45 Reacties

5 jaar geleden

Tussen half 7 en 8 worden we wakker (peuter wordt dan wakker). Overdag drinken (bv) en slapen op verzoek. Soms in de doek, soms in de kinderwagen, soms in de box. Nog niet in bed eigenlijk. 's Avonds vanaf dat ik wil avondeten wordt er geclusterd. Rond 21 uur gaan we samen naar boven, naar bed. Badderen 2x per week wanneer het uitkomt. Tummy time doe ik eigenlijk nooit zo bewust 🤷‍♀️ in de doek traint ze haar nek ook wel en ze ligt ook wel op mijn borst naar boven te kijken.

5 jaar geleden

Hoihoi! Onze dochter is nu 6 weken. Wij hebben geen dagritme op tijd, wel in dingen die we doen. Na de ochtendvoeding gaat ze terug in haar ledikantje. Dan ga ik douchen, ontbijten, wassen, opruimen. De voeding erna speel/knuffel ik een half uur tot uur met haar en daarna probeer ik haar zelfstandig te laten slapen (wat lang niet altijd lukt) en anders slaapt ze op mijn borst en probeer ik haar weg te leggen als ze diep slaapt. Ik ga dan lunchen. De voeding erna ga ik even met haar lopen buiten. Daarna slaapt ze verder in de reiswieg. De voeding daarna speelt mijn partner even met haar en probeert hij haar zelfstandig te laten slapen. Ik kook dan. We eten. De voeding daarna geeft mijn partner een flesje en kolf ik. Daarna neem ik de baby mee naar boven en gaan de baby en ik vast naar bed. Zij in haar eigen bedje als dat lukt. Geen vast dagritme op tijd dus, maar wel op 'voeding'. Natuurlijk lukt dit niet alle dagen. Maar het grootste gedeelte van de week ziet er zo uit :).

5 jaar geleden

6 uur peuter wakken en tv kijken in bed 7 uur fles in bed 7.30 uur ontbijten 8.00 badderen (ma-wo-vrij weekend douchen met papa)/ wassen en boven aanrommelen na bad direct in eigen bedje/wandelwagen Soms naar buiten, peuter uitlaten 😅 10.00 fruit voor mama en peuter 11.00 fles slapen beneden in de box 15.00 fles en daarna slapen in bed / wandelwagen. Ligt er aan of we nog naar buiten gaan om peuter uit te laten. 17.00-18.30 huiluurtje, peuter wil eten, er moet gekookt worden, papa zegt dat hij later thuis is en mama wordt gek 🤣 18.30 fles kroelen met papa en slapen in de box 22.30 fles en naar bed Nacht nog een keer de fles Tummy time doe ik vaak voor de fles als meneer eerder wakker is dan etenstijd. Ook leg ik hem dan onder de babygym of wippertje.

5 jaar geleden

7 uur wakker worden (kleuter wakker maken en wassen en aankleden) baby eten geven en zorgen voor ontbijt voor kleuter en mezelf. Kwart over 8 stress kleuter moet naar schoenen aan en lopen naar school (kleuter heeft hier niet altijd zin in🤦🏼‍♀️) Kleuter naar school gebracht en dan gelijk rondje lopen met baby. Terug baby in de box en opruimen/schoonmaken 10 uur zelf even wat fruit eten, baby wordt wakker en lekker spelen met de baby 11 uur fles en hopen dat de baby een slaapje wil doen in de box (slaapt overdag nogal lastig) 12 uur zelf lunchen, als de baby slaapt opruimen/schoonmaken waar ik nog niet aan toegekomen ben Kwart over 2 lopen naar school. 3 uur fles geven, kleuter een koekje en drinken geven. Daarna spelen met baby en kleuter 5 uur papa komt weer beneden van het thuiswerken. En speelt met kleuter en pakt de baby met huiluurtje ondertussen maak ik eten. Na het eten zelf douchen (mijn dagelijkse me time) Half 7 fles geven. Half 8 kleuter naar bed en baby knuffelen met papa en valt vaak bij papa in slaap. 22 uur fles en daarna gaan wij naar bed. 4 uur nog een nacht voeding Badje/douchen gaat 2 soms 3x in de week hoe het uitkomt. Wassen wel elke dag wanneer we aankleden. Tummy time tijdens het spelen of als ze op onze borst ligt na de fles tilt ze ook een aantal keer haar hoofdje op.

