15 Reacties
6 maanden geleden
Als er verder niks is verandett, denk ik dat het middagdutje te lang is. Vroeg wakker = vroeg moe = slaapt middag lang, dan zit je in een vicieuze cirkel en houd je een lang middagdutje in stand. Ik zou toch proberen om een korter middagdut aan te bieden, 1u15min? 1u? Hou dit eens een paar dagen aan en kijk wat er dan gebeurd.. gemiddeld gezien slaapt een kind van deze leeftijd in totaal 13u op een dag, als je een lang middagdutje laat doen, is het logisch dat hij in de nacht minder behoefte heeft aan slaap (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
6 maanden geleden
Reactie op JustElles
Hoelang slaapt hij nu 1,5u in de middag?
Meestal duurt het wel even (meer d ...
Heb het denk ik een dag of vijf gedaan. Maar toen werden de nachten onrustiger, weer wakker s nachts en dus zo belachelijk vroeg..Nu laat ik m weer twee uur slapen en is hij weer om half 6 wakker.
We zijn de afgelopen weken ook verhuisd , hij krijgt over 2,5 mnd een zusje wat hij steeds beter snapt en hij begint een hoop te praten. Dus ergens denk ik dat hij daar druk mee is. Maar een klein beetje moedeloos word ik wel van die korte nachten 😅.
6 maanden geleden
Reactie op Hi_10
Heb het denk ik een dag of vijf gedaan. Maar toen werden de nachten onrusti ...
Dan speelt er wel een hoop bij jullie wat het zou kunnen verklaren.
Zijn kamer is ook donker genoeg?
Ik zit nog aan een slaapwekker te denken, misschien is dat nog wat?
Maar snap dat het vermoeiend is hoor!! Helemaal als je zwanger bent, je wilt gewoon slaaaapen haha
6 maanden geleden
Reactie op JustElles
Dan speelt er wel een hoop bij jullie wat het zou kunnen verklaren.
Zijn k ...
Zijn nieuwe kamer is niet donker genoeg! Daar kan ik wel eens mee aan de klus gaan.. En een slaapwekker heb ik al in huis, dus die kan ik ook gaan installeren.
Dankjewel voor het mee denken😊!
6 maanden geleden
Reactie op Hi_10
Zijn nieuwe kamer is niet donker genoeg! Daar kan ik wel eens mee aan de kl ...
Graag gedaan, hopelijk levert het ook wat op🤞
Bij de action heb je trouwens voor een prikkie super lelijke (haha) zwarte gordijnen.
Misschien is dit wat?
https://www.action.com/nl-nl/p/2559668/studio-home-kant-en-klaar-verduisterend-gordijn/
Zo grappig hoe we dan allemaal prachtige baby's kamers maken met passende beige gordijnen. En dat je er dan naderhand achterkomt, dat het helemaal niet praktisch is. Heb ik mij ook schuldig aan gemaakt.
Nu hangen deze "prachtige" action gordijnen hier ook gewoon 🤣 en het werkt!
6 maanden geleden
Hier hetzelfde! Heb van de week een badhanddoek voor het raam gehangen 😂 had even geen andere optie en het is nu pikkedonker. Meteen de volgende ochtend uitgeslapen en vanochtend zelfs tot half 9! Hopelijk gaat het bij jou ook helpen.
6 maanden geleden
Ik zou eens proberen hm juist wat eerder naar bed te brengen ‘s avonds. 18:45/19 uur in bed