29 Reacties

6 jaar geleden

Ik net mij 3e miskraam gehad op jaar de huisarts voor een bloedtest

6 jaar geleden

Lijkt mijn verhaal wel. Ik heb precies dezelfde afwijking. Kwamen we ook achter na 2 miskramen en onderzoek. Daarna ook iedere dag fragmin gespoten en een gezonde jongen op de wereld gezet. Ik spuit trouwens in mijn bovenbeen. Maar pas na de intake?!?

6 jaar geleden

Ik heb ook een stollingsafwijking. Na veel onderzoeken in diverse medische zkh geen verklaring voor. Slik al meer dan 10 jaar bloedverdunners. Tijdens 1ste zwangerschap 9 maanden fraxodi, fragmin en fraxiparine gespoten. Afgewisseld wegen allergie ervoor. Nu met 4 weken weer begonnen met fraxodi. Krijg idd ook blauwe plekken in mijn buik.. maar mag evt afwisselen met bovenbeen. Kijken tot hoelang ik prikken volhoud. Anders halverwege over op de tabeletten en dan laatste trimester weer op spuiten... ben bij de 1ste ingeleid om zo te voorkomen dat ik injectie heb gehad op de dag van bevalling. Bij de 1ste heel veel bloed verloren tijdens de bevalling.

6 jaar geleden

Hier ook bloedverdunners en straks bij de eerst hartactiviteit moet ik ook fraxiparine gaan spuiten. Bij mij kwam het aan het licht na meerdere miskramen. Ik blijk het Antifosfolipiden syndroom te hebben. Het is een auto-immuunziekte en kenmerkt zich door bepaalde afwijkingen in het bloed, waardoor trombose kan ontstaan. En er kunnen vaker complicaties in de zwangerschap ontstaan, zoals herhaalde miskramen, vroeg geboorte enzo. Hierna mag ik ook niet meer aan de pil. Omdat deze ook grote kans geeft op trombose. Gelukkig het spuiten wel gewend na onze ivf trajecten.

6 jaar geleden

Ik heb dat helaas ook. Ik prik nu 1x per dag en mijn buik zit vol met blauwe plekken

6 jaar geleden

Hier hetzelfde. Wel een verleden met trombose dus weet al 13 jaar dat ik Factor V Leiden heb. Ben al sinds december ‘onder behandeling’ bij gynaecoloog en internist zodat medicatie vanaf begin goed wordt ingesteld. Afgelopen maandag positieve test gehad en nu dus zwanger (4w1d) van eerste kindje. Althans dat hopen we, aangezien ik woensdag beetje oud bloedverlies (zonder krampen) had. Zo spannend en onzeker allemaal. Heb nu 5x Fragmin gespoten en vooral op de buik ook echt blauwe plekken, benen vallen mee. Vraag me af hoe ik dit 9 maanden ga volhouden. Wel ‘fijn’ dat er ook best wat andere dames zijn die hetzelfde beleven. Vind het zelf toch wel anders dan lekker onbezonnen zwanger zijn.

6 jaar geleden

Ik moet ook fraxiparine gebruiken inderdaad ivm trombosebeen in verleden

6 jaar geleden

Mijn schoonzus heeft precies hetzelfde gehad. Daarna een gezonde dochter gekregen van 3500 kilo

6 jaar geleden

Ik maak me het meeste zorgen om het bevallen. Lees hier idd dat iemand is ingeleid om te voorkomen dat er op de dag van bevallen bloedverdunners gespoten zijn.. Zelf krijg ik in laatste trimester een andere dosis, waardoor ik 2x per dag minder eenheden spuit & her dus sneller ‘uit mn bloed is’ mocht de bevalling beginnen.

6 jaar geleden

Goedenavond mama’s, Ik gebruikte (met kinderwens tot de dag van bevalling, ruim 2 jaar gespoten) en gebruik nu ook weer Fragmin. Ik zag tegen de bevalling op en het eventuele bloedverlies. Wij hebben vroegtijdig contact opgenomen met het ziekenhuis en besloten om de dosis Fragmin niet te zetten en zijn direct naar het ziekenhuis te gaan. Uiteindelijk heb ik een spoedkeizersnee gehad en heb ik heel weinig bloedverlies gehad. Volgende week eerste echo 🤞🏻🍀 Wat mij hielp tegen zwelling en blauwe plekken is het van te voren koelen met een koelelement. Fijne avond! 👋🏻

6 jaar geleden

Reactie op DianneE

Goedenavond mama’s, Ik gebruikte (met kinderwens tot de dag van bevalling, ...
Ooh jeetje! Verder wel een goede zwangerschap gehad dus? En bedoel je met ‘vroegtijdig’ dat je meteen belde toen je eerste weeën kreeg? Ik vind dat bevallen met bloedverdunners dus vooral een eng idee.