5 jaar geleden

Reactie op Sabrinavd

7 uur wakker worden (kleuter wakker maken en wassen en aankleden) baby eten ...
En ik had zo gehoopt dat de dag wat rustiger werd als de oudste hier naar de peuterspeelzaal gaat maar als ik jou zo lees is dat niet het geval 😅

5 jaar geleden

En ik had zo gehoopt dat de dag wat rustiger werd als de oudste hier naar d ...
😂😂 overdag is het wel rustiger. Maar vooral tijdgebonden voor het brengen en halen is even een druk moment. En dan ook nog eens als je kleuter niet mee wil werken, want vooral als je weg moet besluit de kleuter om dwars te doen of besluit de baby om een volle poep luier te hebben 🤦🏼‍♀️ maar verder zijn het schatten van kinderen 😂. Vooral handig erin worden. Ik leg in de avond al kleding klaar voor de volgende ochtend zodat mijn kleuter (4 jaar) zelf kan aankleden. En ik zet vast alles klaar voor school zodat alleen nog brood in het bakje moet en drinken in de beker, en laat mijn kleuter dit zelf in haar tas stoppen. Gelukkig een hele zelfstandige kleuter die veel zelf kan

5 jaar geleden

Mijn mannetje is morgen 5 weken. Enige vaste wat ik nu heb, is dat ik hem om 22:00 verschoon en booby geef (in de hoop dat hij binnenkort eindelijk 2x 4 uur tussen de voedingen in de nacht gaat maken en we er maar een keer uitbleven. Maar die hoop is nu nog ijdel😅) Wel gaan we om 19:00 naar boven met de peuter mee en blijf ik met hem tot hij slaapt (afgelopen week tussen 20:00-20:30) Wanneer hij zes weken is ga ik met hem op een vaste tijd opstaan en de laatste dut tot max 17:30 om te stimuleren dat hij rond 19:00 gaat slapen. Ik volg een beetje de theorie van suzanne Willekes van het boek ‘hoe je baby van 0-12 maanden doorslaapt’.

5 jaar geleden

Nope.. Enige ritme is dat we tussen half 7 en 7 opstaan en dan de pre-puber van 11 jaar proberen uit bed te krijgen 😅 Zij vindt het nog steeds leuk als ik mee naar school loop dus wandelen we met z'n 3en om 8.00 de deur uit.. Ene keer ga ik naar huis, andere keer boodschappen doen of ff langs m'n moeder.. En voor de rest is het een beetje wat de dag brengt.. Guppie slaapt overdag beneden in de box en zijn vandaag voor het eerst aan proberen om hem nu rond 8 uur boven neer te leggen...

5 jaar geleden

Reactie op Sammie02

Nope.. Enige ritme is dat we tussen half 7 en 7 opstaan en dan de pre-puber ...
Lekker mee blijven lopen voor zolang het nog duurt 😍😍 zullen vast ook moeders jaloers op zijn😉

5 jaar geleden

- nachtfles daarna weer naar bedje - tussen 7 en 8 opstaan, gezichtje wassen en aankleden voor de dag + flesje - spelen/wandelen tummy time meneer is goed wakker! - rond 12 uur verschonen en flesje daarna naar bedje - tussen 15 en 16 uur uit bedje, verschonen en fles - papa komt thuis en gezellig knuffelen en spelen/ tummy time. Mama kookt waarna wij gaan eten. Kleine in de box of in zijn stokke stoelding😬. Daarna muziekje dansje spelen en knuffelen met ons 3tjes. Douchen/Badje 3x per week - tussen 8 en 9 laatste fles, knuffelen en lekker allemaal naar bedje. En dit eigenlijke elke dag😍. We hebben een droomkindje. Hij huilt alleen als er echt iets is❤️. Onze grote liefde ❤️

5 jaar geleden

Lekker mee blijven lopen voor zolang het nog duurt 😍😍 zullen vast ook moe ...
Zeker.. Als straks m'n verlof erop zit en ik weer voor 3 dagen aan het werk ga, red ik het niet meer om mee te lopen.. Maar de andere 2 wandel ik gewoon weer lekker mee.. Ze zit nu in groep 7 dus zo heel lang zal het ook niet meer mogen 😅

5 jaar geleden

6 uur peuter wakken en tv kijken in bed 7 uur fles in bed 7.30 uur ontbijt ...
Haha 17:00-18:30 🤣 heel herkenbaar

5 jaar geleden

Ik sta echt versteld van jullie ritmes, hoe hebben jullie dit er in gekregen? Onze dochter heeft echt totaal geen ritme en hebben eigenlijk altijd al voeden op verzoek gedaan, maar dit past eigenlijk helemaal niet bij ons. Wij zouden ook graag een voedingsschema willen maar zou niet weten hoe we dat erin moeten krijgen 😅

5 jaar geleden

Reactie op Ashley1993

Ik sta echt versteld van jullie ritmes, hoe hebben jullie dit er in gekrege ...
Ik ben ook niet gemaakt voor voeden op verzoek. Ik kreeg daar de zenuwen van. Ik geef gewoon om de 4 uur de fles. Eventueel zelfs wakker maken er voor. Eerste maand kreeg hij om de 3 uur 😉 Ook krijgt hij standaard rond 7 uur de fles. Ook al was het in de nacht 5 uur de laatste voeding. En ik doe standaard een schepje meer. Dus hij drinkt 4 scheppen op vaak dan geef ik er 5. Zo kan hij zelf bepalen of hij een keer meer of minder dan 4 schepjes wil.

