27 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben de kleine in zijn kleertjes en een berenpakje en een fleecedeken daaroverheen mee naar huis genomen. Een fleecedeken is makkelijk te verwijderen als het echt te warm wordt.
5 jaar geleden
Advies aan ons was dekentje of voetenzak en jasje of berenpakje. Prima dus! Is het te warm kun ja altijd het dekentje weghalen of de voetenzak wat open ritsen. Beter te veel dan te weinig meenemen! 😉
5 jaar geleden
Als je merkt dat het te warm is in de auto, kun je de voetenzak openmaken. Ik ben er echter van overtuigd dat een berenpakje en voetenzak met de komende kou, echt niet te warm zal zijn voor een pasgeboren baby. Weet niet hoe lang jullie onderweg zijn naar huis. Als het een lange rit is, dan is de auto op een gegeven moment wel warm, maar dan kan de voetenzak open. Wij wonen op 5 minuten rijden van het ziekenhuis. Dus eer dat de auto echt goed opwarmt, zullen we al thuis zijn. Dus ik heb een berenpakje en voetenzak voor onderweg terug.
5 jaar geleden
Ik heb ook een berenpakje en een voetenzak. Je baby komt komt uit een warme klimaat. Eerder dat je auto warm is duurt het ook even. Als het warm is kan je de kachel ietsjes aangenamer zetten.
5 jaar geleden
Voor IN de auto zou ik t idd niet én én doen.. dat is te warm, helemaal als een verpleegkundige ook nog aan voorverwarmen van de stoel doet (dit gebeurt niet in alle gevallen) .. als je kleertjes aan hebt en berenpakje , mutsje kan je er evt. Nog een dun dekentje overheen doen en dan is t klaar.. als je een jasje hebt, dan zou ie de voetenzak erbij kunnen doen.. het risico dat de baby anders onwel word van de warmte is helaas aanwezig en dood eng..
Voor naar buiten vind ik t anders..
5 jaar geleden
Oeee ik vind het ook te warm. Heb je geen jasje/vestje ipv berenpakje?
Want onder het berenpakje heb je nog een broekje en daarover een voetenzak.
Maxicosi geeft van zichzelf ook nog 'warmte' af. Ook had mijn man de auto voorverwarmd. Mij even in de hal gezet met maxicosi. Tassen naar auto, auto voorrijden, kaartje betalen en toen pas gingen wij er in.
5 jaar geleden
Dank voor alle reacties. Ik neem beiden gewoon mee en overleg op het moment dat het zover is wel met de verpleegkundige wat nodig is. We zijn een minuut of 20 onderweg en de auto is natuurlijk ook ijskoud na al die uren op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Bedenk me nu dat een sneeuwborstel ook wel handig is om in de auto te gooien, dan kan manlief de auto makkelijk sneeuwvrij maken als we naar huis mogen.
5 jaar geleden
Reactie op Billebil
Dank voor alle reacties. Ik neem beiden gewoon mee en overleg op het moment ...
Kijk ook even waar je de maxicosi neerzet. Als ik hem achter de stoel van mijn man zet kan ik er het makkelijkst bij om evt dekentje ofzo weg te halen. Als de maxicosi achter mijn stoel staat kom ik er niet bij en kan ik ook ons zoontje niet zien. Succes 😘
5 jaar geleden
Bij ons eerste kindje had het gevroren, werd maxi cosi voorverwarmd en had ie een jasje en voetenzak. Wij rijden ongeveer 10/15 min maar eenmaal thuis was zijn temperatuur erg laag! Nou deed ie t al niet zo lekker (flink gestuwd, veel kreunen). Maar vk is thuis komen checken na telefoontje van de kraamzorg en moest direct huid op huid. Neem lekker allebei mee en kijk de situatie aan. De auto is niet direct opgewarmd dus ik zou m lekker inpakken en als het warm word de voetenzak open doen, verwarming ook niet te warm zetten.
5 jaar geleden
Ik heb ook het schattige berenpakje gekocht! Alleen lees ik wel dat zo dik pak minder veilig is in de auto... dat de riempjes dan niet goed kunnen aansluiten op het lijfje en er te veel ruimte tussen kan zitten? Geen idee of dit ook echt zo is, want wat je op internet leest is niet altijd waar 😄
5 jaar geleden
Reactie op babykjl
Huh, je gaat toch achterin bij je kindje zitten neem ik aaan
Ik zat wel voorin, beide keren eigenlijk. De eerste keer was ik al blij dat ik überhaupt in de auto kwam haha en de tweede keer niet eens over nagedacht dat je er naast kon zitten.
De eerste keer zijn we trouwens wel gestopt om te kijken of alles het nog deed. Haha
Overigens hadden wij beide keren ons kindje gewikkeld in en dekentje en daaronder de gewone kleertjes met een vestje/jasje en een mutsje.
5 jaar geleden
Reactie op Hunt
Ik woon in Canada en ben volgende week uitgerekend. Het is hier -28 ‘s nach ...
Oh myyy🙏 wat een weer! Ik hou van kou maar dat is eeeeecht koud 🙈