21 Reacties

één jaar geleden

Oh en we geven trouwens gewoon halfvolle melk ook snachts.

één jaar geleden

Ons Zoontje heeft tot ongeveer 13 maanden nachtfles gehad. Hij dronk ruim 200 ml. Hij is een goeie eter en drinker overdag. Nu net weer een weekje dat hij weer komt voor een nachtfles. Dit heeft te maken met zijn 14 maanden vaccinaties🫠. Wij hebben er nooit moeilijk over gedaan dat hij kwam en of nu weer komt. Hij heeft dit kennelijk nodig. Kindjes geven zelf goed aan wanneer ze er klaar mee zijn en zullen uiteindelijk doorslapen. Dit heeft het CB ook tegen ons gezegt. Wat je ook zult doen, je doet het als ouders goed. Je zal merken dat je veel verschillende reacties zult ontvangen hier. 1 tip volg je eigen intuïtie, deze zal goed zijn en niks is fout! Ik ken jou kindje niet, dus zal ik je geen advies geven wat goed is voor je kindje of waar je goed aan doet😊 * Ons zoontje krijgt volle melk

één jaar geleden

Hier ineens weer een meisje van 15 maanden die na haar avondfles weer wakker wordt en nog wat melk wil (geeft zich anders niet neer) hierbij wel bang voor gewenning. Maar ws ook nodig icm sprongetje?

één jaar geleden

Ik ben geswitched naar gewoon lauw warm water ivm tandbederf. Maar ik heb ook een mondademer dus ik snap wel dat hij dorst heeft hehehe

één jaar geleden

Als ze overdag goed eet zou ik er mee stoppen. Ze is eraan gewend. Dat is waarom ze denk nog wakker wordt. Die van ons van het 3 nachten lastig toen we waren gestopt en sliep daarna door. In die nachten gaven we haar geen fles. We troostten haar wel alleen hielp dat niet omdat ze bleef huilen: ze wilde immers melk niet ons haha. Dus we steeds even troosten terug leggen. Na 3/5 min huilen troosten terugleggen. Tot ze sliep. En elke nacht sliep ze sneller na het huilen en na 3 nachten sliep ze door. Wie weet kan je het proberen Succes!💪🏻

één jaar geleden

Bij ons was het juist dat ze tot 8 maanden elke nacht melk wilde en toen we er mee gestopt waren begon ze door te slapen. Ze is nu 15 maanden en is echt nooit wakker s nachts, tenzij ze heel ziek is

één jaar geleden

Mijn zoontje komt s nacht ook 1 keer voor fles. Dit is mijn derde kindje. Mijn tweede kwam ook s nachts voor fles tot ze 20 maanden was. Wij geven t gewoon en hopen dat dit voorbij gaat 😉 alles is een fase moet je maar denken.

één jaar geleden

Die van ons komt niet meer in de nacht sinds we de avondfles juist weer zijn gaan geven. Misschien eens wat uitproberen?

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Alleen heeft ze eigenlijk bijna niet doorgeslapen. Laatst sliep ze ineens een paar nachten door. Sinds dien ben ik gestopt met de nachtvoedingen, nu wordt ze jammer genoeg weer één of meerdere keren wakker. Soms is het lastig omdat ik haar niet snel rustig kan krijgen zoals eerder met wat melk. Maar goed ik blijf even volhouden. Zijn nu 3 weken verder denk ik? Jammer genoeg nog geen resultaat dat ze door het stoppen met nachtvoedingen door gaat slapen. Je zou het gewoon kunnen proberen! Als ze overdag genoeg eet, heeft ze het voor de voeding niet echt nodig voor de honger, maar eerder voor de comfort denk ik. Succes 🥰

één jaar geleden

Hier ook een kindje van 15 maanden dat moeilijk troostbaar is als hij wakker wordt, maar met een fles in zn bedje wel heel snel weer in slaap valt. We geven het dus gewoon, verdunnen de melk alleen wel steeds meer met warm water. Op die manier proberen we in ieder geval de melk wel af te bouwen en hopen dat hij uiteindelijk genoegen neemt met een flesje water (of dat hij gewoon gaat doorslapen, zou nog leuker zijn 😅)

één jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ik zit echt nog in tweestrijd en merk dat ik lastig vind te bedenken waar ik goed aan doe. Met m'n ene been sta ik in 'ze heeft het niet nodig, even een paar nachten doorzetten en ze is er (hopelijk) vanaf'. Ook omdat ik bang ben voor tandbederf met elke nacht een flesje melk zonder het poetsen van tandjes. Met mn andere been sta ik nog in 'gewoon een flesje geven en ze slaapt door. Ze komt er vanzelf wel een keer vanaf'. Hoe doen de mama's die snachts melk geven dit met de tandjes?