5 jaar geleden

Ik ben ook niet gemaakt voor voeden op verzoek. Ik kreeg daar de zenuwen va ...
Haha precies, ik krijg er dus ook de zenuwen van. Niet weten waar je aan toe bent en of je weg kunt zonder dat ze honger krijgt onderweg😅 Ga het gewoon proberen en kijk wel hoe ze erop reageert

5 jaar geleden

Haha nou dagritme? Die heb ik nog echt niet hoor zo jong. Aangezien hij soms nog wakker word dankzij de krampjes is hij niet altijd goed uitgeslapen en wakker maken zodat die de nachten langer door slaapt is ook helemaal nog niet handig zo jong. Ze hebben hun slaap juist hard nodig. Wellicht maak je je kind om die reden wakker, slaapt hij/zij de nacht alsnog niet goed door. Heb je een lekker onrustig kindje. Wat wij wel hebben vaste baddag. Doe ik 2 a 3 x in de week. Voeden om de 2 uur. En in bed leggen zodat hij zelf slaapt zit er nog niet in. Hij slaapt aan de borst 9 van de 10 keer.

5 jaar geleden

Geen 🙈: wat vast staat is 22:30/ 23:00 en 7:00. Daar tussenin in de nacht 1 voeding en overdag waar meneer behoefte aan heeft.. slapen net zo.. zo divers elke dag! Kan mij daar prima aan overgeven eerlijk gezegd.. 😅

5 jaar geleden

Bij onze tweeling (nu 3,5 week oud) redelijk vast schema qua eten/slapen, op advies van zkh en daar ook aangeleerd (is anders niet te doen met 2 baby's). Geluk is dat mijn vriend maar 2 dagen in de week naar werk hoeft, andere dagen werkt bij op eigen bedrijf. Kan dus veel helpen met voedingen geven. Wij staan rond 7 uur/half 8 op. Samen ontbijten en dan samen rond 8 uur de tweeling voeden. Daarna meiden terug naar bed, zodat ik kan douchen/schoonmaken enz. 2 x per week rond half 10/10 uur in bad 11 uur voeding, daarna of uitstapje (boodschappen/wandelen) of samen in de box slapen. 14 uur voeding, daarna of uitstapje of samen in de box slapen. 17 uur voeding, daarna slapen in eigen bedje. 20.00 voeding, vaak daarvoor even knuffeltijd met papa en mama. Daarna slapen in eigen bedje. 23/00 uur voeding en slapen 3/4 uur voeding en slapen Lunchen en koken doe ik ergens tussendoor. Ik heb altijd wel een makkelijke optie voor avondeten als reserve, mocht ik echt niet aan koken toekomen. Bij elke keer overdag verschonen leg ik de meiden even op de buik om te oefenen. En soms tijdens wakkere momenten in de box. De overdag slaapjes in een lichte kamer, waarbij ik gewoon geluid maak. Zijn ze wakker, ook prima. Tijdens overdag voedingen ook lekker knuffelen, muziek luisteren (en meezingen) en veel oogcontact maken. Tussen 20.00-8.00 slapen in donkere kamer, ingebakend en met white noise op de achtergrond. Voeding 23/00 en 3/4 uur zo stil mogelijk (liefst ook zonder veel lampen aan). Zo hoop ik dat ze verschil gaan merken tussen dag/nacht en straks makkelijker door gaan slapen 's nachts. Al kan ik het met dit schema nog wel een paar weken volhouden, we krijgen tot nu toe nog genoeg slaap haha

5 jaar geleden

Welk ritme??? Elke dag is anders. Ik ben al blij als ik m’n handen even vrij heb en de baby wil slapen overdag

5 jaar geleden

Reactie op syvy

Welk ritme??? Elke dag is anders. Ik ben al blij als ik m’n handen even vri ...
🤣😅 idem dito 😅🤣 vroeg me ook al af welke ritme . Hier zit het er niet . En idd amper handen vrij. Quality time met mijn man lukt hier niet . Zelf geen koffie drinken samen of hij of ik hebben ons maona op ons armen of borst 😶