17 Reacties

4 jaar geleden

Diksap 4+ mnd 😊

4 jaar geleden

Baby thee. Kun je bij de supermarkt vinden, bij de babyspullen. Het is van het merk kleintje. Je kunt het zowel koud als warm drinken😊

4 jaar geleden

Water met vers fruit of Baby thee😊

4 jaar geleden

Je heb bij appie fruit sap vanaf 4 maanden

4 jaar geleden

Niet om moedermaffia te zijn maar ze adviseren toch überhaupt pas water te geven na 6 maanden? Je kleine heeft nog alle voeding nodig die hij kan krijgen. Ieder z’n ding, maar dacht misschien is het niet bekend bij je. 🤷🏽‍♀️ https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/vanaf-welke-leeftijd-mag-je-een-baby-water-geven/

4 jaar geleden

Niet om moedermaffia te zijn maar ze adviseren toch überhaupt pas water te ...
Klopt dat ze adviseren vanaf 6 maanden. Het heeft te maken met hoe je de voedingen doet. Als je al groente en fruit geeft word de hoeveelheid melk al iets minder. Dan kan je prima wat water erbij geven als je maaltijd geeft😊 en vanaf 6 maanden gaat fles zowieso omlaag wat ze nodig hebben omdat ze dan nog meer nodig hebben qua brood etc. Vandaar dat dat vaak als richtlijn gebruikt wordt net als vaste voeding eigenlijk😊

4 jaar geleden

Reactie op Melis Michelle

Klopt dat ze adviseren vanaf 6 maanden. Het heeft te maken met hoe je de vo ...
En met wat bedoel ik wel keer 20 tot 50 cc hoor. Niet dat je flessen vol geeft🙈

4 jaar geleden

Dacht ik ook ja..

4 jaar geleden

Klopt dat ze adviseren vanaf 6 maanden. Het heeft te maken met hoe je de vo ...
Dankjewel voor je uitleg! TS; ik zou als je zoontje geen water wil het gewoon laten voor wat het is. Nergens voor nodig om het zoeter te maken. Als die wat ouder is zou ik idd voor een soort siroop gaan zodat hij voldoende vocht krijgt.

4 jaar geleden

Ik heb laatst een meloen zonder pitten gemixt dan door de zeef en dan in zo bakje voor ijsblokjes in de vriezer . Ik neem dan 1 blokje en vul wat aan met water . Ons meisje drinkt dit graag en is gezond

4 jaar geleden

Healthy people heeft wel babythee! Ook kun je er een drupje diksap in doen. Of wat fruit miss?

4 jaar geleden

Ligt even aan wat je geeft. Bv of kv. Via het voedingscentrum adviseren ze bij warme dagen of 10cc extra in de fles te doen als ze kv krijgen. Bij bv vaker aanleggen 😊

4 jaar geleden

Dan nog even laten? Komt vanzelf wel... Naar mijn weten adviseren ze het ook pas vanaf 6 maanden? En hoe bied je het aan? Doe je het in de gewone fles? Want ja daar hoort melk in te zitten, dan kan ik mij voorstellen dat je zoontje een soort van teleurgesteld is 😅 Tuitbeker, rietjesbeker etc moeten ze echt zelf doen. Ik zou zeker niet aanmengen met iets! En mocht je het wel doen, lees heel goed de etiketten!!! Slimpie zegt bijv dat er bij hun geen suiker in zit. Op het etiket staat 25 % vruchtensapconcentraat wat is dan die andere 75 %?? Geen suiker in ieder geval maar wel andere 'zooi'. Dit is dan een voorbeeld van slimpie, maar zo heb je natuurlijk meerdere. Dat er op staat baby betekend nog niet dat het goed is voor een baby. Met warme dagen zou je 10 cc extra water in de flessen kunnen doen.

4 jaar geleden

Dankjewel voor je uitleg! TS; ik zou als je zoontje geen water wil het ge ...
Ja klopt, geef hem zelf ook alleen nog maar water😊 of sap van evt meloen ofzo. Opzich zou af en toe die baby sap en baby thee ofzo echt niet slecht zijn hoor. Alles is een richtlijn natuurlijk, en als je alles strikt volgd mogen ze bijna niks ( vind ik persoonlijk hoor!🙈) voedingscentrum liep laatst al te zeuren bij cb omdat rijstenwavels niet meer mogen. (Zoon 4jr en 6jr)Wat blijft er nog over 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ja klopt, geef hem zelf ook alleen nog maar water😊 of sap van evt meloen o ...
Huh hoezo geen rijstwafels?? Wat moet je dan geven, chips 🤷‍♀️?

4 jaar geleden

Huh hoezo geen rijstwafels?? Wat moet je dan geven, chips 🤷‍♀️?
Ja dat bleek ook weer slecht te zijn. Alles is tegenwoordig slecht🤷‍♀️ daarom zeg ik altijd, alles kan prima. Met mate en met gezond verstand 😊

4 jaar geleden

Wat ik gek vind is hier in duitsland als je naar drogisterij gaat je ziet baby thee baby sapjes etc allemaal al vanaf 4/5 maandjes. Is dat in NL ook zo? Ik zelf geef alleen KV en nu geef ik sap van fruit zelf bijv watermeloen. Meloen. Perzik.