72 Reacties
5 jaar geleden
Ik had ook Davitamon aangeschaft toen deze 1+1 gratis waren. Nu vertelde de kraamhulp bij de intake dat dit troep is en raadt aan een natuurlijker product te kopen. Iemand ervaring?
5 jaar geleden
Reactie op first time mom
Ik had ook Davitamon aangeschaft toen deze 1+1 gratis waren. Nu vertelde de ...
Ik heb gewoon die van de Etos niets mis mee, maar als je natuurlijke druppels wilt kun je die gewoon op internet bestellen bijvoorbeeld van dalaloenatuurlijk.nl daar heb ik mijn kraam pakket besteld
5 jaar geleden
Volgens onze kraamverzorgster was er niks mis met davitamon maar moesten wel de olie variant en niet die op waterbasis.
Heerlijk al die verschillende adviezen van kraamverzorgsters 😕
5 jaar geleden
Laveen, vitals of bonusan is allemaal goed, op basis van een hoogwaardige gezonde olie zonder verdere toevoegingen. Davitamon is op basis van goedkope ongezonde arachide olie (pinda!!); geen handige keuze. Zeker niet als je bedenkt dat veel kinderen niet goed tegen pinda kunnen. In de aquosum variant zitten nog veel meer gekke ingrediënten. Je betaald nauwelijks meer voor een goed merk en doet heel lang met een flesje.
5 jaar geleden
Reactie op first time mom
Ik had ook Davitamon aangeschaft toen deze 1+1 gratis waren. Nu vertelde de ...
Ik moet zeggen dat veel vitamine D druppels echt vies smaken! Wij hebben voor een natuurlijkere merk gekozen van Orthica K&D en voor m’n peuter van bijna 4 jaar en ook voor mezelf gebruik ik die van het merk Laveen. Dit soort merken komen ook vaak in de aanbieding. Plus vind het, het geld wel waard. Want het gaat echt lang mee. Die van Orthica is op basis van katoenzaadolie en die van Laveen is op basis van olijfolie. Heb wel is (zogenaamd) een natuurlijk ander merk geprobeerd kind vond het echt vies toen heb ik het ook geprobeerd en het smaakte echt naar medicatie heel erg bitter van smaak
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Uiteindelijk kies je als ouders zijnde toch? Wij hebben gewoon Davitamon, n ...
Ik moet zeggen dat ik vaak jouw redeneringen heel erg kort door de bocht vind! Niet alles wat op de markt word gezet is per definitie gezond of beter voor de mens. In dit geval dus ook de vitamine D’s niet. Waarom niet voor een natuurlijkere ingredient kiezen voor je pasgeborene dan voor een goedkoop troep met te veel onnodige ingredienten 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
https://www.davitamon.nl/algemene-informatie/propylgallaat/
Het gaat om davitamon aquosum, de olie van davitamon is sowieso veilig.
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Uiteindelijk kies je als ouders zijnde toch? Wij hebben gewoon Davitamon, n ...
Ik wil niet heel vervelend zijn.. maar er zijn zoveel levensmiddelen op de markt die kankerverwekkend zijn —> heeft alles te maken met marketing en geld verdienen. Niet onze gezondheid.
Vandaar dat kanker tegenwoordig de westerse doodsoorzaak nr 1 is.
Maar dat is een andere discussie.
Davitamon is idd troep, wij gebruiken de vit A & D druppels van Orthica
5 jaar geleden
Niet alle duurdere producten zijn automatisch beter en davitamon is niet automatisch troep. Hier nog meer betrouwbare informatie over de aquosum druppels van davitamon:
https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/zijn-vitamine-d-druppels-met-propylgallaat-e310-veilig-voor-mijn-kind-baby-.aspx
Voor de duidelijkheid, dit gaat dus om de druppels op waterbasis, niet om de druppels op oliebasis.
Uiteraard wil iedereen het beste voor zijn kind maar je bent echt geen slechte moeder als je niet overal de ingrediëntenlijst van uit gaat lopen pluizen. Dit 'zelf op onderzoek uitgegaan' kan zelfs best gevaarlijk zijn als je niet weet waar je het over hebt en is helaas ook een van de redenen dat steeds.meer ouders er bijvoorbeeld voor kiezen om hun kind niet te vaccineren.
Als je helemaal 'troep-vrij' zou willen leven zou je dus ook nooit meer bewerkt voedsel kunnen eten, nooit meer medicijnen kunnen nemen en al helemaal geen spullen uit China gebruiken. Tuurlijk, een beetje wantrouwen is goed, het beste voor je kind willen ook, maar sla er niet in door.
5 jaar geleden
Reactie op 12mei2024
Ik moet zeggen dat ik vaak jouw redeneringen heel erg kort door de bocht vi ...
Wellicht omdat ik er best wat vanaf weet en me niet laat leiden door dit soort berichten van anderen. Ieder moet doen wat hij of zij het beste vindt. Je bent geen slechte moeder wanneer je je kind Davitamon geeft en ook geen slechte moeder wanneer je voor iets anders kiest.