12 Reacties

4 jaar geleden

Ik me kleine meid met 4 maandjes gedaan

4 jaar geleden

Als ze er zelf voor kunnen kiezen, lijkt me erg pijnlijk als ze er aan trekken..

4 jaar geleden

Hier ook zodra ze er zelf voor kan kiezen, ik heb ze ook gekregen toen ik jong was met gevolg dat ze nu niet meer mooi zijn en ik zelden oorbellen draag. Helaas kan ik ze niet laten herzetten want ze zouden dan te dicht op de huidige gaatjes zitten.

4 jaar geleden

Hier als ze er zelf over beginnen en papa het niet aan zijn hart krijgt. De oudste begon er nu over die is 4 jaar dus papa heeft gezegd als je 5 wordt krijg je ze voor je verjaardag

4 jaar geleden

Ik zou ook wachten tot ze oud genoeg zijn om zelf te kiezen. Is eigenlijk best gek om gaatjes in iemands lijf te prikken zonder dat diegene daar toestemming voor heeft gegeven toch? Helemaal bij je eigen kleintje? Stel je voor dat iemand dat nu ongevraagd bij jou zou doen 😂 Het recht op de beschikking over je eigen lijf en ook over je eigen privacy is voor mij ook de reden om geen foto’ van mijn kleintje op social media te zetten. Mogen ze later van mij zelf een beslissing over nemen, voordat ik dat al voor hen heb gedaan.

4 jaar geleden

Ik heb ze als baby gekregen… vind ze nog mooi, heb er ook geen herinnering aan hoe het voelde. Maar zelfs in 1997 was het net een andere tijd, nu is het gewoon beter om te wachten tot ze het zelf aangeven in het mom van recht over eigen lichaam ( wat ook erg belangrijk is )

4 jaar geleden

Hier bij 2 jaar. Als ik weer een meisje had gekregen had ik het eerder gedaan. Ze vond het laten zetten niet leuk. Ze is wel heel erg blij met haar oorbellen. Elke keer als ze in de spiegel kijkt is het “mama kijk, wauw mooi!” 🥰

4 jaar geleden

Ik zou de vraag stellen; Voor wie doe je het eigenlijk? Voor de baby of voor jezelf?

4 jaar geleden

Wij moeten nog. In de Surinaamse cultuur is oorbellen zetten als baby gebruikelijk. In Suriname vaak al vanaf een paar weken en in NL vanaf 3 maanden normaliter. We zijn nog niet geweest. Ik heb overigens totaal geen problemen met mijn gaatjes en heb ze al sinds baby. Heb overigens heel goed meegekregen wat zelfbeschikking is. Dat kan ook op andere manieren.

4 jaar geleden

Ik zou ze zelf laten kiezen. Ik kreeg de mijne toen ik tien was. Ik wilde het zo graag en weet nog zo goed hoe trots en blij ik was. Heb ze samen met mijn moeder gehaald die ook nog geen gaatjes had, omdat ik het wel spannend vond, maar voelde me zo stoer daarna. Vind het nog steeds leuk dat ik daar zelf als kind heel bewust voor heb kunnen kiezen. En ja, waarom voor je kindje beslissen? Het is niet jouw lijf, dus zou de keuze echt bij ze zelf laten.

4 jaar geleden

Ik zou met zoiets altijd wachten tot je kind er zelf om vraagt

4 jaar geleden

Hoe kleiner ze zijn hoe sneller het geneest; ze zitten er niet zo aan te frunniken als wanneer ze ouder zijn. Soms durven ze ook niet meer wanneer ze het zelf kunnen beseffen. Ik twijfel heeeeeeeeel erg. Zelf kreeg ik ze voor mijn zwemdiploma en voelde me ook super trots dat ik het durfde toen. Eerst dacht ik dat ik het zsm zou doen dus bij 3 maanden, maar mijn dochter is nu 5 maanden en ik vind het nog niet zo staan (denk meer omdat het echte “baby” er dan misschien van af is) misschien als dr haar wat langer is gegroeid. Over het feit dat ze zelf niet kan kiezen, moet je zelf weten hoe je daar in staat. Ze heeft überhaupt niet zelf voor gekozen om geboren te worden en als moeder mag je toch over je baby beslissen wat voor kledingstijl ze dragen, hoe laat ze slapen en noem het maar. Dus of ze wel of geen oorbellen zo vroeg moet is helemaal aan jou. Als ze het niet meer wil straks dan haal je de oorbellen er toch uit? Het enige nadeel is wel dat wanneer ze dichtgroeien ze op een ander plekje moeten schieten en dan zit t dus niet meer in het midden.