20 Reacties

5 jaar geleden

Ik ga tussen 7 en 9 met haar naar boven. De tijd hangt af van hoelaat vraagt voor voeding (ik geef bv op verzoek). Hierna laat ik haar boven in haar bedje in het donker slapen. Mijn dochter is 4.5 week oud

5 jaar geleden

Hier gaat ze standaard om 19:00 naar bed. Dus ook in het donker dan. Dan krijgt ze 22:30 nog een keer een fles en snachts als ze uit zichzelf komt.

5 jaar geleden

Reactie op Ashley1993

Hier gaat ze standaard om 19:00 naar bed. Dus ook in het donker dan. Dan kr ...
Ohja onze dochter is bijna 7 weken

5 jaar geleden

Wij kunnen onze lichten dimmen en dat doen we dus wel. Rond 19 uur doen wij alles dicht en zetten dimlichten aan . Haar laatste flesje is rond 21 uur deze geven we met haar slaapzakje aan lichten nog steeds gedimd en dan zo naar haar donker kamertje

5 jaar geleden

20:00 samen met grote zus!

5 jaar geleden

Ik geef bv op verzoek, laatste voeding neemt ze meestal tussen 22.00 en 23.00, hierna leg ik haar in haar bed op onze (donkere) slaapkamer. Meestal is ze savonds juist lekker alert en aanwezig, maar als ze moe is en wilt slapen slaapt ze of bij ons in de woonkamer of in haar ledikantje in eigen kamer met zacht lampje aan

5 jaar geleden

Mijn Guppie is bijna 6 weken en gaat met ons mee naar bed.. Meestal is dat rond 10 uur

5 jaar geleden

Hier tussen 7 en 8 uur bijna volledig donker, klein lampje aan. Na de fles van 10 uur helemaal donker

5 jaar geleden

Hier 6 weken en rond 19:00/19:30 naar bed. Ik merk dat ze in het donker beter in slaap valt, dus sinds kort maak ik het gelijk donker. (En dan met de voeding rond 22:30 een klein lampje aan)

5 jaar geleden

20:00 samen met mijn peuter van 2 :)

5 jaar geleden

Hier gaan sinds een week alle slaapjes in het donker (zoontje is 6 weken), ook overdag en ook altijd in zijn eigen bedje, wat nu nog de cosleeper is. Heb gelezen dat dat juist goed is. Heel af en toe doet hij nog een slaapje in de box beneden, maar dat gaat prima. We proberen echt de voorspelbare regelmaat erin te houden. Dag is van 7 uur 's ochtends tot 20 uur 's avonds, dan mag er lekker gekletst worden tijdens het verschonen en voeden en daarna even knuffelen en spelen. Daartussen is het nacht en doen we alles rustig, zonder (veel) praten en meteen weer terug in bed. Hij gaat er nog steeds goed op, ook nu hij midden in z'n eerste sprongetje zit.

5 jaar geleden

Nu is dat rond 18.00 na de fles van 17.00. Maar eigenlijk zou ik het willen opschuiven naar 19.00. Maar dat red ze nog niet. Bij de fles van 22.00-23.00 doe ik een klein lampje aan. Overdag slaapt ze in het licht. Al haar slaapjes doet ze in dr eigen bedje

5 jaar geleden

Slaapcoach adviseerde in het donker te laten slapen dus dat doet mijn zoontje de hele dag. Slaapt ie veel dieper van! (In de baarmoeder is het immers ook donker)

5 jaar geleden

Na het flesje, boeren, eventjes wakker zijn en (spelen) wanneer ik merk dat mijn babytje moe word leg ik haar altijd ik haar wiegje op onze kamer daar is het altijd donker. Overdag soms misschien iets meer licht door het melkglas heen maar hier slaapt ze stukken beter! Ze is nu vandaag 6 weken en ik krijg haar ook echt niet in de box in slaap 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Slaapcoach adviseerde in het donker te laten slapen dus dat doet mijn zoont ...
Dus je legt hem ieder slaapje in zijn wiegje? Hoeveel/hoevaak per dag is dat dan? Mijn dochter slaapt ook stukken beter in haar wiegje en ik zoek een beetje hoe ik dat overdag wil doen. S avonds slaapt ze vanaf 19:00 uur in haar wiegje. Als ik haar ieder slaapje in haar wiegje zou leggen, heb ik haar voor mijn gevoel de hele dag boven liggen en dat vind ik dan weer niet zo’n fijn idee 🙈.

5 jaar geleden

Reactie op MT21

Dus je legt hem ieder slaapje in zijn wiegje? Hoeveel/hoevaak per dag is da ...
Bij mij slaapt ie overdag in zijn tuinhuis! In de wieg van de wandelwagen. Kap kan er heel ver overheen en in het huisje is het dan ook wat donkerder. Hij slaapt heel goed op de frisse buitenlucht. Maar bij mijn eerste zoon hadden we deze optie nog niet en heeft hij idd overdag in zijn wieg gelegen in het donker. Het klopt dan dat je baby wat minder ziet. Maar de wakkertijden worden op den duur langer. Uiteindelijk gaat het om de slaapkwaliteit. Mocht het een kwestie zijn van niet alleen durven laten, kan je er altijd een babycam op zetten.

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Bij mij slaapt ie overdag in zijn tuinhuis! In de wieg van de wandelwagen. ...
Zo ziet dat er trouwens uit!

5 jaar geleden

Tussen 18:00-20;00 naar bed met voeding (bv) in donkere kamer. Dan rond 23:00 nog een flesje afgekolfde melk. En ze slaapt nu 7,5 snachts. Overdag met middag slaapje doen we de gordijnen ook dicht. Anders slaapt ze helemaal niet. Dag nacht ritme heeft ze goed dus kan geen kwaad. Mijn dochter is 10 weken (4 weken te vroeg geboren dus eigenlijk nu 6 weken)

5 jaar geleden

Nog een tip van de slaapcoach: smorgens als je opstaat, meteen gordijnen open (zonlicht naar binnen) en uit bed (dus niet gezellig blijven liggen met je baby..) zodat je baby weet dat de dag begint. En elke dag een uurtje daglicht, dus naar buiten met je baby... helpt goed om het verschil tussen dag/ nacht onder de knie te krijgen.

5 jaar geleden

Macy is 5 weken oud en Hier om 20:00 voeding, dan lekker slaperig maken bij ons op de borst en dan 21:00 in de co sleeper boven leggen en helemaal donker maken. In de puckababy slaapzak slaapt ze en 2 kruikjes ernaast. Soms moeten we elk kwartier even troosten maar soms slaapt ze na 2 x troosten al. Om 12 uur weer een voeding maar daarna slaapt ze alweer door doordat ze gewend is geraakt aan het donker. Meestal komt ze om 3 of 4 uur weer en daarna weer 7 of 8 uur. Wij voeden op verzoek dus ze word zelf wakker telkens na die tijden.