96 Reacties
5 jaar geleden
Ik wil in het IJsselland ziekenhuis bevallen. Keuze is voornamelijk omdat het 10 min rijden vanuit ons huis is. De eerste keer ook daar bevallen en dat was erg fijn. Ik ben niet medische dus gewoon met mijn eigen verloskundige. Wensen heb ik niet echt voornamelijk dat de baby eruit gaat😃. Verder zal het geboorteplan hetzelfde zijn als bij de eerst en dat is aardig gelukt.
5 jaar geleden
Ik zit zelf nog in dubio.. ik wil graag in het Dijkzigt ziekenhuis, omdat ik daar zelf ook geboren ben. Helaas is het nu het Erasmus MC en wordt dit niet meer gedaan. De keuze wordt dus tussen Vlietland of het Sint Franciscus.
Vlietland is voor ons het meest dichtbij, maar hoor ik niet zoveel positiefs over. Mijn vk heeft aangegeven dat zij mij in vlietland zullen ondersteunen etc om mij gerust te stellen. Toch twijfel ik nog. Of het wordt een Rotterdammer net als ik. Of een schiedammer net zoals haar vader 🤣
Al denk ik wel, dat op het moment dat je gaat bevallen, dat het je dan niets meer uitmaakt.
5 jaar geleden
Reactie op Sabrinavd
Ik wil in het IJsselland ziekenhuis bevallen. Keuze is voornamelijk omdat h ...
Hier ook ongeveer 10 min van ons huis :)
Wil het liefst weer thuis bevallen maar als dat niet gaat dan ook ijsselland
5 jaar geleden
Reactie op BetsyBarvoets
Ik zit zelf nog in dubio.. ik wil graag in het Dijkzigt ziekenhuis, omdat i ...
Wat voor slechte ervaringen heb je gehoord als ik vragen mag? Ik ben drie jaar geleden bevallen in Vlietland en ben vanaf het eerste moment tot vertrek heel goed geholpen. Had me geen betere verloskundige en verpleegkundigen kunnen voorstellen.
5 jaar geleden
Hier 1e keuze Tiel waar ik woon.
2e keuze Gorinchem.
Gorinchem is wel iets verder weg dan Utrecht, maar wel makkelijker te rijden en vaak sneller (vooral tijdens spits). Anders moeten we om heel Utrecht heen.
Zoek vast de fijnste route naar het ziekenhuis. De korte route is niet altijd de snelste. En ook vind je het niet erg om paar minuten langer in de auto te zitten als je daarmee heel veel drempels kan vermijden 😉
Zorg voor een muntje in de auto voor een rolstoel en een matje uit je kraampakket. Het matje mochten je vliezen breken of iets onderweg, of juist voor de terugweg als je een erge bloeding krijgt.
5 jaar geleden
Ik ga voor poliklinisch, dus dan boeit t me eigenlijk niet zoveel in welk ziekenhuis.. Heb dan toch mn eigen verloskundige.. Wij gaan voor t meest dichtbij.. Dat is een streekziekenhuis half uurtje rijden vanaf hier.. Het dichtstbijzijnde universitair ziekenhuis is op een uur...
5 jaar geleden
Reactie op BetsyBarvoets
Als je medisch wordt. Dan word je overgedragen aan de artsen (verloskundige) van het ziekenhuis. Dit is ook als je om een ruggenprik vraagt. Dit is mijn ervaring.
Vraag even goed na aan je verloskundige wanneer je hun verantwoordelijkheid bent en wanneer van het ziekenhuis!
Het zou vervelend zijn als je er vanuit gaat dat je je verloskundige er de hele bevalling bij zou zijn en dit toch niet het geval is.
5 jaar geleden
Als je medisch wordt. Dan word je overgedragen aan de artsen (verloskundige ...
Klopt.. Had ik bij mn vorige.. En dn nog weet je helaas nooit wie of wat je krijgt.. Maar in zon geval is het dan maar zo.. We gaan uit van niet - medisch.. Maar zodra het moet (bijv door inleiden na 42 wk) dan maakt t me niet meer uit waar..
