19 Reacties

4 jaar geleden

Donkere oksels heb ik ook last van. Snap er ook niks van. Weet ook niet of dit bij een zwangerschap hoort... ik lees mee

4 jaar geleden

Ik heb ook donkere oksels gekregen en wat meer pigment in mijn nek. Dit trekt als het goed is weer weg na de zwangerschap, komt door de verandering van de hormoonbalans in je lichaam. Mijn fotoshoot was veelal met lange mouwen, maar de fotografe kan dit vast bewerken hoor! Gewoon aangeven. Ik zou wel contact opnemen met de huisarts voor je vagina, kan een schimmelinfectie zijn. Veel plezier op je fotoshoot💕
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Hii ik herken je syntomen, ik voel bij mij dat mn schaamlippen erg opgezwollen zijn. Bij het wassen is het opgevallen, voelt ook raar. Heel zelden lichte jeuk, maar denk dat het voornamelijk van de extra afscheiding komt.. Druk voel ik ook op mn vagina, vooral bij het opstaan of als ik op het toilet zit.

4 jaar geleden

Wel donkere boobs ineens!! 😂

4 jaar geleden

Jaa wat gek! Ik spotte dat ook opeens bjj mn oksels! Hoop dat dat weer wegtrekt. En opgezwollen vagina heb ik ook, maar omdat mn 2 vriendinnen die net bevallen zijn dat ook hadden dacht ik hoort er bjj. Gaat ook wel weer voorbij 😂

4 jaar geleden

Dit hoort er allemaal bii. Als je op Google zoekt, lees je er van alles over.

4 jaar geleden

Opgezwollen vagina kunnen spataders zijn geven idd ook druk bij opstaan enzo is weer weg als je bevallen bent.

4 jaar geleden

Nou m’n boobs zijn in zeker donkerder geworden😂🤦🏽‍♀️

4 jaar geleden

Extra druk en doorbloeding daar beneden, zware grote baarmoeder die alles naar beneden drukt. Kan ook spataders en zwellingen in je schaamgebied veroorzaken wat weer wat jeuk en ongemak kan veroorzaken. Heel fijn allemaal 🙈😖 Jeuk en brandend kan evt ook een schimmelinfectie betekenen dus je zou het ff aan je vk/huisarts voor kunnen leggen. Extra pigment sowieso ook een veelvoorkomende zwangerschapskwaal, daarom wordt ook aangeraden je gezicht uit de zon te houden ivm risico op zwangerschapsmasker en dat extra pigment maakt ook je tepels donkerder etc. Allemaal vrij standaard kun je vanalles over lezen 😋

4 jaar geleden

Die donkere oksels had ik vorige zwangerschap ook, trekt gelukkig weer weg! En ik heb een hele goede tip voor je fotoshoot: photoshop.

4 jaar geleden

Je mag me misschien voor gek verklaren maar ik kwam er dus ook pas tot een week geleden achter dat mijn vagina gedeelte enorm donker was geworden.. Vond het zo verschrikkelijk uitzien, precies alsof ik mezelf niet goed verzorg maar dagelijks 2x was daar beneden. Ik heb dus net iets geprobeerd 🤭 bakpoeder vermengt met water (normaal ook citroensap erbij een beetje) maar dat durfde ik niet in de intieme zone.. Eraan gesmeerd en laten uitdrogen daarna grondig gespoeld en gewassen en OMG wat een verschil! Ik had dit ook een beetje onder mijn oksels en nu zie ik daar gwn niets meer van.. Ik ga me zoveel beter op me gemak voelen als ik moet bevallen dat het daar beneden terug een 'normale' huidskleur is 😅 zelfs mijn verloskundige gaf aan dat veel vrouwen dit zo doen en dat het ook totaal natuurlijk is allemaal en geen kwaad kan dus proberen waard! Voor mezelf uiteraard een voor en na foto gemaakt, want tja wie kan er nu nog goed kijken naar daar beneden 🤪

4 jaar geleden

Ik voel dat het gezwollen is maar zie het gelukkig niet 🙊

4 jaar geleden

Misschien wat foundation op je oksels smeren?

4 jaar geleden

Reactie op Xxc

Je mag me misschien voor gek verklaren maar ik kwam er dus ook pas tot een ...
Zo goed! Hoelang laat je het erop zitten? Ik heb er namelijk ook last van en vind het verschikkelijk en ook nooit gehad

4 jaar geleden

Reactie op Xxc

Je mag me misschien voor gek verklaren maar ik kwam er dus ook pas tot een ...
Bakpoeder ga ik écht niet op die plekken of waar dan ook op mn huid smeren. Dat is best een agressief middel. Je huid is ook extra gevoelig tijdens de zwangerschap. Lijkt me geen goed idee, of het nou helpt of niet, die donkere vlekken zullen na je zwangerschap als het goed is ook vanzelf weer verdwijnen 😓

4 jaar geleden

Donkere tepels, vagina en oksels inderdaad 😅 hopelijk trekt dat na de zwangerschap weg

4 jaar geleden

Heel herkenbaar

4 jaar geleden

Bakpoeder ga ik écht niet op die plekken of waar dan ook op mn huid smeren. ...
Oh goed dat je dit vermeld. Wou het bijna doen. Schijnt dus agressief te zijn

4 jaar geleden

Reactie op soumayaa

Oh goed dat je dit vermeld. Wou het bijna doen. Schijnt dus agressief te zi ...
Zoek het even na zou ik zeggen, en overleg met je vk/arts. Ik gebruik het tijdens het bakken om dingen meer te laten rijzen, maar zeker niet voor lichamelijke verzorging 😬