31 Reacties

5 jaar geleden

Ik moet het nog gaan uitzoeken, maar "verzeker" mij extra voor 15 euro bij het groene kruis ledenorganisatie. Je betaalt 15 euro voor 1 jaar en hebt dan velee voordelen. Kortingen bij veel bezienswaardigheden, dierentuinen etc., je kan er een douchekruk en dergelijke gratis huren, maar het belangrijkste is dat je het uitgebreide pakket kraamzorg uren krijgt indien dit nodig is! Dit is goedkoper om te doen dan maandelijks een aanvullende ver zekering.

5 jaar geleden

Ik heb zilverenkruis 3 sterren en is voor mij prima met vergoedingen. Mis je iets dan ?

5 jaar geleden

Reactie op ChickenANDnugget

Ik heb zilverenkruis 3 sterren en is voor mij prima met vergoedingen. Mis j ...
Ik heb nu het basispakket en 1 ster aanvullend, ik moet hem nog aanpassen. Ik twijfel alleen waar ik voordeliger uitkom, en gewoon het grootste gedeelte vergoed wordt met betrekking tot mn zwangerschap en kraamzorg. Ook hoe het weer omhoog gaat!

5 jaar geleden

Ja ik blijf bij zilverenkruis omdat er ook hoge fysio behandelingen inzitten (27) en ik heb al sinds week 11 last van mijn bekken dus die komen goed uit. Vorig jaar waren dat de meeste voor die prijs per maand. Daarnaast kan ik vrij in ziekenhuis bevallen zonder kosten, krijg ik buiten eigen bijdrage Kraamzorg vergoed, een kraam pakket, 75 euro voor borst kolf en 80 euro voor lactatiekundige

5 jaar geleden

Ik twijfel... ik zit nu bij zilveren kruis aanvullend 1 ster. Als ik naar 2 ster ga betaal ik 11 euro per maand meer. Maar ik weet niet of ik dan "voordeliger" uit kom. Ik wil namelijk sowieso in het geboortecentrum bevallen (zonder medische indicatie), thuis is geen optie.

5 jaar geleden

Ik heb VGZ ruime keuze + aanvullend best. Daarmee worden alle ziekenhuiskosten & kraamhulp kosten vergoed. Zelfs de eigen bijdrage. Het is wel een behoorlijk dure verzekering, maar via United Consumers spaar je iedere maand 10 procent van je maandbedrag.

5 jaar geleden

Ik zit ook bij zilveren kruis aanvullend 2 sterren. Pas nog telefonisch contact met ze gehad of dat goed is en waar ik evt op moet letten. Voor nu staat het goed. Als de nieuwe polis beschikbaar is moet ik die even nakijken maar als ik er niet uitkom kan ik ze altijd bellen. Ik ga vanwege medische indicatie in het zkh bevallen.

5 jaar geleden

Reactie op S-R-

Ik heb VGZ ruime keuze + aanvullend best. Daarmee worden alle ziekenhuiskos ...
Ik heb indd ook daar naar gekeken maar hemel wat een maandbedrag dan ineens... ik vond het echt te gek... 🙈

5 jaar geleden

Even een tip voor als je nu duurder gaat verzekeren. Je kan dan vaak meer declareren. En kan je dus vaak hamsteren. Denk aan anticonceptie?bij mij wordt het vergoed. Als je het gaat gebruiken sla dan gelijk voor 12 maanden in ;) ook had ik mezelf getrakteerd op een nieuwe bril, pedicure (aangezien ik de laatste maand al moeite had met schoenen aan trekken). Maak dus even flink gebruik van het feit dat je een uitgebreider pakket hebt. Zou zonde zijn want je betaald er wel voor 😉

5 jaar geleden

Kan je trouwens überhaupt van zorgverzekering wisselen als je zwanger bent? Dacht zoiets te hebben gelezen

5 jaar geleden

Reactie op ISoofG

Kan je trouwens überhaupt van zorgverzekering wisselen als je zwanger bent? ...
Nee, maar de meeste van ons die nu zwanger zijn 24 weken of minder bevallen in het nieuwe jaar. Dus dan kan je wisselen :)

5 jaar geleden

Reactie op ChickenANDnugget

Ja ik blijf bij zilverenkruis omdat er ook hoge fysio behandelingen inzitte ...
Ik had precies hetzelfde wat betreft fysio en bevallen. Daarnaast een aantal extra aanvullende vergoedingen waardoor je geen omkijken hebt. Leek mij prettig om geen verassingen te hebben na de bevalling. De focus ligt toch even op wat anders. Maar ik beval pas in het nieuwe jaar dus zal mij eind dit jaar weer verdiepen 😅

5 jaar geleden

Reactie op ISoofG

Kan je trouwens überhaupt van zorgverzekering wisselen als je zwanger bent? ...
Niet van zorgverzekering zelf, maar binnen je eigen zorgverzekering kan je vaak wel een uitgebreider pakket nemen. Dit is iig bij CZ het geval.

