10 Reacties

6 jaar geleden

Zou eerst kijken wat er in de je pakket zit. En navragen bij de zorgverzekering

6 jaar geleden

Ik heb gisteren alles aangepast, betaal pas vanaf 1 januari 2021 de extra aanvullende verzekering. Ik zit bij ditzo en daar word als je aanvullend bent veel vergoed. Denk aan kraampakket, er word meebetaald met de kraamzorg, mamamatens ( pijnbestrijding bij bevallen) en nog meer.. neem even contact op met je zorgverzekeraar en vraag wat zij allemaal vergoeden met een aanvullende verzekering.
Hoi, normaal is de basis verzekering voldoende indien je thuis wilt/ gaat bevallen. Als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische indicatie dan moet je wel een bedrag betalen, tussen de 300 a 500 denk ik. Als je in het ziekenhuis moet bevallen omdat je onder behandeling bent bij een gynaecoloog dan is het medisch en is het niet betaald. Daarnaast betaal je wel je eigen bijdrage voor de kraam zorg. Je kan ook bij je verloskundige even horen, die kunnen je het beste inlichten.🙂 nog gefeliciteerd!

6 jaar geleden

Is het verstandig om dat gelijk te doen? Ben pas 6 wk nu

6 jaar geleden

Is het verstandig om dat gelijk te doen? Ben pas 6 wk nu
Ik ook, maar er in ieder geval naar kijken lijkt me niet verkeerd!

6 jaar geleden

Reactie op michelle.matala@gmail.com

Hoi, normaal is de basis verzekering voldoende indien je thuis wilt/ gaat b ...
Dankjewel, duidelijk! Ga ook inderdaad nog even contact opnemen met de zorgverzekeraar

6 jaar geleden

Ik heb CZ en daarbij kan je gedurende het jaar een extra pakket afsluiten (familiepakket). Dit omdat je nooit weet wanneer je zwanger raakt. Had gelijk even contact opgenomen met CZ om alles even na te vragen

6 jaar geleden

Ben je uiterekend in februari? Dan is het misschien voordeliger voor jou om "gewoon" te wachten tot eind december met omzetten van je verzekering. De reguliere echo's en eventueel medisch traject in het ziekenhuis zit allemaal in de basisverzekering. Kraamzorg en bevalling heb je waarschijnlijk toch pas in 2021 nodig.

6 jaar geleden

Ligt er idd aan waar je verzekerd bent, het is eind van het jaar wel verstandig je pakket aan te passen! Je kan contact met je verzekeraar opnemen en vragen welk pakket het beste is!

6 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap berekend dat je voor zo'n kraamzorg en bevallingsmodule minder kwijt bent dan je eigen bijdrage voor de kraamzorg alleen al.. dus ik zou voor 2021 idd lekker mn zorgverzekering aanpassen! Maar voor nu no worries hoor.. alles komt vanuit de basis :)