6 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn met 4 maanden begonnen met hapjes als grote van een eetlepel en dan een aantal dagen dezelfde smaak zodat onze kleine meid genoeg dagen had om aan een smaak te wennen. Met 5 maanden at ze een heel potje leeg van 4mnd. Vanaf 6 maanden gaan we de grotere potjes geven en zal er een fles wegvallen

2 jaar geleden

Reactie op Sabrinavd

Wij zijn met 4 maanden begonnen met hapjes als grote van een eetlepel en da ...
Ja precies, langzaam opbouwen is wel het beste denk ik. Zodat de darmpjes er ook aan kunnen wennen

2 jaar geleden

Iemand die ook met 6 maanden start? Ik ben wel benieuwd hoe jullie het gaan doen 😄

2 jaar geleden

Reactie op Tara_x

Iemand die ook met 6 maanden start? Ik ben wel benieuwd hoe jullie het gaan ...
Bij mijn oudste vanaf zes maanden gestart en nu iets eerder omdat hij ons het eten uit de mond keek😆. Mijn tip is gewoon je kind volgen. Begin met een paar lepels, kijk even aan hoe zijn/haar darmpjes reageren en als dat goed gaat gewoon steeds meer. De darmpjes zouden met zes maanden wat meer aan moeten kunnen dus je hoeft misschien niet een heel traject van twee maanden af te leggen. Ligt aan je kindje denk ik echt. Bij mijn oudste in ieder geval zo aangepakt. Dat was overigens helemaal geen grote eter. Maar eating under one is for fun - helpt om te relativeren

2 jaar geleden

Hier ook met zes maanden. Ik ga proberen de Kleintjes-methode te volgen (boek 'Eten voor de kleintjes'). Daar staan ook handige voedingsintroductieschema's in!

2 jaar geleden

Ik begon eerst met een paar plakjes banaan of klein stukje fruit (gepureerd) laten we zeggen eerst 2 eetlepels. Dan ging ik ook groente aanbieden. Ik kook dat vers en pureer het. Vervolgens doe ik het in een ijsblokjeshouder. En begon ik Met twee blokjes per keer. Nu krijgt ie s ochtends vier blokjes groente en een stukje fruit. Halve mango, halve banaan of een peertje. Mijn kindje is bijna 6 maanden. Bij consultatiebureau zeiden ze. Zolang zijn mondje open gaat .. heeft ie kennelijk nog trek… maar goed op een gegeven moment is het wel eens klaar hoor… haha beetje op je gevoel en rustig opbouwen