49 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn tweetal weken geleden ook naar Kreta geweest voor 2 weken (man en 2 kindjes), ook all inclusive. We reizen maar 1 keer om de 2, 3 jaar, hadden de reis geboekt in januari en kregen geld niet terug als we niet zouden gaan (want kon zonder problemen doorgaan). Me wat ingelezen en sinds de Corona uitbraak is er maar 1 COVID dode gevallen op Kreta, ook is het eiland wekenlang zonder enige besmetting geweest. Nu natuurlijk wel met een korreltje zout te nemen, maar op dit moment daar veiliger dan hier. Het enige waar ik me zorgen om zou maken zijn de toeristen, maar in Griekenland word je willekeurig getest. We waren met 4 volwassenen en 3 kinderen en mijn schoonmoeder en ik zijn beide getest geweest. Normaal zorgen ze ervoor dat het 1 persoon per gezin is. Stelt allemaal wat gerust. Nu, ik weet niet wat de situatie zal zijn in september en of er zelfs nog gereisd mag worden, maar zou het niet laten als je de kans hebt. Toch niet zolang Kos groen blijft en de huidige maatregelen gelden. Ook op vakantie goed blijven handen ontsmetten en masker opzetten (is daar ook verplicht op bus en in winkels). Belangrijkste is natuurlijk dat je doet waar je je goed bij voelt.

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Heb zelf corona gehad met ziekenhuis opname en al. Ik gun het niemand!

3 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie, dat stelt idd gerust 😊 opeens ben je voor iemand extra verantwoordelijk.. hopelijk hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Ik zou het niet doen. Heb zelf corona gehad met ziekenhuis opname en al. Ik ...
Oei! Was je toen ook al zwanger? Dat moet pittig zijn geweest.. 😔

3 jaar geleden

Persoonlijk zou ik het niet doen, wat als alles wel op lockdown gaat... Dan zou ik lekker in eigen land op vakantie, kan ook heel leuk zijn!!

3 jaar geleden

Wij gaan ook in oktober voor 10 dagen naar all inclusive hotel.. gewoon even lekker genieten

3 jaar geleden

Reactie op Norah S

Dankjewel voor je reactie, dat stelt idd gerust 😊 opeens ben je voor ieman ...
De kindjes hebben zich enorm geamuseerd. Ik was vooral emotioneel en had het te warm 🙈 Maar heb ook wel genoten hoor, niet hoeven koken en kuisen doet al veel ;)

3 jaar geleden

Reactie op Norah S

Oei! Was je toen ook al zwanger? Dat moet pittig zijn geweest.. 😔
Gelukkig toen niet. Ongeveer 5 weekjes er na. Maar mijn longen zijn nog niet optimaal dus sta onder de longarts en nu ook gynaecoloog. Als je verder komt in je zwangerschap word je longinhoud minder en dat is voor mij nu een dingetje. Word goed in de gaten gehouden.

3 jaar geleden

Wij twijfelen ook om te gaan. Nog niets geboekt maar willen wel heel graag nog even weg. Vorig jaar getrouwd zonder huwelijksreis dus zouden graag nog even met z’n tweeën weg willen nu het nog kan, mits het verantwoord is natuurlijk. We hebben medio sept vrij en kijken begin sept wat de mogelijkheden zijn en hoe alles er dan voor staat. Zitten ook aan Griekenland te denken en anders met de auto op pad.

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk niet gaan. Tuurlijk loop je overal risico, maar ik ben liever in een vertrouwde omgeving als er iets Corona gerelateerd gebeurt, of als er idd een lockdown lokaal komt. Bovendien weet je nog helemaal niet wat Corona evt. betekent voor de ongeboren baby. Dan ben ik liever in de buurt van de VK en NL artsen als me dat al overkomt... Snap je wens om nog even er uit te willen maar ik zou zelf dichter bij huis blijven. Uiteindelijk geldt: doe wat goed voor jou voelt!

