29 Reacties
5 jaar geleden
Ik kreeg als tip dat er in de box van ouders van nu een fopspeen zit die je echt moet bewaren. Haar zoontje had de tongriem vast zitten aan het gehemelte en gewone fopspeen kon hij niet hebben. Dus ook borstvoeding etc lukte niet. Deze fopspeen is haast niet te bestellen volgens haar. Dat is de fopspeen met appeltje er op
5 jaar geleden
Bij de eerste zijn we na een poos pas begonnen met een speen aanbieden, dat waren spenen uit de blije doos e.d. Maar die pakte geen speen (meer). De fles hebben we vanaf het begin ook niet consequent gegeven dus wilde ook altijd drinken uit de borst. Daarin was ze niks gewend en daar heb ik wel van geleerd 😅
Bij de tweede nu zijn we al vrij snel begonnen met ook de speen en fles aanbieden, in de kraamweek al (ze was na een aantal dagen ook al op geboorte gewicht en dronk gewoon goed). Bij haar hebben we de bibs speen gebruikt. Die zijn wel mooi rond niet zo'n schuin aflopende speen, dat heeft een borst ook niet dacht ik maar zo 😉
Het is op een gegeven moment ook maar net waar de kleine aan gewend is.
5 jaar geleden
Reactie op marcellaao
Ik kreeg als tip dat er in de box van ouders van nu een fopspeen zit die je ...
Zijn die niet van Philips avent? Ik heb m ook nog! 😀
5 jaar geleden
Zijn die niet van Philips avent? Ik heb m ook nog! 😀
Geen idee. Maar zij had het verkocht zo van die fopspeen vind ik niks. Maar ze zei bewaar het asjeblieft wees niet zo dom als mij😂
5 jaar geleden
Reactie op BaSam
Volgens mij zit die avent in de blije doos en een difrax in de ouders van n ...
Klopt!! En die van Avent hebben ze ook bij action.. Het is de newborn.. Dus nog kleiner dan de 0-6 mnd speen.. Veel kinderen vinden die fijn..
Mr tis idd gewoon uitproberen.. En voor 't zelfde geld krijg je een duimkindje.. :)
5 jaar geleden
Heel in begin had ik difrax maar merkte dat mijn dochtertje op gegeven moment hem dwars in haar mond had.. ze zijn vrij smal. Ik zit al maanden aan de Bibs spenen.. geweldig zijn ze! Ook de glow in de dark voor snachts. Die vind je zo terug😊 en je hebt ze in alle kleuren. We ❤ Bibs spenen!
5 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook borstvoeding gekregen (ruim 18 maanden) en pakte al snel in de kraamweek de speen. We hadden drie verschillende soorten (bibi, difrax en soothie(?) ). En er was er een maar een die hij fijn vond, de bibi. (Die ik ook het minst ‘mooi’ vond! Haha, gelukkig hadden we met 8 maanden alleen nog maar met slapen de speen en met 14 maanden helemaal zonder)
Haal nu weer drie verschillende in huis om te proberen!
5 jaar geleden
De oudste heeft de bibi gehad. Die zat destijds in een zwangerschapsbox. Die was het fijnst in combinatie met borstvoeding. De bibs kan werken als ze de andere spelen niet willen pakken. Onze jongste wilde absoluut geen speen, ook de bibs niet.
Ik zou er nog niet teveel kopen. 1 of 2 is voldoende.
5 jaar geleden
Reactie op lamyrahhh
Ik heb al een hele load bibs ingeslagen want ik wil dat ze die gaat gebruik ...
Haha ze zijn ook wel leuk. De bibs was onze laatste hoop bij onze dochter. Ze pakte hem een dag en spuugde hem toen ook uit 😄
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje gebruikte ik Difrax. Hij pakte vele andere speentjes niet. Ik denk dat ik nu ook voor de Difrax ga. Als de baby die niet pakt, heb ik nog een aantal andere in huis die ik kan proberen.