20 Reacties
5 jaar geleden
Herken ik van mijn eerste alleen was dit echt pas aan het einde. Ik had toen de vk gebeld want vond het zo raar. Het voelde echt als een mobiele telefoon die op trilfunctie afging in mijn buik. Heel vreemd gevoel. Verloskundigr gaf aan dat het wsl een armpje of beentje is met willekeurige spiertrekking. Niets om zorgen om te maken. Voor zover ik kan herinneren het is alweer ruim 4 jaar geleden 🙈 maar als het wat ergs was had ik dat zeker nog geweten! Geen zorgen in iedergeval en als je het toch zorgwekkend vind dan kan je natuurlijk altijd je vk bellen. Daar zijn ze voor.
5 jaar geleden
Reactie op Odile
Haha ja heb ik ook soms. Altjjd bjj mn linker rib, net onder mn borst. Also ...
Je baby zit nog niet zo hoog joh, ik ben nu 20 weken en de baarmoeder komt nu nét boven m’n navel uit. Zo hoog bij je ribben is het gewoon een spierstuiptrekkinkje denk ik hoor
5 jaar geleden
Je baby zit nog niet zo hoog joh, ik ben nu 20 weken en de baarmoeder komt ...
In principe niet. Ik ken iemand waarbij de baby met 18/19 weken tegen de maag aan het trappen was (lekker fijn gevoel😅), maar die lag lekker lang uitgerekt in de buik. Schijnt te kunnen, maar niet veel voor te komen. Hoe t precies zit, geen idee🙈
5 jaar geleden
Reactie op marg91
In principe niet. Ik ken iemand waarbij de baby met 18/19 weken tegen de ma ...
Ik ben ook wel lang (1.86) misschien dat het sneller relatief hoger zit als je klein van stuk bent 🤔
5 jaar geleden
Ik heb dit met de eerste gehad ook inderdaad. Volgens mij wel iets later in de zwangerschap pas. Bij ons bleek na de geboorte dat hij een wat hogere spierspanning had, daar is het waarschijnlijk door gekomen. Door de spiertrekkingen. Die spierspanning trok vanzelf lamgzaam weer bij in de eerste maanden, was niets ernstigs.
5 jaar geleden
Niks om je zorgen over te maken. De zenuwbanen zijn nog niet volledig aangelegd en dat geeft de trillingen. Prematuur geboren baby’s hebben dat ook nog een tijd lang en gaat vanzelf weer over.