12 Reacties
5 jaar geleden
Voor nu is het toch prima? Ervaar het, dan kan je altijd nog als het niet zou werken rustig aan kunnen kijken naar wat anders.
Op het terras kan een kind prima spelen. En de eerste jaren hebben ze 眉berhaupt niet te veel nodig. Ik zou mij daar nu niet te druk om maken. Het lijkt allemaal zo belangrijk, maar liefde, een dak boven het hoofd, lekker bed om in te slapen en eten is het enige wat ze 茅cht nodig hebben.
5 jaar geleden
Hey snugglebottom. Ik woon in Amsterdam en heb toevallig wel een tuin(tje) maar ik woon op een appartement van 60 vierkante meter met 1 slaapkamer. Ik maakte me grote zorgen hierover en wilde bijna niet zwanger proberen te worden om de reden. Toen ben ik me gaan inlezen en heb ik vooral ook heel veel leuke videos gezien op youtube van gezinnen die met nog veel meer kids op nog veel kleinere ruimtes wonen. Ik heb ook veel tips gezien hoe hier zo goed mogelijk mee om te gaan. 1 gezin had een slaapkamer van het washok gemaakt voor de baby. Dit ging prima! Daar zaten ook geen ramen in. Ik denk dat het niet zielig is en dat er zoveel alternatieven zijn om voor genoeg licht en buitentijd te zorgen. Persoonlijk wil ik wel verhuizen maar geef ik mezelf vier jaar de tijd. Ik wil uiterlijk een nieuwe woning wanneer mijn kindje de basisschool leeftijd heeft..
5 jaar geleden
Wij hebben jaren in een flat gewoond, de eerste 2 kinderen sliepen op 1 kamer en we gingen vaak naar bos of speeltuin. In de zomer zwembadje op het balkon, ze vonden het prima. Nu een gewoon huis en ze zijn blij met de tuin omdat ze nu makkelijker buiten kunnen spelen en ze slapen nogsteeds op 1 kamer.. vinden ze gezellig. 馃槀
5 jaar geleden
Eigenlijk zijn zulke dingen luxe problemen. Je hebt een dak boven je hoofd, je kindje heeft een eigen kamer en er is voldoende eten/drinken en liefde. Zo denken wij tenminste. Wij wonen ook op een 75m2 appartement met twee grote balkons en de komende jaren gaat dit prima. Maar over 3 jaar willen we graag verhuizen naar een eengezinswoning, omdat ons kind dan inderdaad oud genoeg is dat ie (zonder/weinig) begeleiding in de tuin kan spelen.
5 jaar geleden
Wij hebben met ons zoontje van inmiddels 7 ook 4 jaar op een appartement gewoond. Ging prima. We hadden een drukkere weg voor het huis, maar ook een fijne speeltuin, dus even de weg (helpen) oversteken en ze konden spelen. Onze dochter heeft een halfjaar bij ons op de kamer geslapen, toen verhuisd naar een groter huis. Maar het ging prima en ik vond het wel knus. Je weet niet beter op dat moment.
5 jaar geleden
Mijn zus heeft gewoond in een appartement met 3 kinderen. Meest ideale..nee misschien niet maar zeker wel te doen. Zij hadden ook slaapkamers met alleen een dakraam. Je kan je kind een slaapplek bieden met frisse lucht. Mijn zus ging gaan naar een speeltuin toe.
5 jaar geleden
Geen enkel probleem en juist handig in het begin dat alles gelijkvloers is met een baby. Ik zelf heb samen met me broertje altijd in een appartement gewoond, was niets mis mee ! 馃榿 馃彚
5 jaar geleden
Wij wonen ook in een appartement... met 1 slaapkamer dus het kindje komt bij ons op de kamer te liggen. Maar we hadden altijd al gedacht dat de eerste nog in dit huisje zou zijn. Alleen nu wat eerder en dus wss langer dan verwacht omdat de zwangerschap niet helemaal gepland is. Hopelijk dan toch over een jaartje of 3/4 in staat om iets te kopen. Vrienden van ons hadden hun dochtertje tot 4 jaar in de kamer en zelfs hun 2e nog een paar maanden voordat ze hun koophuis betrokken. Het kan allemaal :)
5 jaar geleden
Ik ben nu al jaloers op jullie woning. Ik woon in een portiek woning en heb maar 1 slaapkamer. Zou dus betekenen dat ik zodra de kleine wat groter is en niet meer bij mij in de kamer ligt in mn woonkamer moet inkrimpen en daar een muurtje moet bouwen. Verhuis geld heb ik niet 馃ぃ