5 jaar geleden
Het liefst zou thuis willen bevallen maar helaas ik ben medisch .
We hebben er voor gekozen om in Isala zwolle te bevallen. Reden vertrouwd en bekent. En ben zelf geboren 😄😅
5 jaar geleden
Wilhelmina ziekenhuis in assen, 10 min van ons huis en sta daar al onder controle.
5 jaar geleden
Ik moet in het WKZ bevallen. Of we daar na de keizersnede ook kunnen blijven weten we niet. Dit omdat onze zoon minimaal 24 uur op de medium care of NICU moet blijven ivm mijn hoge bloeddruk medicatie.
Er is dus kans dat we overgeplaatst moeten worden naar Amsterdam, Groningen of Maastricht. In het slechtste geval Duitsland. Maar ja laten we maar positief zijn😁
5 jaar geleden
Reactie op BetsyBarvoets
Haha hilarisch. Mijn vriend is ook een Rotterdam en wilt dus niet dat onze zoon een schiedammer wordt. Dus wij gaan naar het SFG (hoewel het vlietland dus dichterbij is, we wonen in Vlaardingen) . Heb wel al tegen hem gezegd dat als de nood echt hoog is hij z’n eisen maar opzij moet zetten haha
5 jaar geleden
Wij zouden eerst voor thuis/poliklinisch in het St Jansdal in Harderwijk gaan. Nu door zwangerschapsdiabetes is dat plan een beetje op losse schroeven komen te staan, want zodra ik insuline moet spuiten, word ik medisch en kom ik onder controle van de gynaecoloog. Zit nog op het randje, maar verwacht eigenlijk wel dat het medisch wordt.
Vorige bevalling was in Harderwijk. Bevalling was kort gezegd niet zo'n succes, maar ja... eerste en geen andere ervaringen, dus denk je dat het zo 'hoort'.
Vd week intake gehad met de geboortefotograaf. Die waren beide heel erg voor Isala in Zwolle. Daar mogen zij nog steeds mee naar binnen (Harderwijk weigert nu alles behalve partner) en ook kijken ze meer naar de moeder. We zijn daarna eens goed gaan kijken en voelen ons daar idd beter bij.
Toevallig afgelopen week voor een ctg en extra controle doorgestuurd naar het ziekenhuis door de eigen verloskundige en direct om Isala gevraagd. Vorige zwangerschap in Harderwijk ook ctg's gehad, maar ging heel anders. Verloskundige in Isala nam ook echt tijd voor ons en we kregen zelfs na de vorige rotbevalling nu op hun voorstel de kans direct een rondleiding te krijgen en een verloskamer te zien. Heel erg meedenkend dus!
Wensen zijn er nog niet heel veel denk ik, behalve:
- geboortefotograaf erbij
- geen klok in zicht
- gebruik bad/douche als pijnverlichting
- geen tijden noemen of hoeveel ontsluiting ik heb, behalve als ik erom vraag
- zelf kindje aan willen pakken (of partner)
- niet bijvoeden met kunstvoeding, maar met eigen moedermelk (prenataal gekolfd)
- in geval van inleiden: eerst vliezen breken, dan lichaam zelf even de kans geven. Afspreken na hoeveel uur weeënopwekkers (niet direct bij de start).
- bij eventuele ruggenprik de katethet pas na het zetten van de prik plaatsen
(Oh nu ik er zo over nadenk... al meer wensen op papier dan vooraf bedacht).
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Klopt.. Had ik bij mn vorige.. En dn nog weet je helaas nooit wie of wat je ...
Nee dan is het goed!!!
Ik zou het vervelend vinden als je straks teleurgesteld bent omdat je wordt overgedragen aan het ziekenhuis en je eigen verloskundige weg gaat 😉 maar je bent er van bewust dat dat kan gebeuren en dat is het belangrijkste 😊