41 Reacties

4 jaar geleden

Ja dat kan gewoon

4 jaar geleden

Ja hoor dat kan gewoon door van ons heeft er nog geen gehad

4 jaar geleden

Geen ervaring mee, maar volgens mij doen ze daar niet moeilijk over.

4 jaar geleden

Je kan de eerste twee vaccinaties ook laten ontstoren als je dat wilt..

4 jaar geleden

Geen ervaring, ik wens je dan ook sterkte met de keuze die je maakt. Ik kies er bewust voor mijn kinderen wel te laten vaccineren...de vaccinaties hebben zich overduidelijk bewezen.(mijn mening hè) Maar goed jij moet hierin je eigen keuze maken. Niemand kan dat voor je doen. Volgens mij kun je het aangeven dat je niet verder wil gaan met het rijks vaccinatie programma.

4 jaar geleden

Ik heb hier met 3 kindjes ook nooit problemen mee gehad nooit gevaccineerd door eigen nare ervaring. Lees je vooral goed in en ga altijd uit van je eigen gevoel.

4 jaar geleden

Jah dat kan. Wij vaccineren wel compleet maar we hebben b.v. rs vaccinatie niet gedaan. Werd ons aangeboden ivm boaz prematuur was. Maar die moest telkens herhaald worden en vonden wij persoonlijk overdreven. Hij was sterk en goede longen. Maar belangrijkste vind ik kom samen met papa op 1 lijn. Je hoort zo vaak dat de mama s gewoon doordrukken. Kind is ook 50% van de papa 😊 van dichtbij meegemaakt

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je twijfel hebt?

4 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Jah dat kan. Wij vaccineren wel compleet maar we hebben b.v. rs vaccinatie ...
Zeker hoor vind papa zijn mening ook heel belangrijk en we beslissen alles samen ik zal nooit iets doordrukken

4 jaar geleden

Reactie op bussj

Je kan de eerste twee vaccinaties ook laten ontstoren als je dat wilt..
Hoe doe je dat?

4 jaar geleden

Hier in België is vaccineren tegen kinderverlamming (polio) verplicht . Wij dienen dan ook een document binnen te brengen in de gemeente !

4 jaar geleden

Wij ontstoren voor en na de vaccinaties. We hebben deze korreltjes via een homeopaat besteld

4 jaar geleden

Reactie op Vienna90

Hoe doe je dat?
Een homeopaat kan je daarbij helpen

4 jaar geleden

Reactie op elinegeurts

Wij ontstoren voor en na de vaccinaties. We hebben deze korreltjes via een ...
Wat bedoel je met ontstoren?

4 jaar geleden

Ieder zijn eigen keuze. Wij vaccineren volledig. De meeste van de vaccinaties die onze kindjes krijgen zijn al decennia onderdeel van het vaccinatieprogramma. Vind 't een dingetje, als mijn kind een ziekte zou krijgen die van te voren met deze vaccinaties voorkomen had kunnen worden, maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren. Kan je verder adviseren om deze website ff te lezen, staat veel info over de ziektes waartegen gevaccineerd wordt. https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten En je kan natuurlijk ook met de arts bij consultatiebureau overleggen. Misschien kan hij/zij je twijfels wegnemen of je vragen beantwoorden.

4 jaar geleden

Ja hoor dat is geen probleem! Bij ons doen ze niet moeilijk daarover. Wij zijn 'pas' met 6 maanden gestart en ze heeft alleen 2x dktp gehad. We maken bewuste keuzes, ze krijgt niet alle prikjes.

4 jaar geleden

Reactie op Kalfje

Ja hoor dat is geen probleem! Bij ons doen ze niet moeilijk daarover. Wij z ...
Mag ik vragen welke prikjes wel en welke niet? En waarom? Ik twijfel zelf ook een beetje maar ik vind het lastig om een goede keuze te maken

4 jaar geleden

Ik heb ons dochtertje ook alleen de eerste 2 keren laten vaccineren, maar ook met tegenzin en met een gevoel wat me niet zo lekker lag.

4 jaar geleden

Heb bij de volgende vaccinatie aangegeven dat ik er nog over wilde nadenken en dat mijn partner en ik er nog niet over uit zijn. Ik heb dan ook nu de keuze gemaakt om ons kindje niet meer te laten vaccineren, omdat ik van mening ben dat ze lekker hun eigen immuunsysteem moeten opbouwen. Ieder zijn keuze natuurlijk. Maar ze doen er niet moeilijk over

4 jaar geleden

Reactie op Fallon

Wat bedoel je met ontstoren?
Ze krijgt dan vooraf een paar dagen korreltjes en de dagen erna. Hierdoor is de ‘klap’ voor het lichaam niet zo hard van de vaccinatie. Zo heb je toch de werking van het vaccin, maar minder de nadelen. Ze heeft er ook beide keren geen enkele last van gehad.