27 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben ook 5 dagen geleden geknipt, kreeg het advies om elk 6 uur 2 paracetamol in te nemen.
Dat heeft bij mij geholpen met de eerste vervelende pijnen beneden.
Ik loop voorzichtig en sta rustig op, ook met zitten blijft het dan nog iets gevoelig, maar minder dan na de bevalling.
Slik sinds gisteren elke keer 1 paracetamol
Koelen met zakje bevroren stroop of natte koude kraamverband doet wonderen.
En af en toe zonder ondergoed in bed liggen zodat het kan luchten werkt bij mij ook prima
5 jaar geleden
Ik ben bevallen op 7 februari,
Geknipt en ook wel iets gescheurd naar binnen toe. Had de eerste paar dagen heel veel pijn, en heb pas 4 dagen geleden kunnen zitten op mijn poep in de zetel. Zelf nu voel ik het nog. Zeker wanneer ik te lang rechtsta
5 jaar geleden
Wat balen dat je er zo’n last van hebt. Was het een grote knip?
En wat zegt de Kraamzorg?
Ik ben zelf op de 9e bevallen en heb er nog behoorlijk last van. Maar toen de verloskundige kwam (op dag 7) om ze los te knippen, bleek dat mijn knip (een kleintje deze keer) iets open staat. Wanneer we de hechtingen zouden verwijderen, dan zou de boel weer helemaal opengaan. Mijn lichaam vindt de hechtingen blijkbaar niet zo leuk. Ze heeft mij gezegd dat ik er nog lang last van ga hebben, dat ik het zeker drie maanden de tijd moet geven.
5 jaar geleden
Ik had bij mijn eerste bevalling ook heel veel last ervan, leek alsof het nooit zou overgaan. Uiteindelijk ging het ineens op dag 7 beter! Dus hopelijk is het voor jou ook bijna zover!
Deze keer heb ik eenzelfde knip gehad en totaal ruptuur. Ik was wel even bang voor nog meer pijn, aangezien ik nu veel meer hechtingen had. Ben onder algehele narcose op de OK gehecht. Maar, nauwelijks last gehad 🎉 denk dat het dus ook eraan ligt hoe strak ze hechten ofzo...
5 jaar geleden
Bij vorige bevalling ingeknipt en gescheurd. Hechtingen zaten te strak, uiteindelijk laten verwijderen en plaatselijk ultra geluid therapie van fysio gehad om doorbloeding en genezing te bevorderen. Door complicaties na de bevalling in combi met knippen en scheuren was er veel en hard littekenweefsel. Na een paar maanden bij gynaecoloog spuiten gekregen in het weefsel om het soepeler te krijgen. Daarna geen last meer gehad.
5 jaar geleden
Ik heb ook een knip gehad en vanaf dag 7 ging het bij mij ook beter. Ik hoop voor jou dat het ook snel beter gaat.
5 jaar geleden
Ik heb ook een knip gehad en vanaf dag 7 ging het bij mij ook beter. Ik hoop voor jou dat het ook snel beter gaat.
5 jaar geleden
Tip!! Arnika d6 druppels of / en
L-mesitran zalfje van de apotheek
Ik smeer het zalfje erop en was na een paar uur al een verademing kon weer lopen zitten enz. Op dag 3 was dat, want de 1e 2 dagen werd ik zo depressief van de pijn en niks kunnen dat ik iets moest proberen en het zalfje is fantastisch! Door de kraamhulp en verloskundige aanbevolen
5 jaar geleden
Reactie op MamaVanTweeMeisjes
Ik had bij mijn eerste bevalling ook heel veel last ervan, leek alsof het n ...
Wow wat heftig dat je bij de tweede bevalling meer hechtingen had! Kwam dat door de ligging of groter kindje, of had het een andere oorzaak? Ik ga nu voor de tweede bevalling, eerste viel qua hoeveelheid hechtingen wel mee dus hier schrik ik wel van😅😬
5 jaar geleden
Bij mij deed de blauwe plek ernaast het meeste pijn. Ik ben toen arnica d6 tabletten gaan slikken en toen was het in 3 dagen beter. verder ging ik vaak op een harde stoel zitten of op een grote snijplank. Dat scheelde ook heel erg. Als het begint te ontsteken kan je in overleg met de kraamzorg/verloskundige eventueel een soda badje maken.
5 jaar geleden
Bij mij ging de pijn pas een beetje weg nadat de hechtingen na 7 dagen doorgeknipt werden. Pas toen alles verwijderd was wat trok, kon ik iets meer. Daarvoor niks. Noet eens rechtop zitten in bed. Pas na 3 weken totaal kon ik een klein stukje wandelen. Ik kon niet aan de lucht drogen want dan ging het bij mij ook trekken. Dus ik hield het nat/vochtig. Meestal met een koud washandje. Uiteindelijk na die drie weken ging het steeds beter. En heb ik er geen last meer van gehad. Ook niet van het litteken. Wel is mn bekkenbodemspier nooit meer de oude geworden haha maar ach... gelukkig bij de tweede bevalling niet geknipt. Stond ook bovenaan mn bevallingsplan. Maar als het medisch moet dan moet het natuurlijk. De eerste kwam bij mij met vacuümpomp dus weinig keuze daarin:)
Heel veel beterschap en succes! Het wordt uiteindelijk echt beter! 😘
5 jaar geleden
2,5week geleden geknipt en ik kan nu pas op een zachte stoel of bank zitten. Daarvoor alleen op een harde stoel gezeten. Ik ga wel elke middag of avond even liggen omdat het voelt als een beurse zware plek en het zitten en staan niet meer vol te houden is. Korte wandeling maken lukt nu ook weer, maat valt me echt tegen hoeveel last je er van kan hebben 😕 In de eerste week heb ik wel veel gekoeld met bevroren appelstroop en ook elke 6u 2 paracetamol genomen, omdat ik merkte dat ik krampachtig aan het bewegen was en rare houdingen aannam. Dat hielp me wel om soepeler te bewegen en minder last ervan te hebben.
5 jaar geleden
18 dagen na de bevalling. geknipt en gescheurd. het gaat beter maar nog steeeds last. kan binnenshuis lopen. lang staan gaat niet. wandelingtje buitenshuus vandaag geprobeerd. na letterlijk 5 meter buiten gelopen te hebben moest ik weer terug vanwege dat vervelende zeurende zware gevoel daarbeneden. mijn meest binnenste hechting was al vrij snel losgegaan en daardoor staat de wond daar open. mn enige troost is dat de volgende er daardoor hopelijk makkelijk uitfloept😂
5 jaar geleden
Hier 28 januari bevallen en de hele *winterweek* geschaatst en gesleed met de oudste! Hoe slecht mijn zwangerschap ging hoe goed het herstel gaat🥰

5 jaar geleden
Ik ben nu 9 dagen geleden bevallen , bij mij hielp ( en helpt nog steeds ) veel rust , goed spoelen , en elke dag een uurtje zonder ondergoed op bed liggen ! Wel heb ik het uiterste knoopje waar veel spanning op stond door laten knippen , bood echt verlichting!
Gaat nu iedere dag een stukje beter ! Spoedig herstel gewenst 🍀