14 Reacties

5 jaar geleden

Hoofdpijn hoge bloeddruk.. Ze hebben mij toen ingeleid

5 jaar geleden

Reactie op RFW

Hoofdpijn hoge bloeddruk.. Ze hebben mij toen ingeleid
Ook eiwitten in de urine?

5 jaar geleden

Het gevoel dat ik moest overgeven, ik kon niks eten of drinken. Erge pijn aan de bovenkant van mijn buik. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan voordat ze erachter kwamen dat het zwangerschapsvergiftiging was. Daar kreeg ik een kuur omdat ik ook blaasontsteking had, dus dachten ze dat het daar van was. Maar het werd zo heftig dat ik niet meer kon slapen, zitten liggen etc. Toen moest ik weer op controle en toen moest ik gelijk in het ziekenhuis blijven want ik had een veel te hoge bloeddruk en mijn bloedplaatjes waren veel te laag. Ik was echt behoorlijk ziek. Uiteindelijk na 2 dagen toen het alleen maar slechter met mij ging, hebben ze een spoedkeizersnede moeten doen, Mijn dochter is met 32 weken geboren, maar doet het ontzettend goed. Ze ligt wel nog in het ziekenhuis, en ik verblijf als gastouder.

5 jaar geleden

Ik word donderdag met 37 weken precies ingeleid wegens pre-eclampsie en bij mij was het veelste hoge bloeddruk, eiwitten in de urine, hoofdpijn en ik was heel duizelig, toen werd ik 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis en heb ik medicijnen gekregen om de bloeddruk omlaag te houden. Ik zit nu momenteel in thuiscontrole en komen ze elke dag een ctg scan maken en mijn bloeddruk op meten.

5 jaar geleden

Hoge bloeddruk eb extreem vocht vasthouden. Later hebben ze eiwitten in urine gevonden.

VRIEND

5 jaar geleden

Extreme misselijkheid met overgegeven, het gevoel hebben of er een zware steen op je borst ligt, benauwd, hoofdpijn, drukkend gevoel tussen de schouderbladen, hoge bloeddruk; 180/110.

5 jaar geleden

Ik zat niet lekker in m'n vel. Had een hoge bloeddruk(145/100), hierdoor ook hoofdpijn. Hield veel vocht vast en ik had veel teveel eiwitten in mijn urine bleek tijdens een urineonderzoek. Hierdoor hetzelfde weekend nog ingeleid en bevallen

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Happy3mom

Extreme misselijkheid met overgegeven, het gevoel hebben of er een zware st ...
Ik ben toen opgenomen met 28 weken zwangerschap en met 32 weken is mijn eerste zoon toen met een spoed keizersnede gehaald. Het werd toen te gevaarlijk voor hem en mij. Het is nu 16 jaar geleden. Hij is nu een lieve flinke puber. 🥰

5 jaar geleden

hele week alleen helse pijn bij lever....pas week later eiwit in urine gevonden...toen opgrnomen, ballonnetje, geen ballonnetje ging slecht met baby, daarna bloedonderzoek elk uur werd slechter, uiteindelijk met veeeel te weinig bloedplaatjes en dus hellp, onder narcose spoedkeizersnede.

5 jaar geleden

Hoge bloeddruk ,veel vocht vasthouden , duizelig en misselijk en overgeven. Daarna extreme pijn in m’n buik aan de bovenkant en schouderbladen. Daarna het ziekenhuis gebeld toen ik niks meer kon van de pijn en helemaal doodziek was. Eiwitten in urine gevonden dus bleek ik pre eclampsie te hebben en daarna waren mijn bloedwaardes niet goed waaruit kwam dat ik ook het HELLP syndroom heb. Dit was afgelopen donderdag nacht en ik ben toen meteen opgenomen. Meteen besloten om in te leiden alleen voelde ik me daarna niet meer zo ziek waardoor ze het een beetje willen rekken. Ik was donderdag 35 w 4 dagen en heb een kleine baby. Inmiddels lig ik sinds donderdag dus in het ziekenhuis en krijg ik medicatie voor m’n bloeddruk. Ze wilde wel al beginnen met inleiden met een ballon dus ik heb al 3 dagen een ballon geplaatst gekregen omdat ik iedere keer geen ontsluiting krijg. Heb ik net te horen gekregen dat ze geen ballon meer gaan plaatsen en ik een keizersnede krijg. Het is nu dus even afwachten voor mij wanneer het weer slechter gaat en dan krijg ik een keizersnede🤞🏼

5 jaar geleden

Bij de eerste: vanaf 26 weken dikke enkels, dikke kop, dikke handen, hoofdpijn, sterretjes en een algeheel malaise gevoel zonder koorts. Toen bad ik enkel nog hypertensie (buiten zwangerschap lage bd). Vanaf 30 weken PE, vanaf 32 HELLP. Direct moeten bevallen. De klachten bleven bij mij hetzelfde alleen erger. Bloeddruk medicatie gehad en 2x 24 uur magnesium infuus. Deze zwangerschap vanaf 24 weken een hoge bd, zelfde klachten. Vocht begint nu te komen (33w). Heb nu medicatie voor bloeddruk en 2-3x pw check bloeddruk, ctg, en ook urine/bloed maar dat niet elke keer. Mijn eiwitten zijn aan t stijgen maar nog niet hoog genoeg. Het is nu afwachten en laagdrempelig bellen.... sterkte 😘

5 jaar geleden

Bij de eerste: vanaf 26 weken dikke enkels, dikke kop, dikke handen, hoofdp ...
O, ik ben er nu ook heel misselijk bij met overgeven!

5 jaar geleden

Ik heb eigenlijk geen klachten. Bloeddruk is iets verhoogd en heb eiwitten in m'n urine. Vanaf week 30 vergiftiging geconstateerd. 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Daarna mocht ik naar huis, wel onder strenge controle. Volgende week gaan ze het halen met 37 weken.

5 jaar geleden

Vocht, Hoofdpijn en hoge bloeddruk. Bij mij geen eiwit maar wel een verhoogd zuur in bloed. Laatste dag voor dat de kleine kwam last van drukkende pijn in rechter bovenbuik. Om de dag was het in het ziekenhuis ctg. Bloed en urine inleveren. Vliezen zijn spontaan gebroken met 37.2. Inleiding stond dag later gepland.