23 Reacties

6 jaar geleden

Hoi, ik ben ook zwanger van de 3e! Oudste is dan bijna 8 en jongste 5,5. Ik heb me voorgenomen om juist van alles extra te genieten. Juist omdat de oudste twee veel zelf kunnen denk ik dat ik minder stress heb als bij 2e. Eerste 6 maanden konden mijn kids nog overal slapen maar daarna wel iets meer gebonden. Ik denk dat ik iets makkelijk ben nu maar ben ook benieuwd hoe het straks echt is. Ik hoop dat de baby straks wat meer gewend is aan geluiden dan de 1e en dan hopelijk overal doorheen slaapt haha.

6 jaar geleden

Hallo, ik ben ook zwanger van de derde momenteel. De oudste is nog geen 4jr als de jongste straks geboren wordt, de middelste is dan 1,5jr. Toch wel spannend zo, 3 kindjes onder de 4jr. Ondanks dat het een bewuste keuze was om de kids ‘kort op elkaar’ te hebben. Het zullen even tropenjaren worden, maar wat zijn die jaren op ons leven? Het vliegt voorbij.. Daarnaast begrijp ik van veel mensen met 3 kids, dat zo’n derde makkelijk ‘mee’ gaat in het geheel.

6 jaar geleden

Reactie op Livap

Hoi, ik ben ook zwanger van de 3e! Oudste is dan bijna 8 en jongste 5,5. Ik ...
Ah ja dat dus! Hier dezelfde leeftijden. Je kunt moeilijk na schooltijd steeds zeggen dat ze niet mogen spelen of niet boven mogen spelen. Vind dat echt wel een dingetje merk ik (nu pas😂). het is super welkom maar vind het dus ook wel erg spannend. Lijkt me ook heerlijk idd om als ze naar school zijn alle tijd te hebben. Wel na het spitsuur van naar school brengen. Er zijn meer moeders die het doen dus het moet vast lukken!

6 jaar geleden

Reactie op meisje

Hallo, ik ben ook zwanger van de derde momenteel. De oudste is nog geen 4jr ...
Het vliegt zeker voorbij! Bij ons alle kids naar school, dan denk je ook: waar is de tijd! Dus dit zal ook vast voorbij vliegen. De leuke en minder leuke momenten. Maar kan je ook zeggen dat het steeds makkelijker wordt naarmate ze ouder worden. De rust komt weer terug. (Tenzij je dan voor een 4e gaat ☺️)

6 jaar geleden

Reactie op Babywish3

Het vliegt zeker voorbij! Bij ons alle kids naar school, dan denk je ook: w ...
Hahaha. Ik denk dat ik lichtelijk in paniek zou raken als er een 4e op komst zou zijn 😅 nee nee, ik geloof dat we het bij 3 gaan houden 😉

6 jaar geleden

Wat leuk! Onze jongste is ook 5.5 als de derde komt. De oudste is dan 7.5. Hier vragen ze elke week wel om een broertje of zusje dus zij willen het graag. Ze weten het nog niet. Ik kijk ook erg uit naar de tijd dat zij op school zijn en de kleine lekker thuis. Bij nr 2 was ik al een stuk makkelijker ik denk bij 3 zometeen nog meer.
Ik vindt het ook allemaal spannend, me oudste wordt in februari 10, ik ben ook in deze maand uitgerekend. De jongste wordt dan bijna 6. Veel doen ze al zelf dus dag komt wel goed denk ik maar hoe verdeel je de aandacht? Hun hebben nu beide een eigen Kamer maar dag moet helaas veranderen, Ben bang dat ze toch niet zo Enthousiast zullen zijn

6 jaar geleden

Hoi hoi, hier is ook een derde op komst. 2 grote broers van wanneer hij of zij geboren gaat worden dan 9 en 7 jaar. Omdat ik gescheiden ben van de vader en inmiddels hertrouwd hebben we samen 5 kinderen. 2 kinderen van hem zijn dan 16 en 29. Ik kan nog steeds niet wennen aan het idee dat ik zwanger ben. Ik ben ook juist afgevallen overal, ook mijn buik. De twee kinderen van mijn nieuwe man weten het en waren dolblij! De kinderen van mij weten het nog niet maar dat gaat niet lang meer duren. Ik weet dat mijn oudste van nu nog 8 mij al jaren lang smeekt om en zusje. Als het een broertje is dan gooit hij het in de prullenbak zegt ie. 😨😨😨 Dus ik hoop op een meisje, dat was altijd al mijn wens en dan weet ik ook zeker dat hij ook blij is.😚 Hoe mijn jongste gaat reageren vind ik erg spannend. Hij vind normaal alles wel ok maar als hij iets niet ok vindt gaat hij zijn mening niet veranderen. Erg koppig. Dat gebonden zijn,.. tja. Ik heb daar nooit een hekel aan gehad maar juist enorm van genoten. Aangezien alle andere kinderen al zelfstandig genoeg zijn om zich te douchen, kleden, kamer opruimen, eten etc ben ik heel blij dat ik weer mag gaan zorgen 100procent hahaha Ik kijk daar enorm naar uit. Gewoon positief blijven meid, zie het als een zegen dat je weer een hummeltje hebt die compleet afhankelijk is van mama.🥰

