12 Reacties
4 jaar geleden
Ik neem altijd een thermofles met gekookt water en een flesje koud water mee als ik op pad ga (of mee naar boven voor de nacht)
4 jaar geleden
Wij hebben een cooker, maar het principe is natuurlijk hetzelfde als met een waterkoker. Water koken, klein laagje gekookt water in de fles, aanvullen met koud kraanwater. Je wordt vanzelf handig in de hoeveelheid koud en warm water.
Tenzij je nog oude loden leidingen hebt, dan wordt kraanwater afgeraden, maar weet niet of dat alleen bij newborn is of ook na 10mnd nog.
Als je op pad gaat kun je dus makkelijk een thermoskan meenemen
4 jaar geleden
Wij doen altijd 1/3 kokend water en 2/3 koud water. Dan is het redelijk de goede temperatuur. Ik kreeg dit als tip van een vriendinnetje. Ben ook pas net gestopt met borstvoeding. Gefeliciteerd met de zwangerschap en succes met afbouwen!
4 jaar geleden
Wij hebben een waterkoken waar 40 graden kan instellen. Koste wat maar echt een uitvinding van de eeuw. Nooit te warm of te koud.
Als we weggaan nemen we idd thermoskan mee met 40 graden water en als we langer weggaan dan heter. En flesje water idd.
Flesje maak je alsvolgt;
Bv
180 water en 6 scheppen voeding. Per 30ml water doe je 1 schep voeding.
Eerst water dan poeder. Niet schudden maar roeren
4 jaar geleden
Gewoon kokend water en koud water mixen. Op een gegeven moment doe je het uit de losse pols en weet je precies op gevoel de juiste warmte. En zo nauw komt het niet h猫. Een graden warmer of kouder. Het is tenslotte ook geen newborn meer. Is vast je eerste haha 馃槀 geen oordeel, meer herkenning! Vanaf de tweede word je makkelijker 馃檶馃徏
4 jaar geleden
Reactie op Loe83
Wij hebben een waterkoken waar 40 graden kan instellen. Koste wat maar echt ...
En een melkpoedertorentje is ook super handig. Ik heb 4 vakjes dan doe ik daar al 6 schepjes in hoef hem alleen om te gooien in het flesje en zo heb je altijd de goede hoeveelheid bij je als je bv weg gaat zonder rotzooi van de poeder
4 jaar geleden
Reactie op Loe83
En een melkpoedertorentje is ook super handig. Ik heb 4 vakjes dan doe ik d ...
Of 2 torens. 1 voor in de luiertas en 1 voor thuis (staat bij ons in de badkamer, zodat we 's ochtends niet naar beneden hoeven..lekker lui)
4 jaar geleden
Ik deed alleen bij een newborn gekookt water gebruiken.
Nu pak ik gewoon warm kraanwater, sneller kan niet馃ぃ
En zet een poedertorentje klaar! Scheelt ook weer wat werk
4 jaar geleden
Ik heb 2 thermosflessen met gekookt/ afgekoeld water in beide.
Bij het aanmaken van de kv is het water met 20 seconden wat opgewarmd en heb je zo het flesje melk klaar. (Soms check ik nog even met de pink voor temperatuur)
's avonds kook ik altijd water zodat dit in de nacht kan afkoelen en in de ochtend vul ik de thermosflessen.
2/3 poedertorens is echt ideaal, 1 voor naar opvang en 1/2 voor thuis. Zo hoef je niet elke dag te vullen.
En inderdaad niet de fles schudden na klaarmaken, maar roeren. Kreeg ik als tip van de kraamzorg, anders zit er veel lucht in de melk