16 Reacties

8 maanden geleden

Niemand 😩

8 maanden geleden

Geen tips vrees ik.. Die eerste schooldagen zijn enorm vermoeiend voor die kleintjes. We laten haar nu heel vroeg in de avond eten, en starten het slaapritueel nu al om 18u.. Ze hebben zoveel nieuwe prikkels te verwerken Veel succes 🫶

8 maanden geleden

Reactie op Lola24

Niemand 😩
Om hoe laat gaat ze slapen ? Ik heb al gemerkt bij mij zoontje al hij te moe is dat hij dan ook slecht slaapt . Ik stop hem er dan wat vroeger in en meestal helpt dit wel . Misschien een idee ?

8 maanden geleden

Reactie op axana

Om hoe laat gaat ze slapen ? Ik heb al gemerkt bij mij zoontje al hij te mo ...
Voor school ging ze altijd om 20u slapen nu zorgen we dat ze er om 19u al in ligt ik denk dat opeens 2u vroeger te veel zou zijn

8 maanden geleden

Reactie op Lola24

Voor school ging ze altijd om 20u slapen nu zorgen we dat ze er om 19u al i ...
Ja 2 uur is misschien wat veel , wat mijn zoontje soms ook doet is als hij thuis van school valt hij in slaap in de zetel en dan laat ik hem even liggen 30 minuten ofzo . En stop ik hem zijn gewone uur in ben en niet vroeger . Misschien heeft ze moeite met het veranderende uur ? Het is niet makkelijk om te weten soms wat het juist is ..

8 maanden geleden

Misschien helpt het om voor het slapen gaan goed de prikkels af te schalen, geen schermen meer, vast ritueel en de dag nabespreken in bed. Succes!!

8 maanden geleden

Kom je uit België dat ze al naar school moet? Kan ze daar een dutje doen? Minder dagen naar school? De eerste maanden (zo niet jaar) is meeega intens voor ze.. zeker als je een meer gevoelig kindje hebt. Hier hebben wij ook een tijdje een niet zo leuke versie van ons kind gehad. Het is echt pittig voor ze

8 maanden geleden

Om 11/12 uur wakker worden is trouwens ook echt zo'n oververmoeidheid teken bij ons.. heel typisch

8 maanden geleden

Reactie op Lola24

Niemand 😩
Oh ik zie dat ik net zelfde topic heb geopend. Wij hebben net hetzelfde voor.. hoe is het daar? Is het nog steeds zo?

8 maanden geleden

Reactie op Joelez

Kom je uit België dat ze al naar school moet? Kan ze daar een dutje doen? M ...
Duurde die fase lang? We zitten er ook in helaas ☹️

8 maanden geleden

Geen tips helaas, wij hebben exact hetzelfde al een week of 4... en dat zonder veranderingen qua school/zwanger oid... maar het is wel pittig, ben vaak uren bezig

8 maanden geleden

Reactie op Juuuuuuules

Duurde die fase lang? We zitten er ook in helaas ☹️
Wil je de moed niet ontnemen maar vaak wordt gezegd dat ze zeker tot de kerstvakantie wel moeten wennen voordat ze er echt doorheen zijn. Bij ons duurde het nog wel langer. Het is gewoon intens en er zijn zoveel sociale dingen/regels die ze leren.. het ene kindje pikt dat intenser op dan het andere. Het komt vanzelf op z'n pootjes terecht!

8 maanden geleden

Reactie op Joelez

Wil je de moed niet ontnemen maar vaak wordt gezegd dat ze zeker tot de ker ...
Pfoeh pittig!

8 maanden geleden

Reactie op Juuuuuuules

Pfoeh pittig!
Best wel ja! Bedoel trouwens niet dat je perse een half jaar met gebroken nachten moet zitten hoor.. meer dat t echt wel een poos kan duren dat t overprikkelde en boze er een beetje af is en je denkt: heee m'n kind is weer gewoon helemaal lekker zichzelf en kan een stootje hebben ;-)

6 maanden geleden

Hi, ik was benieuwd of er bij jullie al verbetering in zit? Wij zitten sinds een week of 4 met hetzelfde dilemma.. hier gaat hij wel al vanaf zijn 12de week naar de kinderopvang dus daar kan het niet echt aan liggen, ik link het meer aan dat hij grote broer is geworden 4 maanden geleden.. Ook heb ik het idee dat hij veel (enge) dromen heeft.. Het middag slaapje weigert hij sinds de zomer, en als dat wel lukt is het savonds drama. Wat heeft bij jullie geholpen?

6 maanden geleden

Reactie op LLW

Hi, ik was benieuwd of er bij jullie al verbetering in zit? Wij zitten sind ...
Hier is het nog steeds niet volledig opgelost al zijn er nachten dat ze goed slaapt tussen dus er is wel verbetering wij doen niets anders dan ervoor