3 jaar geleden

Wbt het vliegen kan ik je duidelijk antwoord op geven. Ik ben 6 jaar werkzaam als stewardess en de vliegentuigen beschikken allemaal over een HEPA filter. Dit filter filtert alle Corona virussen uit de lucht. Het Corona virus rijst altijd samen in druppels (welke via de mond en neus in de lucht komen bij hoesten/niezen). Deze druppels zijn té groot om door het filter heen te dringen. Daarnaast zit er tussen jou en de passagier voor je een stoel als blokkade en zit de desbetreffende passagier met een mondkapje op aan boord. Het vliegtuig wordt nu strenger gereinigd dan ooit te voren en de service is ook zodanig aangepast dat er weinig contact momenten zijn tussen jou en de bemanning. Om de paar minuten wordt de lucht aan boord ververst. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat je wordt besmet met het virus aan boord en dit is dan ook erg veilig om te doen! 😉 je kan beter in een vliegtuig stappen dan een bus of de Intratuin binnenlopen. Wbt vakantiebestemming. Op het moment zit mijn zus met haar partner op Samos waar er maar 2 besmettingen zijn. De mondkapjes plicht wordt erg streng gehandhaafd en mensen houden daar, in tegenstelling tot Nederland, wel afstand van elkaar. Mijn zwager zegt zelf dat hij op het moment liever in Griekenland zit en zich daar veiliger voelt dan in Nederland. Succes met je keuze! 😉

3 jaar geleden

Rijst = reist. 😂

3 jaar geleden

Ik ben vorige maand geweest en vond het heerlijk even weg en echt ontspannen ook in de zwangerschap het heeft mij goed gedaan iedergeval. Wij zijn ook op Kos geweest

3 jaar geleden

Flink risico dat je neemt momenteel denk ik, vooral naar een land waar je écht vast zou zitten als er een lockdown komt. Het schommelt nog zo binnen verschillende regio’s in Europa. Als je écht wilt gaan zou ik een land kiezen zoals Frankrijk of Spanje waar vandaan je nog naar NL kunt rijden mocht het nodig zijn. Maar momenteel met de mondkapjes plicht en alles, wordt dat echt de relaxte droomvakantie waar je over aan het dromen bent? Ik denk het niet...

3 jaar geleden

Wij gaan absoluut niet op vakantie nu met de Corona. Vorig jaar getrouwd en ook geen huwelijksreis gehad. Het plan was om zeker dit jaar te gaan, maar ik voel niet de behoefte om ziek te worden of per ongeluk iemand in mijn omgeving ziek te maken. Nu ik zwanger ben doe ik nog beter mijn best om afstand te houden van anderen. Mocht er wel opeens code oranje zijn op de plek waar ik op vakantie ben, dan krijg ik de weken dat ik thuis zit niet betaald... De huur moet toch ook betaald worden.

3 jaar geleden

Wij gaan niet op vakantie ivm Corona en de zwangerschap. Ik zie het niet zitten om in een regionale lockdown terecht te komen of als er iets is met de baby’s in het buitenland naar het ziekenhuis te moeten. Maar ieder zijn eigen keuze 😊

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Gelukkig toen niet. Ongeveer 5 weekjes er na. Maar mijn longen zijn nog nie ...
Fijn dat ze het goed in de gaten houden, hopelijk heb je er tijdens de verdere zwangerschap niet teveel last van!

3 jaar geleden

Reactie op minixx2021

Wij twijfelen ook om te gaan. Nog niets geboekt maar willen wel heel graag ...
Oh dat snap ik heel goed! Hopelijk lukt het jullie om nog lekker samen weg te kunnen! Wij gaan ook maar afwachten met vakantie plannen, nu is alles gewoon nog te onzeker.

3 jaar geleden

Reactie op minixx2021

Wij twijfelen ook om te gaan. Nog niets geboekt maar willen wel heel graag ...
Ik heb dus precies hetzelfde. Afgelopen december getrouwd en wij zijn nog geen een keer samen op vakantie geweest. Ik wil ook dolgraag een keer voordat het kind er is samen op vakantie gaan, om toch die ervaring op te doen met z’n tweeën. Met een kind is dat toch anders, maar twijfel zo erg

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen! Ik denk alleen maar stel dat je het krijgt en je komt wel op de ic ? Lig je daar met je zwangere buik. En vanavond werd er ook weer benadrukt dat er nog veel gevolgen aan zitten, zelfs als je alleen besmet bent en een lichte vorm van Corona heb gehad. Hartfalen, longproblemen fysieke problemen met conditie enzo. Misschien ben ik te hard in mijn mening hoor maar ik begrijp het echt niet dat mensen nu op vakantie gaan naar het buitenland.