88 Reacties
5 jaar geleden
Pfff.. wat een gedoe. Ik moet maandag om te prikken voor suiker😒 succes met alles! 💪🏼
5 jaar geleden
huhhhhhh wat is er hoog aan.. ik had een uitslag ;
7.3 na ontbijt.
6.0 na lunch.
en ze zeggen dat ik ook naar een diëtist moet, terwijl op google nog hoger staat als je zwangerschapsdiabetes heb..
vind het allemaal super vaag ik begrijp ook niet waar ze mee bezig zijn..
5 jaar geleden
Ik had nuchter 0.1 te hoog en na drankje 0.5 te hoog.
Vanuit poli gyn afgesproken dat ik 1 x per week prik 4 x daags.
Moet ook naar dietiek. Die hebben een schema gestuurd om aan te houden met eten en een schema om in te vullen wat je eet zodat ze kunnen kijken of je wel goed eet ivm suikerverspreiding.
5 jaar geleden
Ik snap hier ook niks van hier word nuchter onder 5.3 gehouden en 2 uur na drankje onder 7.8, dan zit je goed. Ik zat op beide op precies het limiet en prik nu ook 4x per dag tot de afspraak met internist.
5 jaar geleden
https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/heb-ik-diabetes/wat-zijn-normale-bloedsuikerwaarden
Volgens het diabetes fonds moet je nuchter onder de 6.1 prikken om als "goed/normaal" bestempeld te worden... 5.2 zou dus helemaal binnen de norm moeten vallen... ik zou als ik jou was vragen naar een diabetes verpleegkundige gestuurd te worden, ipv (of als toevoeging op) een diëtist.
5 jaar geleden
Ik ben niet geweest naar de afspraak van de suikertest om de volgende reden
1) bij de zwangerschap van me zoontje is er NOOIT over een suikertest gesproken ( ze verzinnen ieder jaar iets nieuws )
2) ik heb een gastric bypass en ik kan hééél ziek worden “suiker aanval” krijgen bij het innemen van dit drankje
3) vertrouw die Corona in de ziekenhuizen niet
Ik laat wel bloed prikken en dat controleren, daar zien ze het wel als ik diabetes heb.
5 jaar geleden
🤷🏻♀️ erg variërend allemaal. Ik ben ook weer getest voor de 2e keer deze zwangerschap.
Nuchter 4.3
Na 1 uur 7.5
Na 2 uur 5.8
En ik ben ‘door de keuring’, en heb dus geen zwangerschapsdiabetes
5 jaar geleden
Dames, als je precies op de grens zit van wat nog nét okay is dan is het natuurlijk niet helemaal prima of normaal 😬 Want je kunt er beter een flink stuk onder zitten. Ze nemen dan liever het zekere voor het onzekere en houden je onder controle en zetten je op een dieet zodat het zeker niet ernstiger wordt. Zwangerschapsdiabetes kan echt wel heftige gevolgen hebben voor jou en en je baby ook voor de rest van je leven. Ze doen dit niet om jullie te pesten 😓 Je kunt als je het er niet mee eens bent dan beter ergens van een medisch professional een second opinion vragen dan hier op een forum want natuurlijk is iedereen hier teleurgesteld in haar eigen diagnose. Het is natuurlijk schrikken en een tegenvaller maar better safe than sorry toch?
Ik zit in precies dezelfde situatie, moet ook komende week terugkomen voor een opvolgtest want mijn waarde was ook ietsje verhoogd. Verder geen overgewicht en ik eet al super gezond, kan alleen al maanden niet veel bewegen vanwege bekken-/buikpijn en overmatige oefenweeën 😔 Ik hoop echt enorm dat ik niet ook nog insuline moet gaan spuiten aangezien ik ook al 1x per dag preventief bloedverdunners in m’n buik moet injecteren 😓😬 Maar als ik het doktersadvies krijg om het te doen, dan moet het maar 😔 Veel succes allemaal hopelijk valt het mee en het is sowieso allemaal maar tijdelijk ❤️
5 jaar geleden
Reactie op FireFlower
Sorry maar dit klopt dus niet met zwangerschapssuikerziekte.... je waardes moet onder 5,1 nuchter zijn en na eten 7,8. Deze afspraken zijn er niet voor niks. Je wordt naar een diëtiste gestuurd omdat de waardes niet heel hoog zijn en je dit met eten kunt verhelpen.
5 jaar geleden
Ik heb het suiker drankje ook gehad en ik vind het namelijk alleen maar goed dat ze het doen.
Ik heb ook nu diabetes en moet voor 4 dagen 4x daags me suiker gaan meten en ik ben er wel wat van geschrokken van me waardes.
Vanavond voor het eerst gedaan en die was 11.4 dus best wel hoog vind ik zelf. Met de test was de uitslag 8.2
5 jaar geleden
Reactie op Nadine18994
Ik ben niet geweest naar de afspraak van de suikertest om de volgende rede ...
😔😕😔😕 niet slim dit meid! Zo wantrouwend naar je medische hulpverleners, denk er alsjeblieft nog eens over na of praat erover met je vk of dokter. Ze doen die test juist om het vroeg te kunnen zien zodat je met dieet of oefeningen erger kunt voorkomen. En jouw dokter weet heus wel of het nav jouw gastric bypass verantwoord is om de test te doen of niet...
5 jaar geleden
Huh dit is wel heel raar hoor. @kiki088
Ik heb de test ook gehad en mijn waardes waren, nuchter: 4.7 Na 1 uur:6.6 en na 2 uur: 5,8 en mijn waardes waren volgens de verloskundige perfect . Ik heb zelf overgewicht en de waardes waren gewoon goed en heb geen zwangerschapdiabetes. Ik zou dit wel even navragen hoor
5 jaar geleden
😔😕😔😕 niet slim dit meid! Zo wantrouwend naar je medische hulpverleners, ...
Ik heb het daar uiteraard over gehad, en ze zei dat
Ik het beter indd niet kan doen met dat suikerdrankje. Ivm suiker shok ( dat is ook niet gezond voor mezelf en baby ) . Ik moet wel & dat laat ik wel doen -> bloed prikken nuchter en dan na het onrbijt ( dan hoef ik dat drankje niet te doen) en ik kan dat bij de huisarts laten doen.
5 jaar geleden
Reactie op Nadine18994
Ik heb het daar uiteraard over gehad, en ze zei dat
Ik het beter indd niet ...
Okay gelukkig 🙂