6 jaar geleden

Reactie op boekie

Ooh jeetje! Verder wel een goede zwangerschap gehad dus? En bedoel je met ‘ ...
Pittige zwangerschap, maar dat had niets met bloedverdunners te maken. Toen ik door had dat ik weeën had hebben wij direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Was rond 22 uur ‘s avonds en vlak voor het slapen gaan zou ik de spuit zetten. En ga het gesprek vooral aan dat je het spannend vindt. Heb ik ook gedaan, in overleg is er veel mogelijk.

6 jaar geleden

Reactie op boekie

Ik maak me het meeste zorgen om het bevallen. Lees hier idd dat iemand is i ...
Je zorgen bespreken met de vk en gyneacoloog. Het licht er ook aan hoe hoog je dosis is. Ik weet ook niet hoe deze bevalling gaat lopen en of ik weer word ingeleid. Bij mijn eerste begonnen nl vanaf week 35 al flinke hard buiken met af en toe eens een weë, vandaar met stipt 39 ingeleid om te voorkomen dat het spontaan zou komen en net een injectie zou hebben geplaats. Ik injecteer ook nog eens sochtends vroeg. En had ook aangegeven dat ik bang was om veel bloed te verliezen met de hoge dosering. Gewoon je angst uiteten naar je artsen. Die hebben wel meer vrouwen begeleid die bloedverdunners gebruiken😊😊

6 jaar geleden

Ik net mij 3e miskraam gehad op jaar de huisarts voor een bloedtest
Wat naar, sterkte

6 jaar geleden

Ik ben begonnen met spuiten na de positieve test en ik moet hiermee doorgaan tot het einde. Ik hoop echt dat het nu ook helpt tegen opnieuw een miskraam want daar ben ik nu het bangst voor. Over 2,5 week krijg ik bij 9 weken eindelijk een echo. Brandt het bij jullie ook zo als je de spuit zet en vlak daarna? De bevalling daar zie ik wel tegenop aangezien je geen ruggenprik mag binnen 24 uur na de laatste spuit. Bij mijn eerste had ik een weeënstorm dus die ruggenprik was erg welkom. Aan de andere kant, de eerste bevalling ging vrij snel en ze zeggen dat een tweede nog sneller gaat (dat hoop ik dan maar).

6 jaar geleden

Reactie op Miek_

Ik ben begonnen met spuiten na de positieve test en ik moet hiermee doorgaa ...
Bij mij brand het ook na het spuiten, en al paar dagen aanhoudende jeuk rondom navel. Ooh spannend! Hopen dat alles goed is bij 9 weken 😊😊

6 jaar geleden

Ik heb echt net ontdekt dat ik bijna 4 weken zwanger ben. Ik heb factor v leiden en een longembolie gehad. Maandag gelijk maar even contact opnemen met de arts als ik dit zo lees... veel sterkte en geluk allemaal!

6 jaar geleden

Hebben jullie ook zo een last van jeuk en roodheid? Ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Op de foto lijkt het minder rood maar is ook steeds verdikt op de verschillende injectie plaatsen

5 jaar geleden

Nee, gelukkig niet. Alleen blauwe plekken maar die krijg ik ook niet altijd.

5 jaar geleden

Hoi! Ik ben gisteren begonnen met fraxi spuiten. Na mijn vorige zwangerschap kwamen ze erachter dat ik factor V Leiden heb. Zeer waarschijnlijk daardoor dus een vroeggeboorte van onze zoon aangezien de placenta vol met infarcten en trombose zat. Ik vind het erg spannend want ik moet ook door met de carbasalaatcalcium ( zakjes met poeder, bloedverdunners). Angst voor de bevalling heb ik niet maar ik moet dan ook nog even!! Groetjes