19 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb bepanthen en sudocreme dan zie ik wel door uit te proberen wat ik het fijnste vind

4 jaar geleden

Burt's Bees diaper ointment werkt heel goed bij luieruitslag en is een natuurlijk product. Daarnaast calendula zalf (75% calendula) voor muggenbeten etc, voorkomt littekens.

4 jaar geleden

Zowel beplanten als sudocrem gaven bij mijn oudste enorme uitslag (tot open huidje aan toe), dus wij zijn toen over gegaan op zinkzalf, daar kon ze wel goed tegen. Voor de tweede dus nu het zelfde in huis...

4 jaar geleden

Oridza zalf en een klein potje sudocreme voor in de tas..

4 jaar geleden

Ik heb zinkzalf in huis gehaald voor de baby en heb een mini potje sudocreme. Kijk strakjes als de kleine wr is pas of bepanthen nodig is

4 jaar geleden

Een tube Weleda billenzalf heb ik. Verder smeer ik zo min mogelijk eigenlijk. Als je geen zeep, shampoo etc. gebruikt heb je niet veel nodig. Ik vond dit interessant: https://www.dekleinelama.nl/2016/12/06/vijf-schadelijke-stoffen/

4 jaar geleden

Ik heb beste ervaring met Drs Leenarts Babybillen Zalf

4 jaar geleden

Hi ik zou niet teveel kopen van die dingen, met sudocreme en bephanten smeer je de huid mee dicht, ik heb voor mijn zoontje over de afgelopen twee jaar ongeveer 4 tubetjes crème gekocht (waarvan twee nog in gebruik) twee keer vsm calendulan billencreme en twee dr Leenarts billencreme (Etos). Ik smeer alleen als hij geïrriteerde billen krijgt (meestal als ze ziek zijn of tandjes krijgen) verder gebruik ik talk af en toe ook als de huid het aangeeft. badderen met olie en dan insmeren met huid olie. Meer niet :) en nja nu hij echt een bosje krullen heeft gebruiken we shampoo ☺️ (ik heb dus alle potten enzo meegegeven aan de kraamverzorgster wat ik had van iedereen allemaal verzorgingsproducten gekregen, aan vaak geld voor de huid less is more :)! potje gewone crème is ook fijn om in huis te hebben en ook de weer en wind crème zonder toevoegingen, gebruik het alleen bij een droog wangetjes wat hij soms in de winter heeft, en gewoon een pot Etos baby crème voor het geval dat. Maar die sudocreme heeft echt een dikke slecht smeerbare consistentie (ik had een proefje hiervan in een zakje van de verloskundige praktijk, als je zoon proefje hebt gekregen ergens zou ik die eens gebruiken en dan snap je waarom ik nooit een pot heb gekocht). Uiteindelijk is het natuurlijk wat je zelf fijn vind maar als wanneer je direct verschoont na het poepen hebben ze eigenlijk vrijwel nooit uitslag.

4 jaar geleden

Ik heb Bepanthen voor luieruitslag maar hoop/wil dat niet standaard gebruiken. En de eerste dagen smeren we vaseline op de billen, om meconium makkelijker te kunnen verwijderen. Verder hebben we een milde huidolie voor na het badje en een gezichtscreme van Weleda. Van dat merk hebben we ook producten voor in bad (douchecreme en badgel).

4 jaar geleden

Vaseline om de thermometer in te brengen.

4 jaar geleden

In de cursus die ik heb gevolgd werd gezegd de eerste weken/maanden helemaal geen crème of zeep/shampoo nodig en alleen een beetje parfumvrije neutrale olie hier en daar als het echt nodig is. Talkpoeder wordt helemaal afgeraden kan serieuze gevolgen hebben op latere leeftijd blijkbaar 😬 Omdat je zo vaak verschoont in het begin is er meestal ook nog geen luieruitslag en zo. Ik heb wel het eea heel neutraal spul in huis maar gebruik zo weinig mogelijk

4 jaar geleden

Je hebt inderdaad niet heel veel Nodig in het begin. Bad en huid olie is altijd handig en ik heb wel sudocrem in huis. Bij mijn eerste was dat echt een wondermiddeltje. Verder ook goede ervaring met drs leenarts inderdaad.

4 jaar geleden

Bij de oudste zweerde ik bij sudocreme, de tweede reageerde veel beter op bepanthen babyzalf. Dat heb ik altijd in huis. Werkt ook wel goed bij schrale plekjes of beginnend eczeem. Heb wel weer sudocreme erbij en wat neutralr wasdingetjes. Gebruiken hier sowieso ivm eczeem en allergieen maar weinig zeepdingen ed. Teveel olie in bad en insmeren ermee zei de kraamzorg juist dat je dan de eigen huid belemmerd om zelf die vetlaag aan te maken 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Niet iets dat je nu al nodig hebt normaal, maar een goeie zalf die ik iedereen kan aanraden is Arnica, goed voor blauwe plekken, builtjes,...

4 jaar geleden

Ik heb billenzalf van dokter leenarts ipv sudocreme

4 jaar geleden

Welk merk neutrale olie raden jullie aan?

4 jaar geleden

Liniment voor de billetjes schoon te maken en zoete amandelolie, tips van onze vroedvrouw :-)

4 jaar geleden

In de zwangerdozen zaten proefjes van bepanthen en sudocreme die ga ik 1st proberen voor ik wat koop. Leenarts heeft hele goeie producten. Op fb is ze ook weleens live en dan kan je vragen stellen. Misschien ook leuk ook een x aan deel te nemen. Ik heb wel de weer en wind balsem van weleda gekocht voor het gezicht. Verder qua bad producten alles van etos en van neutral heb ik hier ook huidolie staan. Tijdje zelf gebruikt na een allergische reactie. Je kan altijd in de drogist vragen of ze een proefje hebben van een bepaald product. Ik weet dat er op dit moment weinig geleverd word maar je kan het altijd vragen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij kregen zinkolie van het ziekenhuis ons zoontje had behoorlijke uitslag en rode billen. Dit hielp echt super snel en nu geen uitslag meer.