37 Reacties

3 jaar geleden

Mijn hond is verveeld doordat er weinig actie is..ben te moe plus hier al wekenlang 35+ graden.

3 jaar geleden

Wij hebben ook pomchi (iets te groot uitgevallen) en die blaft en gromt nu ook bij elke vlieg of man die langs loopt! Wij pakken m er weg en gaan m knuffelen en zeggen dat alles goed en veilig is! En hij blaft nu een stuk minder! Dus misschien wat strenger zijn maar later heb je er profijt van

3 jaar geleden

Ik heb zelf een hond ook een kruising tussen Beagle en Duitse herder en als ik zwanger was van mijn vierde kindje was hij heel beschermend naar mijn toe de avond dat in mijn weeën begon te krijgen kwam ze alsmaar bij mij liggen met haar muiltje op mijn buik.nu juist hetzelfde alsmaar bij mij komen liggen en snuffelen aan mijn buik.

3 jaar geleden

Even iets anders maar leuk om te weten: het hebben van honden verminderd de kans op astma en auto imuunziektes bij je kind. Althans volgens de documentairereeks Babies (Netflix). Aanrader om te kijken! Vooral dan de aflevering over de invloed van huisdieren op baby's.

3 jaar geleden

Ik heb een welsh corgi pembroke teef van bijna 5. Beschermen wilde ze al nu iets meer, verder ligt ze het liefst met der hoofd op mn buik. Bij mijn nichtjes en neefjes reageert ze heftig op huilen dan komt ze je echt halen zo van he er is iets mis. De rest van de tijd negeert ze ze. Oudere nichtje en neefje 2 en 6 kan ze prima mee overweg. Wanneer ze haar rust wilt gaat ze in haar mand liggen en dan is het ook tegen de kinderen dat ze haar met rust moet laten.

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Ah wat leuk zon menagerie! Mozart heeft gelukkig nooit leed gekend en is a ...
Lief dankjewel 😊, het moet vast goed komen is een kwestie van wennen! Loyaliteit is ook een hele mooie eigenschap

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Wat een lieverds ❤️ ik denk ook dat het meer beschermend is, maar hij is de ...
Wat een beauty🥰👌

3 jaar geleden

Good for him, hij komt op voor zichzelf 😉 Nee ik zou het wel nu proberen aan te pakken want sommige honden kunnen wel wat jaloers worden wanneer er een baby in huis komt en ze de aandacht moeten delen. Maar het kan goed zijn dat Moz jullie baby juist gaat bewaken en beschermen (al kan dat ook wat problemen geven). Ik zou er nu vast aan proberen te werken met hem en ook aan de babykamer en geurtjes etc laten wennen, er staan veel tips online hierover

3 jaar geleden

Reactie op Erica24

Wij hebben ook een hond (labrador) die doet juist het tegenovergestelde, hi ...
Mijn labrador doet dat dus ook 🤔 gaat veel meer naar mijn partner toe en bekijkt mij nog amper. De kat daarentegen komt wel vaker knuffelen.

3 jaar geleden

Aan mijn hond merk ik nog niet heel veel, alleen dat die wat voorzichtiger is naar mij toe. Het is een iets te grote Mechelse herder van bijna 50 kg en 1,5 jaar oud. Dus altijd extreem enthousiast maar alleen naar mij toe is die nu rustiger. Verder komt die net zoveel knuffelen en bij me liggen als voorheen. Hij is altijd al waaks over mij

3 jaar geleden

Ik heb een Stafford maar die merkt nog niet heel veel van de zwangerschap.. hij is gelukkig met de twee baby’s van m’n zus opgegroeid dus qua kinderen vertrouw ik hem zeker! Heb als tip gekregen om het mutsje wat de pasgeborene op heeft gehad ( dus waar alles nog aan zit qua bloed en dergelijke geboorte dingen ) aan de hond te geven voor de geuren van mij en de baby 😊

3 jaar geleden

Reactie op Bella01

Hoi wij hebben ook een bully. Hoe heb je de hond kennis laten maken met de ...
Mij werd verteld om het geboorte mutsje van de baby te geven! Alles qua geboorte zit er dan nog aan en dat versterkt meteen de band tussen hond en kind. 😊

3 jaar geleden

Reactie op spruitje2021

Wij hebben ook pomchi (iets te groot uitgevallen) en die blaft en gromt nu ...
Tip; niet knuffelen of oppakken en lief praten bij ‘dat’ gedrag want dan wrijf je het gedrag er als het ware in. De hond snapt niet dat jij zegt; niets aan de hand of niet doen, voor hem kan het namelijk ook zijn; goed zo, lekker blaffen.. als je snapt wat ik bedoel 😉 Consequent en dat gedrag meteen corrigeren. Streng zijn; het mag niet!

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje merkte ik dat mijn hond (dobermann) minder goed naar mij luisterde. Hij deed waar hij zelf zin in had en ik kon het uitzoeken. Voor mijn zwangerschap was dat helemaal niet zo. Geprobeerd door te gaan zoals we altijd doen. Erg consequent geweest. Dat mijn dochter geboren was, was hij erg uit zijn doen. Erg zenuwachtig, hij plaste zelfs weer in huis. Hem rustig te tijd gegeven om te wennen. Niks geforceerd, gaat nu erg goed.

3 jaar geleden

Reactie op naomipc

Mij werd verteld om het geboorte mutsje van de baby te geven! Alles qua geb ...
Ik had als tip gelezen om de 1e poepluier te geven. Maar ik denk dat ik dat mutsje dan toch een beter idee vind 😂

3 jaar geleden

Mijne liet me echt niet met rust elke dag op me buik liggen en me buik likken. Ze zeide al kijk uit hij kan jaloers worden of juist beschermen. Maar toen ze geboren was was het meer beschermen en nog altijd bij me. Helaas na de bevalling was me maatje nog en weekje bij me en kon en weekje genieten van de kleine toen helaas iets gebeurd tussen hond en hond.. hij was wel en goede hond voor der! We hadden haar geboorte mutsje gegeven om tr wennen. Wr hebben nu en teefje en die is heeel jaloers en beschermd te erg.. niemand mag me dochter pakken want dan wilt ze die pakken want ze denkt hallo wat gaat je ermee doen.. nou zoekt ze ookal veel aandacht bij me en steeds bij me dus ben benieuwd dalijk met de baby.. ga weer het geboorte mutsje geven of iets anders waar haar geur aanzit.

3 jaar geleden

Reactie op Pumba13

Ik had als tip gelezen om de 1e poepluier te geven. Maar ik denk dat ik dat ...
Hahaha ja snap ik hoor! Gewoon twee ziekenhuis mutsjes vragen .. eentje voor jullie zelf en eentje voor de hond 😊 als de baby maar het mutsje op heeft gehad meteen na de geboorte voor de geur!