps cursus gedaan waar ik ademhalings oefeningen heb geleerd :)