38 Reacties

5 jaar geleden

Nog nooit aan gedacht om het niet te laten doen. Ik laat het zeker weten wel gewoon doen.

5 jaar geleden

Waarom zou je het niet doen? Ze nemen beetje bloed af om te controleren of je kindje ziektes heeft of niet...

5 jaar geleden

Ja, ik zou zelf niet weten waarom niet.. je weet dan of je kindje goed gezond is of dat er onderliggende ziektes zouden kunnen zijn.. en om eerlijk te zijn, het deed mij meer pijn dat ze in mn kind prikte dan dat de jongens er wat van gevoeld hebben😅..

5 jaar geleden

Wij laten alles prikken en alles onderzoeken. Als mijn dochter iets onder de leden heeft is het fijn om te weten, dan kunnen we er op inspelen :) die prik viel ons reuze mee. Even klein huiltje en door :)

5 jaar geleden

Jah zonder twijfel laten doen. Wil toch weten of er iets uit zou komen.

5 jaar geleden

Jaaa wij hebben het bij onze vier kinderen altijd laten doen, ik wil gewoon zeker weten dat onze kinderen gezond zijn!

5 jaar geleden

Hielprik hebben wij wel gedaan omdat daar toch zeldzame aandoening gevonden kan worden. Van de week brief gehad dat alles goed was.

5 jaar geleden

Maar waarom is het gratis vraag ik mij dan af? Normaal betaal je voor alles.

5 jaar geleden

Reactie op 12mei2024

Maar waarom is het gratis vraag ik mij dan af? Normaal betaal je voor alles ...
Het is gratis omdat we toch echt wel een rijk land zijn en dit hoort bij onze verzorgingsstaat (Wat er nog van over is).Daarnaast denk ik dat het uiteindelijk goedkoper is om er vroeg bij te zijn mocht er iets zijn. En er wordt gevraagd of de resultaten en resten bloed gebruikt mogen worden voor verder onderzoek (is een optie). Ik heb het laten doen bij alle kinderen. Kneep wel in mij handen dat er zoveel zorg zo vanzelfsprekend is hier in nl. Gehoortest, consultatiebureau, vaccinaties terwijl in andere landen vrouwen dagenlang lopen met hun zieke kind op zoek naar zorg.

5 jaar geleden

Waarom zou je het niet doen? Het is heel fijn om te weten of je kindje gezond is toch? Ze screenen juíst omdat er na jarenlange onderzoeken en screening dingen naar boven komen die, als ze er eerder bij waren geweest, veel beter behandelbaar hadden kunnen zijn. Zo worden er ook telkens dingen aan toegevoegd. Better safe than sorry denk ik dan maar. Dat prikje overleven ze wel. Alledrie mijn kids waren na de geboorte al de klos voor bloedwaarden prikken, dit is niet veel anders. Ze houden er niks aan over. Het is voor een goed doel denk ik dan maar. De jeugdgezondheidszorg betalen we met zn allen dmv belastinggelden dus gratis is het niet, alleen zie je niks van die rekening. Juíst fijn toch zo’n programma?

5 jaar geleden

Reactie op 12mei2024

Maar waarom is het gratis vraag ik mij dan af? Normaal betaal je voor alles ...
Indirect betaal je ervoor. We leven in een zorgstaat.

5 jaar geleden

Ik heb het wel laten doen. En ik vind het ook fijn dat ze het bloed gebruiken voor verdere onderzoeken. Misschien dat dan over een paar jaar een hoop andere zieke kindjes geholpen kunnen worden 😊 Mijn oudste zoon, 1.5 jaar, die vond het vervelendst van ons allemaal. Die heeft de vrouw van de hielprik geslagen omdat zij zijn broertje pijn deed 🙈

5 jaar geleden

Dat je twijfelt over wel of niet iets in laten spuiten kan ik nog wel begrijpen.. (al volg ik zelf het vaccinatieprogramma) Maar waarom zou je dit niet doen? Omdat je liever niet weet wanneer je kindje iets bij zich draagt?

5 jaar geleden

Nou nee! Dat niet. Maar ze bewaren dan nog een jaar z’n bloed. Vind het allemaal een beetje, ja hoe zou ik het zeggen vaag. Want na die test is z’n bloed toch helemaal niet nodig tenzij jij het wilt bewaard hebben en voor onderzoeken mee doet etc. Maar goed heb het wel laten doen uiteindelijk. Alleen ik vroeg mij af of er meer mensen gingen twijfelen..

5 jaar geleden

Reactie op 12mei2024

Nou nee! Dat niet. Maar ze bewaren dan nog een jaar z’n bloed. Vind het all ...
Niet altijd, ze bewaren het voor wetenschappelijk onderzoek. Je mag dat ook weigeren, dan vernietigen ze het nadat ze hebben getest op ziektes.

5 jaar geleden

Niet altijd, ze bewaren het voor wetenschappelijk onderzoek. Je mag dat ook ...
Idd, dat vroegen ze bij mij of ik toestemming gaf of ze het mochten bewaren en anders wordt het vernietigd.

5 jaar geleden

Niet altijd, ze bewaren het voor wetenschappelijk onderzoek. Je mag dat ook ...
Klopt. Voor wettenschappelijk onderzoek bewaren ze het nog 4 jaar. Maar anders word het alsnog een jaar bewaard.. dat werd mij vandaag verteld door de vrouw van de GGD.

5 jaar geleden

Ik twijfel ook. Wij weten het ook nog niet zeker of het wel.laten doen of niet. 2 zoontjes wel.gedaan. geen vaccinaties. Dit x ook geen vit. K na de geboorte. Hielprik weten we dus nog niet

5 jaar geleden

Reactie op Atlas

Ik twijfel ook. Wij weten het ook nog niet zeker of het wel.laten doen of n ...
Mag ik vragen waarom niet? Bijv. de vit K na de geboorte?

5 jaar geleden

Reactie op Atlas

Ik twijfel ook. Wij weten het ook nog niet zeker of het wel.laten doen of n ...
Waarom zou je geen hielprik willen doen? In mijn regio testen ze op een extra ziekte en werd gevraagd of ik dat ook wilde. Ook of ik wilde weten of mijn zoontje drager was van een bepaalde ziekte. Ik heb op beide ja gezegd zodat ik weet of er iets met hem aan de hand is waar hij meteen vanaf het begin aan behandeld kan worden.. Of als hij drager is van die ziekte dat hij dat weet en dan zelf de bewuste keuze kan maken of hij kinderen wilt met het risico dat hij het weer doorgeeft..