15 Reacties

5 jaar geleden

Gister heeft hij van 9u tot 1 uur snachts nonstop gehuild. Ook wanneer je hem wilt knuffelen. Geen flauw idee wat ik moet doen, dus Ik volg!

5 jaar geleden

Haha herkenbaar , hier gaat ze niet echt krijsen maar is ze erg onrustig . Wij weten wel van osteopaat dat ze hsp heeft dus hooggevoelig en dat ze snel geprikkeld is . Wij laten dit verder behandelen bij haar in de hoop we verbetering hebben . Nu en dan toch al rustige avond . Ze heeft voor ons druppels samengesteld op basis van bachbloesem. Zou helpen.om rustiger te zijn . Als ze erg onrustig is dan steken we de stofzuiger aan en wandelen wij erond. Raar zicht maar helpt wel 馃槄馃ぃ

5 jaar geleden

Meestal pakken we haar om en om laten we dr ff lekker gaan. We proberen haar te troosten door haar vast te houden en te wiegen. Degene die haar vasthoudt loopt dan vaak naar een andere kamer zodat de trommelvliezen van de ander even bij kunnen komen 馃槄

5 jaar geleden

Dat is een toffe naam! Die ga ik onthouden, dan zijn die uurtjes beter te hanteren! 馃槄 Hier helpt vasthouden op de borst, rustige buikademhaling en zachtjes praten. Ook de methode 5s Happiest baby method van Harvey Karp werkt ook goed om de kleine hier te troosten! Oh, en het voelt wanhopig, machteloos en vervelend aan wanneer ze ontroostbaar zijn, maar probeer dit niet te laten merken en blijf rustig. Knuffelen, kusjes geven, troosten, anders aan de borst leggen, buidelen etc 鈽猴笍 Autorit geluiden en wiegen in de kinderwagen werkt ook top hiero! 馃憣馃徏

5 jaar geleden

Bij ons helpt de draagzak heel goed. Lekker dicht tegen de borst, overal een geborgen gevoel, het op en neer wandelen erbij, zachtjes troosten en zoentjes op zijn hoofd is de perfecte combinatie. Hij valt dan heel snel in slaap. Dan ga ik nog even rustig op de bank zitten met de draagzak nog om en slaapt die verder.

5 jaar geleden

Wat helpt om het beter aan te kunnen... doe van die oordopjes in tegen geluid. Dempt het gekrijs een beetje. Zo houd ik het lang vol :)

5 jaar geleden

Met mijn kleine dochter nog niet meegemaakt (7 weken oud), maar met mijn zoon als hij een sprongetje maakte was hij wel onrustig. Wat hielp: draagdoek, tegen mijn borst aan, of aanleggen voor de troost, zachtjes tegen hem praten/geruststellen. En verder mijn eigen verwachtingen van de dag aanpassen. Hij was dan tijdens zijn sprong vanaf 17:00 tot en met 22:00 onrustig tenzij ik hem dus dicht tegen me aanhield. En dat deed ik dan nonstop. Om 16:00 dineren, tanden poetsen en pyjama aan. En vanaf 17:00 met hem op de bank met een boekje of tijdschrift. :) En zo werd het voor ons allebei makkelijk

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, ook hier werken de 5s-en over het algemeen goed. Soms lukt het haar niet om tot rust te komen en zetten we de afzuigekap even aan. Dat kalmeert haar en mij ook omdat het geluid haar huiltje enigszins overstemt en ik weer tot rust kan komen.

5 jaar geleden

Reactie op Fallon

Haha herkenbaar , hier gaat ze niet echt krijsen maar is ze erg onrustig . ...
Stofzyuger geluid heb je ook op YouTube, wellicht makkelijker.

5 jaar geleden

Reactie op Mamavanbijna4

Stofzyuger geluid heb je ook op YouTube, wellicht makkelijker.
Ja stofzuiger staat hier gewoon in de living maakt nie uit . 馃槄

5 jaar geleden

Ja hier ook van 20:00 tot 23:00 ongeveer, wij laten dr ook even gaan en lopen met haar om en om, zachtjes praten , haar op je arm leggen en met andere hand buikje wrijven werkt ook wel is. Het is pittig die uren 馃槶

5 jaar geleden

Pfff hier ook! Vind het soms echt zwaar. Ze gaat echt over in gillen en loopt helemaal rood aan! Wij gaan met haar (4.5 week oud) vaak bij de afzuigkap staan en dat maakt haar soms rustig. Ze heeft laatst zelfs een uur in de Stokke onder de afzuigkap geslapen馃樀 Maar soms werkt ook helemaal niks en vraag ik me af wat we fout doen馃樁

5 jaar geleden

White noise kan helpen, je kunt een afspeellijst op spotify downloaden

5 jaar geleden

Bij ons werkt een afzuigkapgeluid op YouTube heel goed. Of de echte afzuiger natuurlijk.

5 jaar geleden

Herkenbaar, begint hier altijd rond etenstijd 馃槱. Krijsen, rood aanlopen, zweet op het hoofd. We laten hem gaan en proberen te troosten. Speentje, wandelen, sussen, wiegen, hartslag knuffel, letterlijk even afkoelen (uitkleden tot romper), neerleggen als hij het zo warm heeft maar in contact blijven zodat hij ons met zijn vuistjes kan knijpen, kruikje. We proberen maar wat, soms werkt iets en soms niet