21 Reacties
3 jaar geleden
M’n laatste vliegreis was met dreumes (toen 18 maanden )+ baby van 4 weken. Niet echt super veel tips eigenlijk. Gewoon gaan 🙈We hadden een sticker boek mee en zn favo knuffel en veel snacks 😬 filmpjes kijken.. hii heeft gelukkig ook wat geslapen op de grond voor onze voeten. Z’n zusje lag in bassinet erboven.
Het is gewoon niet ideaal lange vluchten op die leeftijd. Wij gaan over 3 maanden ook weer. Dan is hij 25 maanden en zusje 7 maanden. Hij heeft dan gelukkig wel een eigen stoel..
Ik lees graag mee voor iPad tips!
3 jaar geleden
Cadeautjes inpakken. Raam stickers (verwijderbaar). Eigen stoel/slaapplek waardoor je een bed kan creëren.
En verder; laten gaan. Het is niet te plannen. Onze eerste vliegreis (6 uren) was ondanks deze dingen niet per se een succes. Maar zij heeft het er nog over en vond het fantastisch 😅
3 jaar geleden
Onlangs lange vlucht gemaakt met mijn dochter van 22 maanden. Alle voorbereidingen die ik had getroffen (cadeautjes, iPad met filmpjes, snacks etc) niet gebruikt. Dochter heeft 12 uur enkel rondgelopen en gespeeld. Gelukkig was ze erg lief en dat vonden de stewardessen ook. Dus mij tip voor jou, tref zeker je voorbereidingen maar vooral laten gaan. Uiteindelijk heeft ze maar een klein half uurtje van de 12 uur geslapen.
3 jaar geleden
Ik lees ook even mee!
Wat ik nu in gedachte heb:
Ipad
Snacks in een spinner ( alleen al op de knopje klikken vind hij waarschijnlijk al geweldig)
Stickerboek
Klei
3 jaar geleden
Wij hebben net een vlucht van 10u gedaan met onze dochter van 23m. Hadden waterboekjes, favo knuffels en veel snacks bij. Ze heeft 40min geslapen op de heenvlucht, verder enkel met het schermpje willen spelen. Die dingen staan zo dichtbij dat eraf blijven geen optie was.
Terugvlucht was een nachtvlucht, hadden we een plek met extra beenruimte. Daardoor geen schermpje binnen handbereik en 6u geslapen.
Stewards waren echt super lief! Heeft er zelfs één op handen en knieën gezeten met haar knuffel om haar te doen lachen 😁
3 jaar geleden
Ik lees ook even mee!
Wat ik nu in gedachte heb:
Ipad
Snacks in een spi ...
Oja top tip zo’n spinner! Heb er gelijk 1 besteld 😁
Hoe ga je kleien aan boord? Wordt dat niet vies?
En hier spreekt iemand die nog nooit heeft gekleid met haar kleine dus ik weet niet goed wat ik kan verwachten🤣
3 jaar geleden
Reactie op m-s
Cadeautjes inpakken. Raam stickers (verwijderbaar). Eigen stoel/slaapplek w ...
Ik heb kleine cadeautjes bij de Action, Hema en Intertoys gekocht en het is inmiddels al deels ingepakt. Thanks voor de tip! 😇
Hopelijk kan ik het loslaten inderdaad… ik heb een vrij temperamentvolle dame dus ik maak me wel een beetje zorgen😥
3 jaar geleden
Reactie op xTaliet
Oja top tip zo’n spinner! Heb er gelijk 1 besteld 😁
Hoe ga je kleien aan b ...
Neehoor, toen hij net 1 was had ik ook alleen klei meegenomen, geen klei tools ofso.
Toen ging hij er meer mee rollen en plat slaan.
3 jaar geleden
Had je je kindje de hele reis op schoot of had hij/ zij een eigen stoel? Wij gaan binnenkort ook een verre vliegreis maken, kind heeft eigen stoel en ik vroeg me af of ik nou wel of geen autostoeltje in het vliegtuig mee mag nemen. Lijkt me aan de ene kant handig want ze kan dan rustig en lekker zitten maar ze zal dan 13uur in een houding zitten wat ik weer niet zon goed idee vind... Stokke jetkids bedbox is helaas niet toegestaan aan boord :(.
3 jaar geleden
Reactie op Schildpad
Had je je kindje de hele reis op schoot of had hij/ zij een eigen stoel? Wi ...
Ze zat nog op schoot (onder de twee) maar de heenreis hadden we via de cabine bemanning geregeld dat we het grootste gedeelte van de vlucht op 3 stoelen naast elkaar ergens in de cabine mochten zitten en die passagiers gingen toen ergens anders, dichtbij hun familie zitten.
Het is écht een stuk prettiger dat jouw kindje een eigen stoel heeft!!
Autostoeltje mag mee mits het aan de voorwaarden voldoet. Ik raad aan gewoon de passagiersstoel te gebruiken zodat je kindje meer bewegingsvrijheid heeft en je minder hoeft mee te slepen.
Wij hadden de Stokke JetKids trolley gekocht en het bijgeleverde matrasje in de trolley van mijn partner gedaan en de Stokke trolley helemaal gevuld met vermaak. Een magnetisch tekenbord van de HEMA, een boekje welke je kan inkleuren met een waterpen, kleine ingepakte cadeautjes van de Action, kleurpotloden, stiften, boekjes, speen, balletje (hier in de reacties staan ook veel tips) en had zelfs een koptelefoon (POGS) voor haar gekocht. Al met al amper wat gebruikt. Alleen haar koptelefoon en het balletje heeft ze even vastgehouden 😂. Dus ga voor je eigen gemoedsrust goed voorbereid op reis maar waarschijnlijk gebruik je amper wat. Die van mij wilde voornamelijk rondlopen, filmpje kijken en uiteindelijk krijsen omdat ze de slaap niet kon vatten😅. Na een tijd viel ze uitgeput op mij in slaap en heeft ze in totaal maar een half uur geslapen maar hierdoor zat ze wel gelijk in het juiste ritme op bestemming 😉.
Omdat je kindje zijn/haar eigen stoeltje heeft is de Stokke JetKids echt een aanrader! Hiermee kan je en bedje maken van je stoel en op de heenreis hebben we dat toen gedaan. Ook al sliep ze hier niet op, ze kon wel lekker languit met haar beentjes zitten.
Oh ik lees nu dat je zegt dat de Stokke niet is toegestaan aan boord? Hoe kan dat? Bij ons was het gewoon toegestaan. Met welke maatschappij vlieg je?
3 jaar geleden
Reactie op xTaliet
Ze zat nog op schoot (onder de twee) maar de heenreis hadden we via de cabi ...
We vliegen met Qatar. Hij voldoet niet aan de veiligheidseisen van Qatar Airways en hij mag dus absoluut niet mee :( onwijs balen. Ik heb inmiddels wel zo'n wings air besteld (mag ook niet maar vind ik het proberen waard om hem stiekem om te blazen) kijken of dat lukt..
3 jaar geleden
Wij gaan in mei naar Indonesie en zijn eerder al naar curacao gevlogen. Ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan 😂😂
3 jaar geleden
Reactie op Schildpad
We vliegen met Qatar. Hij voldoet niet aan de veiligheidseisen van Qatar Ai ...
Oh mag dat niet ? Die wou ik ook bestellen ik dacht dat het alleen niet mocht als je iets op het tafeltje legt