14 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op bi2ba
Wat naar.. hoe zijn ze daarachter gekomen?
Dit is door bloedonderzoek. Moet getest worden regelmatig tijdens zwangerschap
5 jaar geleden
Reactie op bi2ba
Wat naar.. hoe zijn ze daarachter gekomen?
Idd door een toevoeging van het standaard bloedonderzoek. Ik had hier om gevraagd omdat als je in het verleden al een keer ge茂nfecteerd bent je immuun bent. Wij hebben thuis twee katten en mijn vriend kan niet zo goed tegen de geur van de kattenbak. Deze doet hij sinds de positieve test wel gewoon, maar als ik 't weer had kunnen overnemen had dat voor hem (en voor mij, want dan heb ik tenminste zeggenschap over wanneer dat ding schoongemaakt wordt) gescheeld.
5 jaar geleden
Reactie op joy90
Oh heftig lijkt mij dat. Ik weet niet wat voor effecten het heeft op je ong ...
Helaas is dat nu nog niet te zeggen. Als het vruchtje besmet is kan het (ernstige) afwijkingen aan de ogen en hersens krijgen. De kans dat het besmet is is echter klein... Het is dus heel onzeker 馃槪
5 jaar geleden
Mijn man heeft op latere leeftijd (in zijn tienerjaren, weet niet precies) schade opgelopen omdat de toxoplasmose in zijn oog begon op te spelen (mijn schoonmoeder heeft dat in haar zwangerschap opgelopen) Daarom ziet hij met 1 oog slechter, maar verder is hij helemaal gezond 馃槉
5 jaar geleden
Mijn man heeft op latere leeftijd (in zijn tienerjaren, weet niet precies) ...
Dankjewel voor die positiviteit 鉂わ笍 ik hoop zo dat het gewoon goed is of komt
5 jaar geleden
Vervelend zeg, afwachten maar nu en sterkte hopelijk valt het mee 鉂わ笍 Weet je hoe je het hebt opgelopen of heb je een vermoeden? Ik probeer echt altijd goed al m鈥檔 fruit en groente te wassen, maar het speelt toch in m鈥檔 achterhoofd
5 jaar geleden
Vervelend zeg, afwachten maar nu en sterkte hopelijk valt het mee 鉂わ笍 Weet j ...
Dankjewel, ik hoop dat het inderdaad meevalt.
Ik weet niet hoe ik het heb opgelopen als ik het heb opgelopen in de zwangerschap. Als ik het voor de zwangerschap heb opgelopen is de kans groot dat het door de kattenbak komt, ondanks dat het geen jonge katten meer zijn en ze in principe niet vrij buiten lopen.
5 jaar geleden
Reactie op Kimmiejkim
Idd door een toevoeging van het standaard bloedonderzoek. Ik had hier om ge ...
Ik heb begrepen dat als je er positief op test je enkele weken later weer test om te zien of het een actieve infectie is? Als je resistent bent test je ook positief namelijk. Maar bij jou staat dat ze al weten dat het een recente besmetting is ? Snap je spanning heel goed, laten we hopen dat het van voor de zwangerschap is!!
5 jaar geleden
Vandaag gebeld door de gynaecoloog, maandag eerst weer bloedprikken of het inderdaad een actieve infectie is of dat deze al ouder is. Dat het een recente infectie is is wellicht dus te vroeg geroepen, hopen we dan maar馃
5 jaar geleden
Reactie op Nathjuh
Mijn moeder heeft toxoplasmose gehad tijden de zwangerschap van mijn broer, ...
Dankjewel voor dit positieve bericht 馃榾 dat is fijn om te lezen na alles wat er inderdaad gezegd wordt omtrent de infectie.