6 jaar geleden

Hey, Ik ben zwanger van mijn eerste kindje maar mijn mama heeft er wel 7 grootgebracht na 6 kindjes is ze gescheiden en als de jongste toen 8 jaar was had ze met haar nieuwe man nog een zoontje gekregen ik was toen 12jaar en vond het echt geweldig om nog een klein broertje bij te krijgen. Ons mama was onthaalmoeder dus was zo altijd thuis voor ons maar zat dus wel 24 op 24 en 7dagen op 7 tussen kindjes en genoot hier echt van zelf ga ik het wel bij 2 of 3 kindjes houden denk ik Veel succes althans en alles komt wel goed😃

6 jaar geleden

Reactie op Babywish3

Ah ja dat dus! Hier dezelfde leeftijden. Je kunt moeilijk na schooltijd ste ...
Ja vind ik ook spannend. Maar denk dat de baby af en toe pech heeft. Zou ook niet altijd nee tegen de oudste twee willen zeggen. En wil proberen om de baby meer te gaan dragen in draagzak, volgens mij makkelijker meenemen dan, hoef je niet elke keer die wagen uit de auto te halen. Maar wat je zegt er zijn er meer die het doen dus komt vast goed!

6 jaar geleden

Reactie op Juudje88

Wat leuk! Onze jongste is ook 5.5 als de derde komt. De oudste is dan 7.5. ...
Leuk!! Hier wil de oudste geen baby want dan wordt t veel te druk en moet ze nóg meer zelf gaan doen, zei ze pas 🤣🤣 toen bedacht mijn zoontje (nr 2) zich ook ineens. (Ze weten het nog niet maar vraag wel eens of ze het leuk zouden vinden)

6 jaar geleden

Wat goed om al jullie reacties te lezen en te zien dat ik niet de enige ben! Blijf het ook gewoon heel spannend vinden. Ook al wat miskramen gehad dus alles komt misschien even in 1 keer op me af. Fijn in ieder geval om te kunnen schrijven en lezen wat anderen meemaken!

6 jaar geleden

Hoi :) Hier ook zwanger van derde kindje! We hebben al twee jongens van 2 en bijna 4, heb ook twee stiefkinderen van 11 en 17 fulltime, dus wordt een drukke boel! Ik denk dat vooral je week proberen voor te bereiden je rust zal geven. Niet al te veel aan vasthouden want vaak veranderd veel last minute. Maar de week planning qua eten, wanneer doe je het huishouden, betrek oudere kinderen bij het huishouden. Als jij even druk bezig bent met de baby kun je alvast leuke dingen klaar leggen voor de andere kindjes om mee te spelen of te lezen of te doen. Maar vooral vertrouwen op jezelf, youve got this! Als je twee kan, kan je ook drie :) Oja, probeer ook af en toe 1 op 1 tijd in te plannen met de kinderen. En waar en wanneer dat kan, te betrekken bij de zwangerschap en voorbereiding op de baby. Xxxxx

6 jaar geleden

Hier ook een 3de kindje op komst heb een dochtertje van 3 en een zoontje van 1. Deze zwangerschap was niet helemaal gepland dus vind het ook allemaal heel erg spannend... ook vooral hoe het allemaal geregeld moet worden....

6 jaar geleden

Hier ook derde kindje op komst. Wel nog kleinere kindjes. 2 zoontjes van 4,5 en 2 jaar. Bewust gekozen om niet te lang te wachten omdat je anders inderdaad alles opnieuw moet doen. Maar dat zal wel lukken he, ze worden zooo snel groot.

6 jaar geleden

Reactie op Napobaby

Hoi :) Hier ook zwanger van derde kindje! We hebben al twee jongens van 2 ...
Thanks! Vind het soms nog heel onwerkelijk om weer in de luiers te zitten na 3 jaar. Maar voordeel is inderdaad dat ik ze kan betrekken en om hulp kan vragen. Benieuwd hoe de 1 op 1 tijd gaat zijn.

6 jaar geleden

Reactie op XsammytjeX

Hier ook een 3de kindje op komst heb een dochtertje van 3 en een zoontje va ...
Oh zo’n ongeplande grote verandering is heftig. Geef al je emoties de ruimte 😘 Ik heb er bewust voor gekozen en ook ik denk dus: ieks hoe moet dat straks allemaal?!

6 jaar geleden

Reactie op 3littleducklings

Hier ook derde kindje op komst. Wel nog kleinere kindjes. 2 zoontjes van 4, ...
Ook leuk als ze dichter op elkaar zitten qua leeftijd. Wij beginnen inderdaad weer opnieuw. Wat je zegt, het gaat zo snel. Die eerste 1,5 jaar vonden wij het pittigste. Als ze dan eenmaal meer zelf spelen en steeds meer kunnen wordt het makkelijker.

6 jaar geleden

Hier ook zwanger van de derde. Oudtste hier is 6 en jongste 3,5. We hebben hier papa en mama dagen. Oudste gaat vaak wat met papa doen iets wat niet kan met de jongste. En met de jongste andersom natuurlijk. Ik doe dit ook. Dit blijven we natuurlijk doen als de derde er is. Vind het belangrijk dat de kinderen niet het gevoel krijgen dat er dingen niet meer kunnen omdat er een baby bij is. Ze kijken er beide naar uit. Ze willen vaak filmpje zien hoe de baby er nu uit ziet. Jongste is gek van monsters en dat soort dingen. Die vond het geweldig dat ik liet zien dat hij nu op een klein " monstertje " leek. 🤣

6 jaar geleden

En als de derde er is zitten ze in groep 1 en groep 3. Dus dan is het makkelijk in die tijd huishouden etc.