42 Reacties

5 jaar geleden

Ik kolf fulltime en leg een voorraadje aan in de hoop dat ik ondanks mijn niet heel bijzondere productie nog een tijdje bv kan geven als mijn productie gestopt is.

5 jaar geleden

Ik kolf na de ochtend voeding, dat is meestal zo'n 80 a 100 ml. Ik zorg dat ik steeds 2 voedingen - 2 × 180 in de koelkast heb. Heb ik meer dan gaat dat in de vriezer. Ik heb nu 2 ×180 in de vriezer. Ik wil een redelijke voorraad hebben. Over 3 weken ga ik weer werken. Dan gaat Ivano 2 dagen naar kdv en 1 dag bij papa. Dan wil ik zo'n 6 voedingen in de vriezer hebben. Hoe ik aan dat aantal kom? Een gok/gevoel. Dus als iemand een slimme tip heeft, ik lees mee

5 jaar geleden

Hii, bij mij is de productie zo extreem veel dat ik na de ct scan genoodzaakt werdt om te kolven en uit de fles te geven er bleef zoveel over en weggooien is ook zonde dat wij het in ijsblokzakjes hebben ingevroren werkt heel fijn nu afbouwende in mei weer aan het werk dan kan hij nog lekker een tijdje op de borstvoeding door en hij doet het er super op. 🙂

5 jaar geleden

Mijn hele vriezer ligt vol 🙈. Het geeft mij rust, wetende dat er een goede voorraad ligt. Mijn vriend slaapt weleens met onze zoon in een andere kamer zodat ik even kan bijslapen. Dan kan hij uit de voorraad pakken. Ook hoef ik niet “op tijd” thuis te zijn voor de voeding. Hij pakt dan weer wat uit de voorraad en ik kolf dan weer. Dit gaat dan weer de vriezer in 😜

5 jaar geleden

Ik kolf elke dag na omdat ik voed met een tepelhoedje. De ene keer geef ik dat op de dag zelf (bijvoorbeeld omdat we ergens heen gaan of omdat er bezoek komt waarbij ik me niet op mijn gemak voel om borstvoeding te geven). Als we het die dag niet gebruiken vriezen we het in. We hebben 1 la leeg gemaakt voor borstvoeding en straks ook voor bijv fruithapjes (die wil ik zelf gaan maken). Ik ga wel vragen of ik ook wat bij mijn schoonmoeder en moeder in de vriezer kan leggen. Ik hoop namelijk ongeveer een maand na het stoppen met borstvoeding nog uit de vriezer te kunnen blijven geven. Dus dat is zoveel dat het hier niet allemaal past, daarnaast gaan zij ook oppassen, dus dan kunnen ze ook die melk gebruiken en dan vries ik het gekolfde van werk weer in. Ook las ik een verhaal van iemand waarbij de vriezer kapot was gegaan. Lijkt me vreselijk om op die manier je alle borstvoeding weg te moeten gooien.

5 jaar geleden

Ik kolf ook na de ochtend voeding even na, en vries dat in. Nu vries ik vaak ook in in porties van 100 ml, maar wat als dat te weinig is straks. Hoe vriezen jullie het in? En hoe gaat dat dan met ontdooien? Kan wel ook kleinere porties invriezen natuurlijk, maar als je dan na de fles merkt dat het te weinig is, duurt het toch veel te lang om dan nog bijv 50 cc te ontdooien?

5 jaar geleden

Ik had een gigantische overproductie dus ik ben zelfs gaan doneren. Maar wij hebben een extra vriezer gekocht, vind het een prettig idee om achter de hand te hebben. In principe heb je natuurlijk niet zoveel nodig, maar als je gaat werken zou het wel fijn zijn om een paar dagen voeding te hebben. Stel dat het kolven op werk wat minder loopt, dan zit je niet direct in de stress omdat je misschien niet voldoende hebt voor de volgende dag.

5 jaar geleden

Reactie op Jetje108

Ik kolf ook na de ochtend voeding even na, en vries dat in. Nu vries ik va ...
Ik gebruik zakjes om in te vriezen, 200 ml per zakje. Deze ontdooien ook vlot, eventueel kan je de zakjes in warm water leggen. Het handigste is om wat ijsblokjes in te vriezen, voor het geval het inderdaad niet voldoende is, dan kan het kinderdagverblijf gewoon een paar ijsblokjes ontdooien.

