6 Reacties

3 jaar geleden
Wat vervelend om te horen dat jullie zoveel uitdagingen in de nacht hebben.
De slaaptrainingen zijn inderdaad vaak voor jongere baby's wij zijn met 6 maanden begonnen maar de techniek/training is precies hetzelfde. Wij hebben toen een online gids gekocht waarin ook overdag gekeken wordt naar ritme en slaapjes omdat dat ook te maken kan hebben met bv vroege vogels of vroeg in de avond weer wakker.
De slaaptraining die wij hebben gevolgd is van snuggles en Dreams en heet gecontroleerd laten huilen. Zodra ze gaan huilen zet je de timer aan en ga je na 1 min terug, niet optillen wel even sussen en tor rust brengen, daarna weer opnieuw maar dan na 2 min. Elke keer als ze stopt met huilen ging de stopwatch weer opnieuw. De eerste avond 1.5u bezig geweest was echt vreselijk, 2e avond 45 min, toen 20 min en daarna geen problemen meer gehad dus even door de zure appel heen maar het heeft ons zoveel geholpen!
Succes 馃檹馃徎

3 jaar geleden
Hier ook ervaring met gecontroleerd laten huilen via een slaapcoach van slaaptipsvoorbabys. Ondanks dat ik van te voren zei dat ik absoluut niet mijn kind wil laten huilen, na uitleg en achterliggende gedachten toch deze training geprobeerd. En wauw, dit had ik veel eerder moeten doen! Hij sliep na 1 nacht al veel beter en na 3 nachten volledig door in eigen bed.
Slaapritme overdag is enorm belangrijk om te kunnen doorslapen. Dit zou je nog even kunnen checken ook.

3 jaar geleden
Wij moesten eerst altijd naast hem blijven zitten met een hand op z鈥檔 rug tot hij sliep. Dit moest natuurlijk anders kunnen. We hebben het afgebouwd naar er alleen naast zitten. Nu sinds een paar dagen mogen we ook weg en valt hij zelf in slaap zonder huilen.
Nu hij meer snapt vraag ik beneden aan hem of hij weer zelf gaat proberen te slapen. In bed wil hij altijd nog even kusjes geven etc en dan vertel ik hem weer dat hij het zelf gaat proberen en als het niet lukt dat ik dan weer even bij hem kom kijken. Dit lijkt te werken en hij zwaait me zelfs uit馃槄
Een paar dagen geleden was het nog krijsen als ik ook maar 1 meter verder van z鈥檔 bed af ging staan. Hoop dat dit doorzet馃馃徎