5 jaar geleden

Ik was laatst ook aan het kijken en las dat bij de Hema zorgverzekering (aanvullend 3) je de eigen bijdrage voor kraamzorg én ziekenhuis/geboortehuis bevalling (zonder medische noodzaak) vergoed krijgt plus nog 200€ voor een borstkolf. Zag dat dit bij veel andere aanvullende verzekeringen 80€ is, dus dat is best veel! Fijn dat wij iig de keuze hebben :)

5 jaar geleden

Ik heb cz collectief plus met o.a. fysio en brilvergoeding. Daarnaast hebben wij altijd een potje voor eigen bijdrage en eigen risico. Let op eigen bijdrage kan je ook soms bij de belasting indienen ligt aan je inkomen vanaf je wat eventueel terug krijgt.

5 jaar geleden

Hoi dames ik werk zelf bij cz op de afdeling financiën dus ik sta wat verder van de pakketten af maar kan er wel wat over vertellen wat cz betreft Tip 1 wacht even op de nieuwe polissen, dit is medio november 2020 Tip 2: bij cz kun je ongeacht of je een aanvullende verzekering hebt of niet deze “up graden” naar een gezinnen pakket hier heb je de meest uitgebreide vergoedingen voor, voor en tijdens de bevalling denk aan zkh bevalling, kraamzorg, zwangerschapscursus etc Tip 3 je kunt dat pakket per maand aan laten zetten je betaald hier echter wel het gehele jaar voor want je kon het iig in 2020 niet tussentijds stopzetten Tip 4 denk goed na wat je wel en niet uitgebreid verzekerd wil hebben omdat je vaak maar een deel vergoed krijgt. En deze aanvulling behoorlijk aan de prijs is wat er maandelijks bijkomt Tip 5 vraag nadat de polissen bekend zijn even om advies bij het team geboortezorg zij kunnen je de exacte vergoeding vertellen Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Mocht er iets verandert zijn of ontbreken weet dan nogmaals dat ik buiten de afdelingen die met verzekerde te maken heb Succes in ieders zoektocht

5 jaar geleden

Reactie op @Ilse

Hoi dames ik werk zelf bij cz op de afdeling financiën dus ik sta wat verde ...
Werkzaam ben *

5 jaar geleden

Kan iemand mij helpen? Ik ben in dubio. Ik ben nu best heel slecht verzekerd, gewoon basis niks er op of er aan omdat ik nog niet verwachtte dit jaar zwanger te raken 🤭. Ik stap eigenlijk elk jaar wel over van zorgverzekering en bekijk dan weer wat ik denk dat nodig is.. Nu ben ik uitgerekend op 22 februari 2021, en wil ik sowiesó overstappen weer om straks wat beter verzekerd te zijn voor de kleine en mezelf. Want het is zo dat de kleine met mij verzekerd is toch? Dan.. moet ik alle “poespas” toevoegen aan een zorgverzekering, denkend aan ziekenhuisbevalling (voorkeur), kraamzorg etc. Ik vraag dit, omdat de zorgverzekering uiteraard met dit in het pakket erg omhoog schiet en je maandelijks het hele jaar je blauw betaald. Kan je niet beter gewoon dit uit je pakket laten? Want eenmaal je eigen risico er door heen, betekend geen andere kosten meer... Zie ik dit heel zwart wit?🥴🙈 wie helpt mij?

5 jaar geleden

Toevallig heb ik het vandaag uitgezocht. En omdat ik in het zh wil bevallen ga ik per 1-1-2021 wel overstappen van aanvullend pakket. Ga met de huidige prijzen €10 per maand meer betalen maar levert bijna €500 aan extra vergoeding op. Dat vond ik voor mijn wensen wel echt de moeite waard.

5 jaar geleden

Reactie op xkimmyh

Kan iemand mij helpen? Ik ben in dubio. Ik ben nu best heel slecht verzek ...
Volgens mij is er voor een ziekenhuis bevalling en kraamzorg geen eigen risico maar een eigen bijdrage. Dus je eigen risico behoud je gewoon, ik weet niet hoeveel je nu betaald. Maar ik ben nu verzekerd bij cz en betaal nu 140 euro ong, ik wil me laten verzekeren naar ‘gezinnen’, betaal dan maar 30 euro meer en word de kraamzorg helemaal vergoed en de eigen bijdrage ook van een bevalling in het geboortecentrum. Anders moet ik per uur voor kraamzorg 4,50 betalen, ben maar alleenstaand dus die is er wel aardig wat uur denk ik. En eigen bijdrage in het geboortecentrum waar ik wou bevallen is rond de 350 euro dacht ik bij ikazia. Ben dus goedkoper uit met die 30 euro meer per maand. Maaaar ik ben geen expert 😂😳