16 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even, ik heb dus zelf getwijfeld om misschien dus een matras 140/200 op de grond te leggen en daar zelf iets om heen te bouwen. Hier dus het zelfde probleem met mijn dochter

3 jaar geleden

Op Instagram @heysleepybaby heeft er een 'highlight' over, misschien de moeite waard om te bekijken? Daar staan ook fotos bij van vloerbedden

3 jaar geleden

Hier heeft ie 2 weken met z’n hoofd gebotst en is nu over. Een ledikant biedt ze nog wel de veiligheid en geborgenheid

3 jaar geleden

Reactie op Soof2000

Op Instagram @heysleepybaby heeft er een 'highlight' over, misschien de moe ...
Super handig dank je wel!

3 jaar geleden

Reactie op eefvh

Hier heeft ie 2 weken met z’n hoofd gebotst en is nu over. Een ledikant bie ...
Onze dochter botst ook vaak idd. Ze slaapt dan wel gauw weer verder. Ik wil haar nog wel zeker een jaar in de ledikant houden, veiligheid etc 😅

3 jaar geleden

Wij hebben pas van Woood het Connect bed neergezet, die is 2m zodat wij er zelf makkelijk bij kunnen gaan liggen. Geen echt grondbed maar wel super laag. Ze kan er makkelijk zelf in en uit. Ik ben nog op zoek naar een uitvalbescherming, er staat momenteel een zware kist voor zodat ze er niet uit kan rollen. We hebben het bed ook voor onze oudere zoon en zijn er erg tevreden over

3 jaar geleden

Reactie op Lavendelmama

Wij hebben pas van Woood het Connect bed neergezet, die is 2m zodat wij er ...
Ikea zijsteun?

3 jaar geleden

Ikea zijsteun?
Die had niet zo veel zin hahaha! Het matras was te hoog

3 jaar geleden

Ik kom heel wat vloerbedden tegen op Pinterest. Superleuk en mooi, maar vraag me af hoe dat zit met de ventilatie onder het matras. Mn neefje heeft zo’n hoogslaper waarbij zn matras ligt op zo’n plaat met gaten en de constructie verder dicht (spaanplaat) Superstoer, maar doordat het slecht ventileert komen er vocht-/schimmelvlekken in. Dat idee krijg ik van die vloerbedden ook. Nog niet een site gevonden waar je duidelijk die constructie onder kunt zien. Wij hebben overigens een ledikant van 70x140 en zijplanken erbij zodat je het kunt ombouwen naar peuterbed tot een jaar of 4.

3 jaar geleden

Reactie op Lavendelmama

Die had niet zo veel zin hahaha! Het matras was te hoog
Oh hahaha, ja dan schiet het niet op idd 🙈

3 jaar geleden

Ik kom heel wat vloerbedden tegen op Pinterest. Superleuk en mooi, maar vra ...
Kijk dit bedoel ik dan. Hier liggen je latten vrijwel op de grond. Of je moet echt veel tocht over je vloer in huis hebben, maar ja, dan ligt je kind ook weer niet lekker in bed lijkt me. Geen/weinig ventilatie betekent dat er van alles gaat groeien in die matrassen 🙄

3 jaar geleden

Kijk dit bedoel ik dan. Hier liggen je latten vrijwel op de grond. Of je mo ...
Deze lijkt echt geweldig

3 jaar geleden

Ons meisje had hetzelfde, werd ook wakker door het botsen. Ze slaapt nu heerlijk in een campingbedje met een goed matras erin. Zijkanten waar ze toch doorheen kan kijken, maar zacht waardoor ze er niet van wakker kan worden, als ze er tegenaan komt. En ze slaapt nog lekker ook.

3 jaar geleden

Wij hebben sinds 4 maanden een vloerbed. Mijn zoon is te ondernemend voor het ledikantje, dus hebben we een vloerbed genomen. Dit is echt 1 van de beste keuzes in me leven geweest want wij hebben nu zoveeel rust… Wij hebben deze gekocht: https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebehoren/bedden/kinderbedden/1-persoons-kinderbedden/vipack-bed-cabane-naturel-90x200-cm?gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9FmZMyWxSKbKSh-ivpvq9uBC0FX0x68nol9dhFTyWljnRzynbHUibFMaAifOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds We hebben meteen grootste vloerbed genomen, dan kan hij dat lang gebruiken en ook omdat wij dan samen met hem kunnen slapen als dat nodig is. Naast onze vloerbed hebben we van de ikea een hoogpolige vloerkleed gezet en een foam matras van de ikea gekocht omdat die matras toch wel dunner is dan de andere matrassen. Dit hebben we bewust gedaan omdat ik natuurlijk ook wel bang ben als hij straks gaat vallen in de nacht😂. Maar moet zeggen dat hij er af en toe van af rolt maar dan verder slaapt😂 dus dat is niet echt een probleem. Hoogpolig vloerkleed is dus ideaal voor naast zijn bed. Ik vond dat ‘ervan af rollen-idee’ best spannend vooral in de nachten, dus hebben we dit besteld: https://www.bol.com/nl/nl/p/baninni-bedhek-120-cm-licht-grijs/9200000040892078/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158684382-S-977854025456-9200000040892078&gbraid=0AAAAAD5OnmO4ILmjtRHlyyPTZim54naEg&gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9Fn21QtUr_UirOR85oz77PM9EXAiagk_7RlNo5D3yDARYIqy5nFX3QQaAljnEALw_wcB Maar eerlijk, dit is nog gevaarlijker omdat hij staat als hij wakker is en groter kans dat hij ‘hoog valt’. Wij hebben ook kleine houten speelgoed in zijn kamer gezet, zonder geluid. Zodra hij wakker wordt gaat hij beetje spelen dus hij wordt niet meer huilend/gillend wakker. Ook hebben we in rietjesbeker water gezet. Wij hebben gemerkt dat hij dat fijn vind, na het wakker worden slokje water drinken. Ik heb echt geen dag spijt gehad van het kopen van een vloerbed, ben er zo blij mee. Hij wordt nog steeds wel 1x in de nacht wakker maar slaapt veel beter!! Onze zoontje de dutjes duurde eerst max 45 min, nu 2 uurtjes. Verder is het een kwestie van alles veilig maken. We hebben dan ook voedingskussen naast zijn bed gezet, zodat hij dan niet keihard met zijn hoofd op de plinten gaat vallen. En ik doe voor alle zekerheid ook een fleece dekentje op de vloerkleed zodat hij toch een beetje warm blijft in de nacht. Als je zoontje ledikantje echt niet wilt, dan zou ik dit echt doen. En ledikantje schijnt zelfs gevaarlijker te zijn dan vloerbed omdat meeste kindjes eruit springen(heb ik gelezen) Haha sorry voor mijn lange tekst🤣

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Wij hebben sinds 4 maanden een vloerbed. Mijn zoon is te ondernemend voor h ...
Hoi, bedankt voor de tip! Wat een leuk bedje trouwens. En idd liever een vloerbed dan een ledikant met een kindje die er niet lekker in slaapt