5 jaar geleden

Ik kolf in de ochtend sowieso en de laatste voeding voor de avond. Heb zeer ruime overproductie gehad, dus er belandde hier al heel snel melk in de vriezer. Vanaf week 2 heb ik een melkdonorkindje waarvan de moeder haar eigen krappe productie aanvult met mijn melk. Zo kan haar kindje ook op moedermelk groeien. Ik heb nu een keer 5l en keer 15l en een keer 10l gedoneerd. En een ander heeft al eens 6l gehaald. In de vriezer heb ik sowieso nog 1l colostrum liggen en als ik ga werken wil ik minstens 2l hebben liggen voor als mijn productie keldert of ik eens ziek ben. Dan kan ik in alle rust de productie verhogen zonder stress dat ik tekort heb. Bij ons andere zoontje ging het destijds namelijk heel rap toen hij slecht dronk doordat hij ziek was (zelfs ziekenhuisopname). Ik kolf denk ik naast de voedingen totaal zo'n 200-300 ml op het moment op een dag. Dit is een tijd 700-1000 ml geweest, dus ben heel blij dat het verminderd is, want dat andere was gewoon echt pijnlijk!

5 jaar geleden

Oh en hier gaan er ook weer 2 of 3 zakjes bij opa en oma in de vriezer. Voor noodgevallen 😅

5 jaar geleden

Ik heb verschillende hoeveelheden in de vriezer. Zakjes van 30 tot 120ml. Zo kan je combineren indien nodig en heb je minder verspilling van je melk. De zakjes zijn wel wat prijzig maar liever dat, dan melk weggooien 🧡

5 jaar geleden

Ik heb een flinke voorraad Medela flesjes via marktplaats gekocht en gebruik die voor het invriezen. Ik heb ook verschillende hoeveelheden, ook een beetje afhankelijk van hoeveel melk ik heb. Ik heb een klein voorraadje op dit moment maar kolf altijd meer dan op gaat dus bij werd bij de oudste de voorraad juist groter toen ik ging werken.

5 jaar geleden

Ik doe inderdaad verschillende hoeveelheden in zakjes in de vriezer. Heb nu nieuwe zakjes bestelt via Ali Express, dus ben benieuwd of dat wat is

5 jaar geleden

Reactie op zsami

Ik heb verschillende hoeveelheden in de vriezer. Zakjes van 30 tot 120ml. Z ...
Op Bol.com zijn zakjes van Dr. DuDu te koop. 120 stuks voor €20,99! Ik heb deze net besteld, geen idee nog of het wat is want de recensies zijn wisselend, maar ik wil het wel een kans geven voor dat geld!

5 jaar geleden

Reactie op Iris488

Ik kolf in de ochtend sowieso en de laatste voeding voor de avond. Heb zeer ...
Wat bijzonder om het te doneren! 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Jessica2722

Op Bol.com zijn zakjes van Dr. DuDu te koop. 120 stuks voor €20,99! Ik heb ...
Ik heb die ook, heb al best wat merken geprobeerd omdat ik zakjes krijg van donorkindjes, ik vind de zakjes van medela het fijnste omdat je daar boven de sluitstrip kan schrijven. Maar die van dr. Dudu zijn prima.

5 jaar geleden

Reactie op Jessica2722

Deze zakjes heb ik ook besteld, samen met de bakjes van Philips. Zakjes bevallen tot nu toe goed, maar heb ze alleen nog maar gebruikt voor het vullen met melk. Staan nu in de vriezer. Het aantal ml wat je in een zakje giet komt alleen niet over met wat je erin doet. Het is minder dan het zakje aangeeft. Ik zou je aanraden om voordat je het in het zakje giet, je eerst afleest in je kolf hoeveel ml je hebt en dit op het zakje te schrijven. :)

5 jaar geleden

Ik ben ook voorraad aan het "sparen". Ik kolf fulltime en heb best redelijk goede melkproductie. Heb tot nu toe 180 zakken in de vriezer (nieuwe vriezer gekocht) Vind het wel de moeite waard voor de kleine man.

5 jaar geleden

Reactie op Jessica2722

Ze zijn prima, moet ze alleen goed openen om te zorgen dat je de juiste hoeveelheid hebt. Tip om af te meten in flesje oid ipv zakje

5 jaar geleden

Reactie op Pearlll

Ik ben ook voorraad aan het "sparen". Ik kolf fulltime en heb best redelij ...
Wat een gezellige zakjes!😍