22 Reacties
5 jaar geleden
Ik las het helemaal niet als djeks hoor! Ik las het idd als jaks! Ik zou echt doen wat voor jou goed voelt
5 jaar geleden
Ik ken idd alleen mensen in mijn omgeving die het uitspreken als djex.. het is meer van of je zelf er niet moedeloos van wordt om te blijven corrigeren.. mijn partner wil graag de naam liam maar wordt ook niet als lium standaard uitgesproken.. heb het daardoor niet gedaan ik persoonlijk wordt er dan verdrietig van om het overal en steeds maar te corrigeren🤷♀️ maar het is idd aan jezelf of je daar een probleem mee hebt.
5 jaar geleden
Ik spreek hem uit als djex, maar komt omdat ik iemand zo ken.
Uitspraak hou je toch vaak.
Ik heb 2 keer steven in de klas en je spreekt ze beide anders uit.
5 jaar geleden
Een yak is een soort buffel, yaks spreek je uit als jaks. Zou niet mijn keuze zijn als naam. Jaxx zou ik als Jacks uitspreken op z’n Engels.🤷♀️
5 jaar geleden
Wij kennen een Jaxx die je uitspreekt als Jaks inderdaad... Maar ik kan mij voorstellen dat dit juist vaak als Djeks wordt uitgesproken vanwege het engels. Doen wat goed voelt is het belangrijkste!
Onze dochter haar naam moet ik ook vaak verbeteren, maar daar heb ik geen problemen mee. Ben juist erg blij met haar naam. Qua pesten zou ik het persoonlijk wel een dingetje vinden (Jakkes).
5 jaar geleden
Als je Jaxx correct uitspreekt zeg je 'ksks' aan het eind... dus Djeksks of Jaksks.
5 jaar geleden
Mijn naam begint ook met een J en spreek je uit als Dj. Ik heet Jo-Ann, op z’n Engels dus Djo-en.
Echt zo ontzettend irritant dat mensen het niet goed uitspreken. Ik word vaak Jo-en of Jo-anne genoemd.
Voor ons kind geen naam die je verkeerd kan uitspreken, ik haat het echt. Zit je bij de dokter, roepen ze Johan. Nou dan kan ik wel door de grond zakken 😅😂
Jaxx is voor mij inderdaad echt Djax. En Jack is voor mij ook Djeck.
Succes, naam is zo moeilijk
5 jaar geleden
Ik zou hem niet uitspreken als Jaks, denk dat hij dan vaak Jakkes genoemd zal worden.
5 jaar geleden
Ik zou hem uitspreken op z'n engels: Djeks. Ik vind Jaks persoonlijk zo gek klinken.
5 jaar geleden
Als je Jaxx correct uitspreekt zeg je 'ksks' aan het eind... dus Djeksks of ...
🤣 Lekkere hippe reactie ;)
Sepp is ook gewoon Sepp.. Geen sep-p
En de v bij liv spreek je ook niet anders uit..
Ik zou er zelf nooit voor kiezen omdat je altijd moet zeggen hoe je t schrijft..
Nu heet mijn dochter Nikki.. En wordt aaaaaaaltijd verkeerd geschreven.. Dus simpel is ook niet altijd te begrijpen.. 😂
5 jaar geleden
Reactie op Each2
🤣 Lekkere hippe reactie ;)
Sepp is ook gewoon Sepp.. Geen sep-p
En de v bi ...
Tsja, ik begrijp die dubbele laatste letters zonder enig nut echt niet bij een naam. En het is taalkundig ook nog vaak incorrect... kan het wel hip zijn maar ik snap het niet :-)