21 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Wij hebben een wieg en een ledikant. De wieg is echt een familie traditie bij ons, maar omdat ze wieg super laag is hebben wij ook een ledikant aangeschaft. 😊

3 jaar geleden

ik ga next to me nemen voor tegen me bed aan en een ledikant 🥰

3 jaar geleden

We hebben ook een familiewieg (al minstens 70 jaar oud, super mooi) maar hebben ook een ledikant gekregen. Wieg voor in de slaapkamer beneden, ledikant voor in de slaapkamer van het kind boven, en daar zit ook de woonkamer etc. Soort luxeprobleem denk ik. Box laten we voorlopig maar even zitten, daar hebben we ook keus uit 2. We zien wel hoe het uitpakt.

3 jaar geleden

Wij hadden allebei, na 2,5 maand overgestapt op de ledikant

3 jaar geleden

Wij hebben een co sleeper besteld voor het eerste half jaar ongeveer en daarna over naar de ledikant

3 jaar geleden

Ik heb een wiegje, maar wil ook een ledikantje. Er komt een cosleeper voor naast t bed :)

3 jaar geleden

Hebben een familiewiegje voor de eerste tijd. Daarna lekker over naar een ledikant in eigen kamertje

3 jaar geleden

Sebra Kili bedje, alles in 1 🤗

3 jaar geleden

Wij doen geen wiegje, lijkt me wel schattig maar toch zonde. Eerste tijd waarschijnlijk een co-sleeper maar nog niet echt naar gekeken en daarna zsm ledikantje in de babykamer

3 jaar geleden

Reactie op Billebil

Sebra Kili bedje, alles in 1 🤗
Oh dat ziet er tof uit! Handig ga ik ook eens naar kijken. Wel vrij prijzig maar je doet er wel heel lang mee natuurlijk 🤔

3 jaar geleden

Wij hebben een wieg beneden staan en eentje naast ons bed. Maar bij onze dochter hebben we haar lekker na 6 weken op haar eigen kamer laten slapen, want vanaf toen sliep ze door.

3 jaar geleden

Mijn eerste zoontje heeft tot dat hij geen nacht voeding meer kreeg bij ons in 't wiegje geslapen. (ik gaf borstvoeding, vond het ideaal) Wil het bij de tweede weer zo doen.

3 jaar geleden

Ik moet echt nog veel leren , maar wat is het verschil ? Wat zou bijv beter zijn voor mij? Wij wonen helaas nog wel klein (onverwachte 🤰🏼 en geen mogelijkheid om te verhuizen nog) dus we moeten sws al de slaapkamer delen al kan de baby ook wel een bedje in de woonkamer hebben ,

3 jaar geleden

Wij alleen een ledikant, Leander super mooi fijn gaaf bedje. Wiegje niet ons ding...

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Ik moet echt nog veel leren , maar wat is het verschil ? Wat zou bijv beter ...
Een wieg is een klein bedje wat geschikt is tot ongeveer 6 maanden. Of tot 9 kilo, wat ik dusver gelezen heb. En is makkelijk verplaatsbaar. Een ledikant is een iets groter bedje wat in principe ook vanaf de geboorte te gebruiken is tot ongeveer 2,5 jaar oud.

3 jaar geleden

Reactie op Anne19856

Wij alleen een ledikant, Leander super mooi fijn gaaf bedje. Wiegje niet on ...
Ik ga eens Googlen naar Leander :-)

3 jaar geleden

Wij gaan waarschijnlijk voor een meegroeibed. Begint als ledikant en nadien kan je een kant eraf halen zodat de peuter zelf in en uit bed kan gaan... en later kan je het ombouwen als tienerbed. Zo passen alle bedden van alle leeftijden bij de hele uitzet die we nu zullen kopen en kan het jaren mee... wij willen niet onze kinderkamer verkopen als het 3 jaar wordt ofzo. Wij denken lange termijn. Maar iedereen is er anders in hè 😉

3 jaar geleden

Co sleeper 😊

3 jaar geleden

Oh dat ziet er tof uit! Handig ga ik ook eens naar kijken. Wel vrij prijzig ...
Uitgaande van 8 jr gebruik ben je goedkoper uit dan wieg, ledikant en peuterbed kopen. Zeker ook omdat de matras langer mee gaat. Of ons kindje er zolang in ligt weet ik niet, het gaat ons ook om het design dat we echt heel mooi vinden.

3 jaar geleden

Reactie op kwiekelieke

Wij gaan waarschijnlijk voor een meegroeibed. Begint als ledikant en nadien ...
Wij gaan ook voor een meegroei bedje. Met alles erop en eraan☺