16 Reacties

5 jaar geleden

Ja hoor.

5 jaar geleden

Ja dat kan gewoon. Je moet even op de website van de maatschappij kijken waarmee je vliegt, de meeste maatschappijen willen dat je vanaf een bepaalde zwangerschapsduur een doktersverklaring mee hebt. Het verschilt per maatschappij vanaf hoeveel weken dit verplicht is.

5 jaar geleden

Het is niet verboden alleen ik zou lange hoge vluchten zelf liever niet doen. Dit omdat je zonder dat je er besef van heb dosis/straling oploopt hoe hoger en langer je in de lucht bent hoe meer je oploopt.

5 jaar geleden

Iemand die ik ken heeft nog tot 3 weken voor de bevalling gevlogen om in NL te kunnen bevallen..ze woont zelf namelijk in het buitenland. Maar het hangt inderdaad af van de luchtvaartmaatschappij

5 jaar geleden

je krijgt in een vliegtuig erg veel straling. nog meer dan bij rontgen fotos. ik ben stralingsdeskundige ik heb er veel over geleerd dus ik raad het zeker af. vooral in het begin van je zwangerschap. het zal vast mee vallen en de kans ik erg klein maar de dna van je kleine kan muteren. dan zal de kans echter pas groter worden als je vaak vliegt zoals een piloot of stuwerdes. maar de kans bij rontgen fotos is nog kleiner en dit word ook afgeraden.

5 jaar geleden

Je kunt bij de douane aangeven dat je zwanger bent voor een fysieke check ipv door die röntgen dingen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 35 weken nog via KLM gevlogen.. retourtje Hamburg dus t stelde niet veel voor 😉

5 jaar geleden

Je kan gewoon vliegen! Hier wat extra info ☺️ https://www.oudersvannu.nl/zwanger/zwangerschap/zwanger-en-vliegen/ Wees niet bang voor straling, wil je dat dit het dna veranderd van je ongeboren baby, moet veel meer straling over je heen krijgen. “Zwangere piloten en stewardessen mogen niet aan meer dan 1 milliSv per jaar worden blootgesteld. Dat komt neer op 12 keer heen en weer vliegen naar Atlanta, of 100 retourvluchten naar Barcelona”. Als jij 1 keer vliegt is er echt niets aan de hand! Veel plezier!

5 jaar geleden

Je mag tot 35 weken vliegen! Bij mijn 1e was ik ook 25 weken!

5 jaar geleden

Jazekers ik ben met 20 weken nog lekker een maand naar Costa Rica geweest!

5 jaar geleden

Reactie op MarietteD

Je kunt bij de douane aangeven dat je zwanger bent voor een fysieke check i ...
Ah ok thanks voor de tip! Dit word ook geen lange vlucht 2 uurtjes naar spanje..

5 jaar geleden

Reactie op Désirée

Je kan gewoon vliegen! Hier wat extra info ☺️ https://www.oudersvannu.nl/z ...
Thanks! Het word idd gewoon 2 uurtjes vliegen naar spanje, thats it! Dankjewel voor de informatie

5 jaar geleden

Reactie op Joelle123

Jazekers ik ben met 20 weken nog lekker een maand naar Costa Rica geweest!
Oh heerlijk he. Ja wij willen ook nog 1 keer samen weg voordat de kleine ukkepuk er is!!

5 jaar geleden

Bij grote maatschappijen zoals Delta Airlines mag je wel tot 40 weken vliegen.

5 jaar geleden

Ik ga met 17 weken naar curaçao. 10 uur vliegen. Is zo'n lange vlucht een probleem?

5 jaar geleden

Reactie op Chowmom

Ik ga met 17 weken naar curaçao. 10 uur vliegen. Is zo'n lange vlucht een p ...
Ik ga ook rond 17weken naar Curaçao ik heb het aan de verloskundige gevraagd en die zei dat het niet uit maakte. Maar dat je moet doen waar jij je prettig bij voelt