één jaar geleden

Hier zijn we over op flesjes warm water in de nacht. Dat scheelt geklooi met de fles vind ik en geen tandbederf. Eigenlijk heeft mijn vriend dat in een keer gedaan met haar toen ik er niet was. Ergens wel relaxed. Ik gaf daarvoor wel verdunde flesjes. 1/3 melk en 2/3 warm water er op. Ik weet het ook niet goed. Als een speen niet helpt dan geef ik snachts een fles water. 2x. Rond half 2 en rond 5. Ze heeft tot 15 maanden niet doorgeslapen, nooit. En nu had ze ineens wel wat dagen tot half 6. Helaas van korte duur. Nu weer 2x per nacht een fles.

één jaar geleden

Update... we hebben kort na dit topic besloten de fles niet meer te geven. Het waren 4 lange nachten, maar sindsdien slaapt ze vrijwel altijd door. Enkele keer moeten we er nog uit, maar dan is ook geen flesje meer nodig.

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Update... we hebben kort na dit topic besloten de fles niet meer te geven. ...
Wat fijn!! Heel knap gedaan 🧡

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Update... we hebben kort na dit topic besloten de fles niet meer te geven. ...
Mijn dochter is 17 maanden en sinds geboorte op 2 handen te tellen hoevaak ze heeft doorgeslapen. Ik ben er helemaal kapot van. 2x in de nacht op voor flesje. Geprobeerd geen flesje te geven maar dat niet langer dan 2 dagen volgehouden in verband met buren. Ze blijft dan roepen voor melk ik de nacht ben bang dat buren wakker worden van haar. Kan je in details vertellen hoe je dat hebt aangepakt?

één jaar geleden

Reactie op Uro8

Mijn dochter is 17 maanden en sinds geboorte op 2 handen te tellen hoevaak ...
Ah wat rot! Kan me voorstellen dat je kapot bent. Het is ook ontzettend vermoeiend om er telkens uit te moeten. Het was hier gewoon volhouden en 4 hele lange nachten. Klinkt simpel, was het zeker niet want we hebben vaker op het punt gestaan toch een fles te maken, maar wilden nu even doorzetten. Als ze wakker werd, zijn we er naar toe gegaan. Afhankelijk van hoe overstuur even bij ons in bed (ze slaapt dan bijna nooit, maar wordt dan wel rustig en dan leggen we haar daarna terug) of gewoon op haar kamer als het mee leek te vallen. Als ze op haar kamer bleef: naar haar toe, even knuffelen, laten weten dat we er waren. Minuut of 2 blijven en dan weg, ook als ze nog huilde. Dan na 3 minuten weer naar haar toe, weer laten weten dat we er waren etc. We lieten er 3 - 3 - 5 - 5 - 5 min tussen zitten voor we naar haar toe gingen. Veel langer eigenlijk niet, tenzij je hoort dat het huilen minder werd. 2 van de 4 nachten duurde het echt uren voor ze sliep, maar lukte het uiteindelijk wel. Weet niet of het zo een beetje helder is. Hoop dat het je misschien kan helpen :-)

één jaar geleden

Reactie op Kims2022

Ah wat rot! Kan me voorstellen dat je kapot bent. Het is ook ontzettend ver ...
Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga het proberen! Toch doorzetten ondanks mijn angst dat de buren wakker worden. Nogmaals bedankt!

één jaar geleden

Het lukt me nu eindelijk om in de nacht een fles lauw water te geven, gaf al wel een tijdje slappe melk, maar van een fles water werd meneer nog bozer. Dit helpt goed om weer verder te slapen, max 1x per nacht (Soms is het ook niet nodig).

één jaar geleden

Hoe gaat het nu met de nachtfles? Ben je in een keer gestopt? Ons kindje is meer gaan drinken per keer. Gaat gerust 500 ml warm water doorheen in de hele nacht. Elke keer ook maar verschonen… 3 keer komt ze nog steeds. Ben benieuwd of dat stoppen zou helpen.

één jaar geleden

Reactie op PatenLevi94

Hoe gaat het nu met de nachtfles? Ben je in een keer gestopt? Ons kindje is ...
Hier inderdaad toch gestopt (zie ook vorige reactie), maar na een paar lange nachten zonder fles slaapt ze nu door! Was duidelijk gewenning hier.